Originally posted by Jonhi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
Viikon päästä alan vaihtamaan uudet jarruosat, levyt ja palat joka nurkkaan + uudet ATE liukutappien kumit ja kulumisanturit. Multa löytyy ATE Plastilubea ja CRC:n keraamista tahnaa. Mitä noista laitan minnekin? ATE:n plastiluben ohjeissa sanotaan, että sitä ei saa laittaa kumiosiin, eli laitanko mitään liukutappien ja kumien väliin? Plastiluben ohjeissa kehotetaan laittamaan sitä palojen liukupintoihin ja palojen taakse. Mutta, olisko tuo keraaminen niissä parempi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anz0r View PostJaahas, sain tuossa paremman puoliskon yllytettyä heiluttelemaan rattia kun itse tiirailen alustaa taskulampun valossa ja lopputulemana:
Rattia heiluttaessa edestakaisin kuului kevyttä kolinaa ja tarkemmin kun tarkastelin ja kädellä kokeilin niin raidetangoistahan tuo tuli, varsinkin vasemmalta puolelta... Eli täytyypä katsoa uudet tilalle, varmaankin febi/bilstein tai lemförderiä? Ostin nuo joltain jantterilta jolla olivat jääneet ylimääräiseksi kun auto oli mennyt lunariin ennen uusien asentamista eli merkistä ei ole tietoa mutta luvattoman lyhyen aikaa kyllä ovat kestäneet, ettei vaan olisi olleet motonet
(= italialaista) laatua...
Katsotaan jos noista olis jotain apua
Leave a comment:
-
-
Jaahas, sain tuossa paremman puoliskon yllytettyä heiluttelemaan rattia kun itse tiirailen alustaa taskulampun valossa ja lopputulemana:
Rattia heiluttaessa edestakaisin kuului kevyttä kolinaa ja tarkemmin kun tarkastelin ja kädellä kokeilin niin raidetangoistahan tuo tuli, varsinkin vasemmalta puolelta... Eli täytyypä katsoa uudet tilalle, varmaankin febi/bilstein tai lemförderiä? Ostin nuo joltain jantterilta jolla olivat jääneet ylimääräiseksi kun auto oli mennyt lunariin ennen uusien asentamista eli merkistä ei ole tietoa mutta luvattoman lyhyen aikaa kyllä ovat kestäneet, ettei vaan olisi olleet motonet
(= italialaista) laatua...
Katsotaan jos noista olis jotain apua
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEn kyllä millään usko, että powerflexit olisi 20 tkm ajosuoritteella antautuneet.
Tosiaan vaihdettu on 10tkm sisään: koiranluut, tukivarret ja takahelat, iskarit ja jouset, raidetangot ja hammastanko (purkuosa). Oikeestaan enää etulaakerit ja ohjaustehostimen pumppu siis vaihtamatta.
Eilen tuota testailin niin tasaisella paikallaan ohjaus ok. Pienessä vauhdissa ohjauksen "päihin" tulee se pieni extra ja tälle alueelle on todella jäykkä kääntää ja ohjaus palauttaa tuolta alueelta kuin tykin suusta takaisin ns: normialueelle. Sama ilmiö rotvallin päälle kääntäessä ja jos menee kävelyvauhdilla eikä ryömimällä niin lyö miltei ratin käsistä kun heilahtaa niin voimakkaasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anz0r View PostSe on kyllä tosiaan vaihdeltu powerflexiin, siitä oikeestaan tuon etupään uudistamisen aikanaan aloitin kun rahatilanteen takia ei kaikkea voi uusia kerralla. Jos se on kulahtanut jo loppuun niin eipä kauhean kestäväksi voi kehua, on varmaan 20 tkm maksimissaan olleet alla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostSieltä tukivarren takaapästä kuitenkin hela löytyy, lieneekö jo löysä? Onko koskaan vaihdeltu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anz0r View PostEipä oo e46:ssa reaktiotankoja...:think
EDIT: Joo siis mulla ei ole signaturet päällä.Last edited by Bmw Master; 25-05-2014, 11:13.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anz0r View Post
Huomaa myös kun pyörät kääntää ns tappin ja kun ylittää katukivetyksen niin ratti ns. kääntyy tavallaan vähän lisää.
Leave a comment:
-
-
Mistähän sitä lähtis seuraavaks vikaa ettimään kun sillan liikuntasaumassa tai katukivetyksen yli mentäessä sigun auto heilauttaa rattia aika miehekkäästi. Jos pahenee yhtään ni ei pysy kohta enää ratti käsissä...
Kaikki etupään alustan osat vaihdettu, takahelat powerflexit. Myös hammastanko vaihdettu purkuosaan.
Huomaa myös kun pyörät kääntää ns tappin ja kun ylittää katukivetyksen niin ratti ns. kääntyy tavallaan vähän lisää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt ne palat ilmeisesti palauttaa/vetäytyy kunnolla irti levystä(ei toimiessaan kuuluukin olla sentti/pari pehmeätä)?
Jos vaihdoit samalla palat ja ehkä levytkin, niin ottaa joskus hetken ennen täyden jarrutehon saavuttamista.
Jarrut siis toimii mielestäni hyvin, mutta olet maininnut tutinoiden poistuvan hetkeksi uusilla levyillä ja paloilla vaikka herkistystä ei tehtäisi oikein ja palaavan hetken päästä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Playpig View PostKunnostin sigun auton satulat uusilla tiivisteillä ja liukutappien suojakumeilla. Nyt on pariin kertaan jarrut ilmattu ja edelleen tuntuu, että jotain häikkää jarruissa on. Polkimen ensimmäiset sentit on todella pehmeitä, eikä jarruta juuri yhtään. Enemmän kun painaa niin alkaa kyllä ottamaan hyvin eikä täristä tai muutakaan outoa. Jarrupoljin ei myöskään valu kun paikallaan polkee. Vieläkö siellä voi olla ilmaa, vai onko pääsylinteri rikki tai vuotaa jotenkin? Vai vienkö liikkeeseen ilmaukseen...
Jos vaihdoit samalla palat ja ehkä levytkin, niin ottaa joskus hetken ennen täyden jarrutehon saavuttamista.Last edited by Hemi; 13-05-2014, 15:21.
Leave a comment:
-
Leave a comment: