Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
-
Mitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.Originally posted by Bmw Master View PostTaidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:
Lue myös Beisanin juttu:
Comment
-
~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.Originally posted by TJJ View PostMitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.
Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:
Lue myös Beisanin juttu:
http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
Comment
-
Onko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?Originally posted by Bmw Master View Post~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.
Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
Comment
-
Hammastanko on edelleen orggis. Vatkaa n.90 vauhdissa, loppuu jos ajaa hiljempaa tai kovempaa.Originally posted by TJJ View PostOnko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?
Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
Jarrut vatkasi esim. moottoritien ramppii tultaessa kevyessä jarrutuksessa. Kovemmin jos polki niin vaimeni.
Mitä nettiä tutkin niin powerflexeillä kaikki vatkaus pitäisi poistua. Jenkit tosin on saanut kaiken paskaksi niillä, mutta eipä tässä muutakaan enää keksi. Tai voihan kardaanikin olla epätasapainossa ja se tutisuttaa koko autoa sen verran että rattikin vatkaa.
Kaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostKaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?
Ne renkaathan tulee puslien mukana.
Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Kokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...Originally posted by Ramzez View PostOvatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.
Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...
Comment
-
Tarkoitatko noita isoja prikkoja? Minä tarkoitan sellaisia kehiä tuonne puslan olakkeiden sisäpuolelle.Originally posted by Peltsii View PostNe renkaathan tulee puslien mukana.
Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..
Comment
-
Veljellä ainakin autto tutinaan kun vaihto powerflexit keulaan ja lisäksi ohjauksesta tuli mukavasta jämympi. Siellä kyllä oli toinen öljyvaimennettu pusla pilalla vaikka sitä ei päällepäin huomannu, että sekin saatto aiheuttaa tutinan. Ja mulla ei ainakaan ole niin tarkka korva, että oisin kuullu rengasmelun lisääntyneen.
Täytyy sit ottaa huomioon, että ko. laitteessa on leveet valssit alikoon renkailla sekä coilialusta pillowball yläpäillä, niin ei toki muutenkaan vastaa normi e39:iä.
Eikä niihin powerflexeihin tarvinnu kyllä mitään extra tavaraa sorvata :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kyllä sen nyt pitää orggis puslilla toimia. Läpällä heitin, älä nyt oikeesti laita powerflexei. Joutuu vaihtaa takas vaa orggikset sitOriginally posted by Bmw Master View PostKokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...
Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Mies, joka on paasannut vuosia pehmeästä ja mukavasta alustasta, aikoo nyt laittaa tuollaista paskaa autoonsa? Korjaa autosi jollain kunnon osilla.Originally posted by Bmw Master View PostTaidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment