Ravistaa ohjausta vähänkään kovemmassa jarrutuksessa.
Tuttua tekstiä varmaan, mutta kysyn nyt kuitenkin. 155tkm ajettu 520da, eikä mitään vikaa jarruissa, yllättäen parin pitemmän jonon ohituksen jälkeen ja aukkoon jonossa, vauhtia jo tuollaiset 160-180km/h ja siitä nopea jarutus 80km/h nopeuteen ja nyt ravistaa etupyöriä ja rattia tietysti jo tavanomaisessakin jarrutuksessa.
Voiko levyt vääntyä parin kovan jarrutuksen seurauksena, vai voisiko vika olla jossain levyjen kiinnityksessä jotka on "liikkuneet" noiden kovien jarrutusten ansiosta?
Mitä hintaluokkaa on uudet etulevyt ja niiden asennus ja löytyykö kunnon levyjä muualtakin kuin marmoritiskiltä?
Itse asiassa tuo ravistus ei ole minulle kovin iso ongelma, koska normaalisti ajan aika ennakoiden ja jarruttelen moottorilla mahdollisimman paljon, mutta toisaalta herää kysymys mitä lisäongelmia voi syntyä jos ajaa ravistavilla jarruilla (renkaille, nivelille, iskareille jne.)?
Tuttua tekstiä varmaan, mutta kysyn nyt kuitenkin. 155tkm ajettu 520da, eikä mitään vikaa jarruissa, yllättäen parin pitemmän jonon ohituksen jälkeen ja aukkoon jonossa, vauhtia jo tuollaiset 160-180km/h ja siitä nopea jarutus 80km/h nopeuteen ja nyt ravistaa etupyöriä ja rattia tietysti jo tavanomaisessakin jarrutuksessa.
Voiko levyt vääntyä parin kovan jarrutuksen seurauksena, vai voisiko vika olla jossain levyjen kiinnityksessä jotka on "liikkuneet" noiden kovien jarrutusten ansiosta?
Mitä hintaluokkaa on uudet etulevyt ja niiden asennus ja löytyykö kunnon levyjä muualtakin kuin marmoritiskiltä?
Itse asiassa tuo ravistus ei ole minulle kovin iso ongelma, koska normaalisti ajan aika ennakoiden ja jarruttelen moottorilla mahdollisimman paljon, mutta toisaalta herää kysymys mitä lisäongelmia voi syntyä jos ajaa ravistavilla jarruilla (renkaille, nivelille, iskareille jne.)?
Comment