Originally posted by kaol
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Läbä View PostJos oikein ymmärsin niin olet irroittanut satulat letkuista? Letkun ja satulan väliin tulee yleensä kupariprikka. Olethan vaihtanut prikat uusiin? Ne kun ei pidä enää toisella puristuskerralla.
Mutta sellainen tuli mieleen, että onko satulat oikeilla puolilla, eli siten, että ilmausnipat on satulan nestetilan yläpuolella? Jos ovat menneet ristiin, niin nipat on alapuolella ja ilmaus on yllättäenkin haastavaa.
Leave a comment:
-
-
Jos oikein ymmärsin niin olet irroittanut satulat letkuista? Letkun ja satulan väliin tulee yleensä kupariprikka. Olethan vaihtanut prikat uusiin? Ne kun ei pidä enää toisella puristuskerralla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi nämä sentään Hiaceja ole.
Mistä päättelet, että siellä on ilmaa? Poljin monessa painuu lattiaan jos pitää painettuna pidemmän aikaa.
http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2228136
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View Post
Onko muuten e39:ssä enää paineensäädintä taka-akselilla joka säätää jarruja kuorman mukaan?
Mistä päättelet, että siellä on ilmaa? Poljin monessa painuu lattiaan jos pitää painettuna pidemmän aikaa.
Last edited by Bmw Master; 08-04-2014, 18:19.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostOuto ongelma on kyllä...itse kun vaihdoin jarrunesteet viime kesänä niin ilmaus onnistui ihan tuosta vain. Apumies avasi ilmausruuvit ja itse painelin poljinta. Pari kertaa kun kävi ruuvit läpi ja sitten vielä varmuudeksi kerran niin kaikki toimi...
Nyt haiskahtaa siltä että vetää jostain ilmaa...letkut varmasti tiukassa?
Remontin aikana oli siis kaksi satulaa aina kerrallaan irti ja vanhat letkut oli paikallaan ja tulpattuna. Missään vaiheessa nestesäiliö ei ole käynyt lähelläkään tyhjää. Tuntuu ihmeeltä jos ABS olisi jostain ilmaa saanut. Voisiko pääsylinteri olla syyllinen tähän, että olisi hajonnut remontin yhteydessä? Pystyykö näissä yrittää ilmausta työntämällä nestettä jarruilta säiliöön päin vai tykkääkö hydrauliikka yksikkö tästä huonoa?
Onko muuten e39:ssä enää paineensäädintä taka-akselilla joka säätää jarruja kuorman mukaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostEi ollut sitten kuitenkaan jarrujen ilmaus onnistunut. Nyt kaipaisin kipeästi neuvoja miten ihmeessä tuon ilmaan? Koko illan olen yrittänyt ja 1,5 litraa ajanut nestettä läpi, mutta ei. Työvälineenä on käytetty suunta venttiiliä ja kahden miehen taktiikkaa, mutta mikään ei auta. Jarrupoljin painuu auto sammutettuna suunnilleen sen mitä normaali jarrutuksessa auto käynnissä ja käynnissä ollessa menee paljon syvempään ja painuu pohjaan asti kun pitää paineen päällä. Pitääkö tässä lähteä ostamaan paineilma ilmainta tai DIS:iä vai onko tuolla hajonnut jotain remontin yhteydessä?
Nyt haiskahtaa siltä että vetää jostain ilmaa...letkut varmasti tiukassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostKyllä pitäisi olla hyvin ilmatut. Koeajo tosin vielä tekemättä kun auto pukeilla. Täytyy seurailla herkistyvätkö vielä tuosta. Mistään isosta laahaamisesta ei ole kyse, mutta hieman enemmän ottaa kiinni kuin vanhoilla osilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostMiten herkästi pyöriväksi porukka on saanut jarrulevyt levyjen ja palojen vaihdon jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Olishan satulanpidikkeistä ollut syytä liukupinnat ja urat putsata kunnolla, viilaa vaan kehiin. Vanhat palat ovat lyöneet merkkiä pidikkeisiin ja uudet palat ahistaa pikkasen niitten kohdalla kun asettu vähän leveämmälle.
Liukutappien kumiohjurit, pölysuojakumi ja anti-rattle clip myös potentiaalisia vaihtokohteita palojen+levyjen lisäksi eli kumit uusiksi samalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostKyllähän uudet levyt ja palat vaativat hiukan "sisään" ajoa että asettuvat ja muotoutuvat oikeille paikoilleen. Jos ei jonkun 100km jälken alkaa vapaasti pyöriä, niin sitten saattaa olla sylintereissä likaa ja eivät näin ollen liiku vapaasti. Ilmasit varmaan kunnolla jarrut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostMiten herkästi pyöriväksi porukka on saanut jarrulevyt levyjen ja palojen vaihdon jälkeen? Vaihtelin eilen kaikki jarruletkut ja eteen levyt+palat, mutta herkemminkin voisi pyöriä levystä pyörittämällä. Satulalle tein perus herkistelyt. Kumeja en vaihtanut enkä käyttänyt mäntää ulkona, mutta käsin painamalla kuitenkin liikkui. Hiotuuko nuo herkemmiksi ensimmäisten kilometrien aikana vai alkaako laahaamaan vielä enemmän?
Leave a comment:
-
-
Miten herkästi pyöriväksi porukka on saanut jarrulevyt levyjen ja palojen vaihdon jälkeen? Vaihtelin eilen kaikki jarruletkut ja eteen levyt+palat, mutta herkemminkin voisi pyöriä levystä pyörittämällä. Satulalle tein perus herkistelyt. Kumeja en vaihtanut enkä käyttänyt mäntää ulkona, mutta käsin painamalla kuitenkin liikkui. Hiotuuko nuo herkemmiksi ensimmäisten kilometrien aikana vai alkaako laahaamaan vielä enemmän?
Leave a comment:
-
Leave a comment: