Originally posted by kaol
View Post
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
Kyllä on satulat oikeilla puolilla. Irti oli ensin molemmat vasemman puolen satulat ja sitten kasasin nuo kokoon ennenkuin purin toisen puolen. Ihan sillä, että jos tulee mieleen joku juttu miten osa kuului olla niin voi katsoa toiselta puolelta. Joissakin topiceissahan on ollut juttua, että se jousi joka tulee satulaan kiinni oli väärin asennettu ja pehmensi poljin tuntumaa. En kyllä keksi miten muuten sen voi asentaa kuin miten se nyt on kiinni ja olen kyllä kuviakin katsonut, että oikein pitäisi olla. En voi täysin sulkea pois sitäkään vaihtoehtoa, että satuloissa olisi nyt joku ongelma, että painuvat kasaan normaalia enemmän, mutta en vaan keksi mikä se voisi olla.
-
Ei tule ainakaan E39:ssä. Kartiotiivistys...Originally posted by Läbä View PostJos oikein ymmärsin niin olet irroittanut satulat letkuista? Letkun ja satulan väliin tulee yleensä kupariprikka. Olethan vaihtanut prikat uusiin? Ne kun ei pidä enää toisella puristuskerralla.
Mutta sellainen tuli mieleen, että onko satulat oikeilla puolilla, eli siten, että ilmausnipat on satulan nestetilan yläpuolella? Jos ovat menneet ristiin, niin nipat on alapuolella ja ilmaus on yllättäenkin haastavaa.
Leave a comment:
-
Jos oikein ymmärsin niin olet irroittanut satulat letkuista? Letkun ja satulan väliin tulee yleensä kupariprikka. Olethan vaihtanut prikat uusiin? Ne kun ei pidä enää toisella puristuskerralla.
Leave a comment:
-
Näistä polkimen pohjaan painumisista olen kyllä kuullut, mutta onko se silti normaalia? Tässä autossa poljin tuntuma oli kuitenkin ihan erilainen ennen remonttia. Tehostaja tyhjänä poljin oli kivi kova ja käynnissä ollessa ei mennyt pohjaan vaikka kuinka polki. Kumpi tilanne sitten on normaali niin sitä en tiedä. Jossakin britti foorumilla oli, että uusilla jarrupaloilla tuli sama ongelma. En tiedä voisiko se tosiaan johtua paloista? Mutta vastaus kysymykseen on, että en tiedä onko siellä edes ilmaa...Originally posted by Bmw Master View PostEi nämä sentään Hiaceja ole.
Mistä päättelet, että siellä on ilmaa? Poljin monessa painuu lattiaan jos pitää painettuna pidemmän aikaa.
http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2228136
Leave a comment:
-
Ei nämä sentään Hiaceja ole.Originally posted by markok View Post
Onko muuten e39:ssä enää paineensäädintä taka-akselilla joka säätää jarruja kuorman mukaan?
Mistä päättelet, että siellä on ilmaa? Poljin monessa painuu lattiaan jos pitää painettuna pidemmän aikaa.
Last edited by Bmw Master; 08-04-2014, 19:19.
Leave a comment:
-
Letkut vedin ihan momentti avaimella satuloihin kiinni ja kireällä on kyllä toinenkin pää. Sitä en tosin tiedä mihin momenttiin putken ja letkun liitos pitäisi vetää? Vuotoja ei kuitenkaan missään näy.Originally posted by TheRipper View PostOuto ongelma on kyllä...itse kun vaihdoin jarrunesteet viime kesänä niin ilmaus onnistui ihan tuosta vain. Apumies avasi ilmausruuvit ja itse painelin poljinta. Pari kertaa kun kävi ruuvit läpi ja sitten vielä varmuudeksi kerran niin kaikki toimi...
Nyt haiskahtaa siltä että vetää jostain ilmaa...letkut varmasti tiukassa?
Remontin aikana oli siis kaksi satulaa aina kerrallaan irti ja vanhat letkut oli paikallaan ja tulpattuna. Missään vaiheessa nestesäiliö ei ole käynyt lähelläkään tyhjää. Tuntuu ihmeeltä jos ABS olisi jostain ilmaa saanut. Voisiko pääsylinteri olla syyllinen tähän, että olisi hajonnut remontin yhteydessä? Pystyykö näissä yrittää ilmausta työntämällä nestettä jarruilta säiliöön päin vai tykkääkö hydrauliikka yksikkö tästä huonoa?
Onko muuten e39:ssä enää paineensäädintä taka-akselilla joka säätää jarruja kuorman mukaan?
Leave a comment:
-
Outo ongelma on kyllä...itse kun vaihdoin jarrunesteet viime kesänä niin ilmaus onnistui ihan tuosta vain. Apumies avasi ilmausruuvit ja itse painelin poljinta. Pari kertaa kun kävi ruuvit läpi ja sitten vielä varmuudeksi kerran niin kaikki toimi...Originally posted by markok View PostEi ollut sitten kuitenkaan jarrujen ilmaus onnistunut. Nyt kaipaisin kipeästi neuvoja miten ihmeessä tuon ilmaan? Koko illan olen yrittänyt ja 1,5 litraa ajanut nestettä läpi, mutta ei. Työvälineenä on käytetty suunta venttiiliä ja kahden miehen taktiikkaa, mutta mikään ei auta. Jarrupoljin painuu auto sammutettuna suunnilleen sen mitä normaali jarrutuksessa auto käynnissä ja käynnissä ollessa menee paljon syvempään ja painuu pohjaan asti kun pitää paineen päällä. Pitääkö tässä lähteä ostamaan paineilma ilmainta tai DIS:iä vai onko tuolla hajonnut jotain remontin yhteydessä?
Nyt haiskahtaa siltä että vetää jostain ilmaa...letkut varmasti tiukassa?
Leave a comment:
-
Ei ollut sitten kuitenkaan jarrujen ilmaus onnistunut. Nyt kaipaisin kipeästi neuvoja miten ihmeessä tuon ilmaan? Koko illan olen yrittänyt ja 1,5 litraa ajanut nestettä läpi, mutta ei. Työvälineenä on käytetty suunta venttiiliä ja kahden miehen taktiikkaa, mutta mikään ei auta. Jarrupoljin painuu auto sammutettuna suunnilleen sen mitä normaali jarrutuksessa auto käynnissä ja käynnissä ollessa menee paljon syvempään ja painuu pohjaan asti kun pitää paineen päällä. Pitääkö tässä lähteä ostamaan paineilma ilmainta tai DIS:iä vai onko tuolla hajonnut jotain remontin yhteydessä?Originally posted by markok View PostKyllä pitäisi olla hyvin ilmatut. Koeajo tosin vielä tekemättä kun auto pukeilla. Täytyy seurailla herkistyvätkö vielä tuosta. Mistään isosta laahaamisesta ei ole kyse, mutta hieman enemmän ottaa kiinni kuin vanhoilla osilla.
Leave a comment:
-
Uuden pyörii nihkeämmin kuin kuluneet vanhat. Jos ne ei ihan selvästi jumita ja vanteet ole kuumat ajon jälkeen niin ihan normaalia.Originally posted by markok View PostMiten herkästi pyöriväksi porukka on saanut jarrulevyt levyjen ja palojen vaihdon jälkeen?
Leave a comment:
-
Olishan satulanpidikkeistä ollut syytä liukupinnat ja urat putsata kunnolla, viilaa vaan kehiin. Vanhat palat ovat lyöneet merkkiä pidikkeisiin ja uudet palat ahistaa pikkasen niitten kohdalla kun asettu vähän leveämmälle.
Liukutappien kumiohjurit, pölysuojakumi ja anti-rattle clip myös potentiaalisia vaihtokohteita palojen+levyjen lisäksi eli kumit uusiksi samalla.
Leave a comment:
-
Kyllä pitäisi olla hyvin ilmatut. Koeajo tosin vielä tekemättä kun auto pukeilla. Täytyy seurailla herkistyvätkö vielä tuosta. Mistään isosta laahaamisesta ei ole kyse, mutta hieman enemmän ottaa kiinni kuin vanhoilla osilla.Originally posted by janke View PostKyllähän uudet levyt ja palat vaativat hiukan "sisään" ajoa että asettuvat ja muotoutuvat oikeille paikoilleen. Jos ei jonkun 100km jälken alkaa vapaasti pyöriä, niin sitten saattaa olla sylintereissä likaa ja eivät näin ollen liiku vapaasti. Ilmasit varmaan kunnolla jarrut?
Leave a comment:
-
Kyllähän uudet levyt ja palat vaativat hiukan "sisään" ajoa että asettuvat ja muotoutuvat oikeille paikoilleen. Jos ei jonkun 100km jälken alkaa vapaasti pyöriä, niin sitten saattaa olla sylintereissä likaa ja eivät näin ollen liiku vapaasti. Ilmasit varmaan kunnolla jarrut?Originally posted by markok View PostMiten herkästi pyöriväksi porukka on saanut jarrulevyt levyjen ja palojen vaihdon jälkeen? Vaihtelin eilen kaikki jarruletkut ja eteen levyt+palat, mutta herkemminkin voisi pyöriä levystä pyörittämällä. Satulalle tein perus herkistelyt. Kumeja en vaihtanut enkä käyttänyt mäntää ulkona, mutta käsin painamalla kuitenkin liikkui. Hiotuuko nuo herkemmiksi ensimmäisten kilometrien aikana vai alkaako laahaamaan vielä enemmän?
Leave a comment:
-
Miten herkästi pyöriväksi porukka on saanut jarrulevyt levyjen ja palojen vaihdon jälkeen? Vaihtelin eilen kaikki jarruletkut ja eteen levyt+palat, mutta herkemminkin voisi pyöriä levystä pyörittämällä. Satulalle tein perus herkistelyt. Kumeja en vaihtanut enkä käyttänyt mäntää ulkona, mutta käsin painamalla kuitenkin liikkui. Hiotuuko nuo herkemmiksi ensimmäisten kilometrien aikana vai alkaako laahaamaan vielä enemmän?
Leave a comment:
Leave a comment: