Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Jonhi View Post
    Millaisia kokemuksia TRW merkkisistä levyistä?:think
    Tosi hyviä.

    Leave a comment:


  • Jonhi
    replied
    Millaisia kokemuksia TRW merkkisistä levyistä?:think

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Viikon päästä alan vaihtamaan uudet jarruosat, levyt ja palat joka nurkkaan + uudet ATE liukutappien kumit ja kulumisanturit. Multa löytyy ATE Plastilubea ja CRC:n keraamista tahnaa. Mitä noista laitan minnekin? ATE:n plastiluben ohjeissa sanotaan, että sitä ei saa laittaa kumiosiin, eli laitanko mitään liukutappien ja kumien väliin? Plastiluben ohjeissa kehotetaan laittamaan sitä palojen liukupintoihin ja palojen taakse. Mutta, olisko tuo keraaminen niissä parempi?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Anz0r View Post
    Jaahas, sain tuossa paremman puoliskon yllytettyä heiluttelemaan rattia kun itse tiirailen alustaa taskulampun valossa ja lopputulemana:

    Rattia heiluttaessa edestakaisin kuului kevyttä kolinaa ja tarkemmin kun tarkastelin ja kädellä kokeilin niin raidetangoistahan tuo tuli, varsinkin vasemmalta puolelta... Eli täytyypä katsoa uudet tilalle, varmaankin febi/bilstein tai lemförderiä? Ostin nuo joltain jantterilta jolla olivat jääneet ylimääräiseksi kun auto oli mennyt lunariin ennen uusien asentamista eli merkistä ei ole tietoa mutta luvattoman lyhyen aikaa kyllä ovat kestäneet, ettei vaan olisi olleet motonet
    (= italialaista) laatua...

    Katsotaan jos noista olis jotain apua
    Motonetistä saa ihan laadukkaita osia, jos katsoo mitä on tarjolla. Monet tilaa ne halvimmat alustan osat Ebay:stä. Sieltä löytyy aivan tajuttoman halvalla osia, mutta kyllähän nyt jo hinnasta arvaa, että ei ne tule mitään kestämään.

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Jaahas, sain tuossa paremman puoliskon yllytettyä heiluttelemaan rattia kun itse tiirailen alustaa taskulampun valossa ja lopputulemana:

    Rattia heiluttaessa edestakaisin kuului kevyttä kolinaa ja tarkemmin kun tarkastelin ja kädellä kokeilin niin raidetangoistahan tuo tuli, varsinkin vasemmalta puolelta... Eli täytyypä katsoa uudet tilalle, varmaankin febi/bilstein tai lemförderiä? Ostin nuo joltain jantterilta jolla olivat jääneet ylimääräiseksi kun auto oli mennyt lunariin ennen uusien asentamista eli merkistä ei ole tietoa mutta luvattoman lyhyen aikaa kyllä ovat kestäneet, ettei vaan olisi olleet motonet
    (= italialaista) laatua...

    Katsotaan jos noista olis jotain apua

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    En kyllä millään usko, että powerflexit olisi 20 tkm ajosuoritteella antautuneet.
    Itsekin nuo ostin kun ajattelin niitä jäykempinä kun orkkikset ja pidempi-ikäisinä...

    Tosiaan vaihdettu on 10tkm sisään: koiranluut, tukivarret ja takahelat, iskarit ja jouset, raidetangot ja hammastanko (purkuosa). Oikeestaan enää etulaakerit ja ohjaustehostimen pumppu siis vaihtamatta.

    Eilen tuota testailin niin tasaisella paikallaan ohjaus ok. Pienessä vauhdissa ohjauksen "päihin" tulee se pieni extra ja tälle alueelle on todella jäykkä kääntää ja ohjaus palauttaa tuolta alueelta kuin tykin suusta takaisin ns: normialueelle. Sama ilmiö rotvallin päälle kääntäessä ja jos menee kävelyvauhdilla eikä ryömimällä niin lyö miltei ratin käsistä kun heilahtaa niin voimakkaasti.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Anz0r View Post
    Se on kyllä tosiaan vaihdeltu powerflexiin, siitä oikeestaan tuon etupään uudistamisen aikanaan aloitin kun rahatilanteen takia ei kaikkea voi uusia kerralla. Jos se on kulahtanut jo loppuun niin eipä kauhean kestäväksi voi kehua, on varmaan 20 tkm maksimissaan olleet alla...
    En kyllä millään usko, että powerflexit olisi 20 tkm ajosuoritteella antautuneet.

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Sieltä tukivarren takaapästä kuitenkin hela löytyy, lieneekö jo löysä? Onko koskaan vaihdeltu?
    Se on kyllä tosiaan vaihdeltu powerflexiin, siitä oikeestaan tuon etupään uudistamisen aikanaan aloitin kun rahatilanteen takia ei kaikkea voi uusia kerralla. Jos se on kulahtanut jo loppuun niin eipä kauhean kestäväksi voi kehua, on varmaan 20 tkm maksimissaan olleet alla...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Anz0r View Post
    Eipä oo e46:ssa reaktiotankoja...:think
    Jostain syystä oletin tämän käsittelevän e39 asioita, mutta onkin näköjään yleisellä puolella. Tosin olisit voinut mainita kyseessä olevan e46, ennustaa kun ei kukaan osaa.

    EDIT: Joo siis mulla ei ole signaturet päällä.
    Last edited by Bmw Master; 25-05-2014, 11:13.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Anz0r View Post
    Eipä oo e46:ssa reaktiotankoja...:think
    Sieltä tukivarren takaapästä kuitenkin hela löytyy, lieneekö jo löysä? Onko koskaan vaihdeltu?

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Eipä oo e46:ssa reaktiotankoja...:think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Anz0r View Post

    Huomaa myös kun pyörät kääntää ns tappin ja kun ylittää katukivetyksen niin ratti ns. kääntyy tavallaan vähän lisää.
    Johtuu löysistä reaktiotangon puslista, antaa periksi ja kääntyy "yli". Laita powerflexit tai muut kovemmat tilalle. Tosin ei tuosta haittaa ole.

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Mistähän sitä lähtis seuraavaks vikaa ettimään kun sillan liikuntasaumassa tai katukivetyksen yli mentäessä sigun auto heilauttaa rattia aika miehekkäästi. Jos pahenee yhtään ni ei pysy kohta enää ratti käsissä...

    Kaikki etupään alustan osat vaihdettu, takahelat powerflexit. Myös hammastanko vaihdettu purkuosaan.

    Huomaa myös kun pyörät kääntää ns tappin ja kun ylittää katukivetyksen niin ratti ns. kääntyy tavallaan vähän lisää.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Nyt ne palat ilmeisesti palauttaa/vetäytyy kunnolla irti levystä(ei toimiessaan kuuluukin olla sentti/pari pehmeätä)?
    Jos vaihdoit samalla palat ja ehkä levytkin, niin ottaa joskus hetken ennen täyden jarrutehon saavuttamista.
    Tyhmä kysymys, mutta mistä tietää että palauttaa kunnolla? Jos eturengasta pyörittelee etupää ylhäällä niin kai palat pientä ääntä pitää osuessaan levyyn? Motonetin molyvaseliinia tungin liukupintoihin ja tosiaan koneistin palojen liukupinnat ensin.

    Jarrut siis toimii mielestäni hyvin, mutta olet maininnut tutinoiden poistuvan hetkeksi uusilla levyillä ja paloilla vaikka herkistystä ei tehtäisi oikein ja palaavan hetken päästä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Kunnostin sigun auton satulat uusilla tiivisteillä ja liukutappien suojakumeilla. Nyt on pariin kertaan jarrut ilmattu ja edelleen tuntuu, että jotain häikkää jarruissa on. Polkimen ensimmäiset sentit on todella pehmeitä, eikä jarruta juuri yhtään. Enemmän kun painaa niin alkaa kyllä ottamaan hyvin eikä täristä tai muutakaan outoa. Jarrupoljin ei myöskään valu kun paikallaan polkee. Vieläkö siellä voi olla ilmaa, vai onko pääsylinteri rikki tai vuotaa jotenkin? Vai vienkö liikkeeseen ilmaukseen...
    Nyt ne palat ilmeisesti palauttaa/vetäytyy kunnolla irti levystä(ei toimiessaan kuuluukin olla sentti/pari pehmeätä)?
    Jos vaihdoit samalla palat ja ehkä levytkin, niin ottaa joskus hetken ennen täyden jarrutehon saavuttamista.
    Last edited by Hemi; 13-05-2014, 15:21.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎