Kokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...
Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...
Vakio on suhteellinen käsite, jousia ja iskareita on vaihdeltu ilman vaikutusta.
Sitä tällä hain, että etupää on varmasti symmetrinen, eli vasenman ja oikean puolen mitat ovat yhtä pitkät lokasuojasta vanteen keskelle!? Jos heittää yli sentin niin "saattaa" tärinä johtua siitä!? Itsellä oli joskus näin ja tärisi niin vitusti.
Sitä tällä hain, että etupää on varmasti symmetrinen, eli vasenman ja oikean puolen mitat ovat yhtä pitkät lokasuojasta vanteen keskelle!? Jos heittää yli sentin niin "saattaa" tärinä johtua siitä!? Itsellä oli joskus näin ja tärisi niin vitusti.
Max. 10mm heitto on tehtaanspekseissä joten no prob. Miten se voi täristää? Eli jos kuski painavampi kuin repsikka, autolla ei voi enää ajaa?
Max. 10mm heitto on tehtaanspekseissä joten no prob. Miten se voi täristää? Eli jos kuski painavampi kuin repsikka, autolla ei voi enää ajaa?
No nythän tämä asia selkisi, kyse ei olekaan planeettojen asennosta. E39 vaan on niin tarkka hienomekaaninen laite, että esim. jos kuski käy paskalla, muuttuu alustan korkeus ja tutinat alkaa.
No nythän tämä asia selkisi, kyse ei olekaan planeettojen asennosta. E39 vaan on niin tarkka hienomekaaninen laite, että esim. jos kuski käy paskalla, muuttuu alustan korkeus ja tutinat alkaa.
Off Topic:
Niin ja osallistuu Rakas, sinusta on tullut pullukka ohjelmaan ja sanoo siellä tippa linssissä, että: "Minun on pakko laihduttaa oman e39:in vuoksi, koska hän on alkanut tutisemaan jalkojeni alla siitä lähtien kun aloin syömään ja nyt pelkään menettäväni hänet"
- Täristääkö varmasti etupäästä?
- Täristääkö kevyessä vai kovassa jarrutuksessa?
- Kun tärinä ilmenee, niin onko vaikutusta, jos käännät ratista?
- Etupään tukivarsien korin puoleiset pultit kiristetty edellisellä kerralla auton ollessa alhaalla (paino renkailla)?
- 0405969762, jos haluat tärinät pois.
- Täristääkö varmasti etupäästä?
- Täristääkö kevyessä vai kovassa jarrutuksessa?
- Kun tärinä ilmenee, niin onko vaikutusta, jos käännät ratista?
- Etupään tukivarsien korin puoleiset pultit kiristetty edellisellä kerralla auton ollessa alhaalla (paino renkailla)?
- 0405969762, jos haluat tärinät pois.
- Ratti vatkaa, tuskin takapää vaikuttaa siihen?
- Heti kun painaa jarrua, ratin vipotus loppuu. Jarruttaessa ei vatkaa. Vain ajossa, pahiten 90 vauhdissa. Siitä kovempaa tai hiljempaa vatkaus vaimenee pois.
-Vatkaa myös kaarteissa jos nopeus on 90. Kovin tiukkaa kurvia ei saa tehtyä tuossa vauhdissa.
-Kyllä.
-Soittelen joku päivä.
Jarrulevyn ja navan asennuspinta puhdistettu oikeasti puhtaaksi? Esim. akkuporakoneella+lamellilaikalla.
Navat on tuliuudet ja kiiltään kuin....
Kuinka tiukka vanteen pitää olla napaan? 0.1mm rakotulkki menee hieman navan ja vanteen väliin, ei kuitenkaan pohjaan asti. Eli n. 0.05mm väliä. Napa n.73.9xmm eli ei ihan 74.1.
Kuinka tiukka vanteen pitää olla napaan? 0.1mm rakotulkki menee hieman navan ja vanteen väliin, ei kuitenkaan pohjaan asti. Eli n. 0.05mm väliä. Napa n.73.9xmm eli ei ihan 74.1.
Entäs onko jarrulevyn asennuspinta puhdas kummaltakin puolelta?
Comment