Kaikenlaista.. Koskaan en ole satuloihin/paloihin mitään tahnoja tms. laittanut, enkä laita. Normiajolla ei toistaiseksi ole mitään jarruongelmia esiintynyt. Käsijarrun vivut ja kehintäruuvi ainoat, jotka näkisin jonkin asteista tuhrausta kaipaaviksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
Paloihin ei kannata laittaa töhniä, muuta tee kun kerää itseensä jarrupölyä tai valuvat palalle kuumetessaan ja sitten ne on öljytty.
TIS:stä löytyy muuten kielto liukupulttien voiteluun, syövät kumit paskaksi kun siihen mömmöön sekoittuu pölyä. Hiomatahna on cool.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Teillä jotka ette laita liukutappeihin tai palojen liukupintoihin mitään aineita on kyllä taitavammat kädet kuin mulla. Millä te saatte palat äänettömiksi ja liu'ut pysymään herkkinä?
Toi liukutappien voitelukielto kuulostaa jännältä , monet satulat kun tulee jo uutena jonkunnäköisen mömmön kera. Kai Güntherillä on sitten heikommat kumilaadut.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostKuparia ja alumiinia ei kannata laitella vierekkäin, sieltä syöpyy alumiinit pois! Tuohon on olemassa ihan alumiinitahnaa ja crc:llä tais olla ihan purkkikamanakin:think
Tuo liukutappien voitelukielto kuulostaa äkkiseltään aika hämmentävältä. Voihan se olla niin, että noin tosiaan käy, kuten on kerrottu, mutta enpä ole ennen kuullut.
Meinaatteko myös, että - nyt alumiinitahna - jota kitinänvaimennustahnana käytän, olisi haitaksi. Eikö Bemarilla ole joku oma töhkä tuohon oikein varaosanumerollakin?
Edit: Tätä mössöä realoem tarjoaa (E90/325iA):
13 Brake pad paste 5,5ML 1 81229407103 $1.62Last edited by E39-530A; 12-10-2009, 22:18.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostPaloihin ei kannata laittaa töhniä, muuta tee kun kerää itseensä jarrupölyä tai valuvat palalle kuumetessaan ja sitten ne on öljytty.
TIS:stä löytyy muuten kielto liukupulttien voiteluun, syövät kumit paskaksi kun siihen mömmöön sekoittuu pölyä. Hiomatahna on cool.
näin siis kivikautisissa vehkeissä (e32) mutta en ymmärrä miksi noin yksinkertaisen osan kohdalla olisi tehty niin radikaaleja muutoksia että voitelukin olisi kielletty :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostIkinä en oo mitään mömmöjä käyttäny jarruihin eikä myöskään ole mitään ongelmia niiden kanssa ollutkaan.
Tässä on selkeästi pari koulukuntaa. Vielä on muutama päivä arpoa millä mennään. No puhdistus tietty on kaiken a ja o. Tuolla töhnällä arvelen lähinna olevan jarrujen kitinää vaimentava vaikutus.
Realoem tosiaan tyrkyttää paloja "only conjunction with paste" tai jotain sinne päin.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostMoi
Multa löytys tollaset kitisevät takajarrut 530 Da. Zimmermann levyt ja green stuf palat. Millä ton kitinän saa eliminoitua pois ? Pitääkö liimata palojen ja mäntien väliin jotkut tarrat vai laittaa jotain tahnaa ja minne ? Vai molemmat ?
Ja itse topicin kysymykseen. Ehdottomasti kuparitahnaa palan sekä männän väliin. Myös pieni sivaus palojen päihin mistä ottaa kontaktia satulaan.
Myös toisen palan ja satulan väliin tahnaa mikä on männän vastaikkaisella puolella.
Liukutapit olen putsannut kunnolla ja rasvannut liukutappirasvalla, ei mitään ongelmia koskaan. Liukutappeihin ei kuitenkaan kuparitahnaa tai vastaavaa kannata laittaa, on liian tahmeaa.
Ja tottakai joku järki sen kuparitahnan kanssa, vain senverran mitä tarvii ettei pursua joka välistä.
Ja tottakai putsaus on se tärkein homma. Liukupinnat teräsharjalla kunnolla ja jos jää epätaisuuksia niin hiekkapaprulla, samaten männän kontaktipinnan olen hiekkapaprulla vetänyt täysin tasaiseksi.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Rassailen työkseni (valitettavasti) autoja ja tuo kuparitahnan yms aineiden käytöstä en oikein osaa edes sanoa onko siitä hyötyä vai haittaa.
Välillä laitan sitä palojen kannattimiin ja välillä en. Minusta tärkeintä on puhdistää liukutapit kaikesta liasta esim teräsharjalla.
Varmistaa että palat liikkuvat kevyesti kannattimissa ja mäntä liikkuu/palauttaa herkästi.
Tarvittaessa männän herkistely ulos ja sisään.
Näillä eväillä minä olen pärjännyt ja ei valituksia ole ilmennyt.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko palojen annettu asettua tarpeeks kauan? Mulla vinkui edellisessä green stuffit aika pitkään mutta loppui kun kuluivat hiukan.
Ja itse topicin kysymykseen. Ehdottomasti kuparitahnaa palan sekä männän väliin. Myös pieni sivaus palojen päihin mistä ottaa kontaktia satulaan.
Myös toisen palan ja satulan väliin tahnaa mikä on männän vastaikkaisella puolella.
Liukutapit olen putsannut kunnolla ja rasvannut liukutappirasvalla, ei mitään ongelmia koskaan. Liukutappeihin ei kuitenkaan kuparitahnaa tai vastaavaa kannata laittaa, on liian tahmeaa.
Ja tottakai joku järki sen kuparitahnan kanssa, vain senverran mitä tarvii ettei pursua joka välistä.
Ja tottakai putsaus on se tärkein homma. Liukupinnat teräsharjalla kunnolla ja jos jää epätaisuuksia niin hiekkapaprulla, samaten männän kontaktipinnan olen hiekkapaprulla vetänyt täysin tasaiseksi.
Comment
-
-
En oo varsinaisesti jarrua vasten ajellut, mutta mutta peräkkäisiä jarrutuksia suuremmasta nopeuksista on kokeiltu. Kyllä se poljin jo pehmeeksi meni ja etulevyt vaihto vähän väriäkin. Vaikuttaa siltä, että noi jarrut on aika etupainoset joten on aika vaikeeta saada lämmiteltyä noita takajarruja, niin ettei etupää rupeisi hehkumaan.
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostEn oo varsinaisesti jarrua vasten ajellut, mutta mutta peräkkäisiä jarrutuksia suuremmasta nopeuksista on kokeiltu. Kyllä se poljin jo pehmeeksi meni ja etulevyt vaihto vähän väriäkin. Vaikuttaa siltä, että noi jarrut on aika etupainoset joten on aika vaikeeta saada lämmiteltyä noita takajarruja, niin ettei etupää rupeisi hehkumaan.
Comment
-
Comment