Originally posted by kaol
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
-
-
Originally posted by Playpig View PostNäin ajattelinki että ois parasta. Debattia ollut paljon tästä liukutappien voitelusta. Itse ajattelin jättää liukutapit kuiviksi, mutta kannattaako nuo palojen liukupinnat rasvata jollain? :thinkAristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95
Comment
-
-
Originally posted by samsa87 View PostLiukutappeihin ehdottomasti rasvat.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostJa perustelut oli? Liukutappien kumit on uudet. Mitä rasvaa sinne muka pitäisi laittaa, että olisi oikeasti jotain hyötyä? Juuri tuossa muutama postaus aiemmin kyseenalaistettiin koko rasvaus liukutappien osalta.
Se tuskin rasvaamatta liikkuu..Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostJa perustelut oli? Liukutappien kumit on uudet. Mitä rasvaa sinne muka pitäisi laittaa, että olisi oikeasti jotain hyötyä? Juuri tuossa muutama postaus aiemmin kyseenalaistettiin koko rasvaus liukutappien osalta.
Comment
-
-
Liukutappien rasvaukseen semmonen kommentti että olen laittanut rasvaa jos sitä on käsien ulottuvilla ollut ja jos ei ollut en laittanut.. jarrujen toimintaan ei havaittavaa vaikutusta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mitenkä herkästi männän pitäisi liikkua?
Kun laitoin seiskasta etujarrut kasaan, ei mäntä liikkunut herkistelyn jälkeen käsin, vaan liimapuristimella painoin männän sisään. Herkistelyllä tarkoitan männän ulos pumppaamista ja putsausta vesihiomapaperilla. Satulan kannattimet hiekkapuhalsin ja palojen liukupinnat koneistin suoraksi, oli kulunut muutaman kympin montulle.
Jos tuo ei riitä niin tarvii ottaa uudestaan auki ja hommata tiivistesarjat ym.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Kunnostin sigun auton satulat uusilla tiivisteillä ja liukutappien suojakumeilla. Nyt on pariin kertaan jarrut ilmattu ja edelleen tuntuu, että jotain häikkää jarruissa on. Polkimen ensimmäiset sentit on todella pehmeitä, eikä jarruta juuri yhtään. Enemmän kun painaa niin alkaa kyllä ottamaan hyvin eikä täristä tai muutakaan outoa. Jarrupoljin ei myöskään valu kun paikallaan polkee. Vieläkö siellä voi olla ilmaa, vai onko pääsylinteri rikki tai vuotaa jotenkin? Vai vienkö liikkeeseen ilmaukseen...Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostKunnostin sigun auton satulat uusilla tiivisteillä ja liukutappien suojakumeilla. Nyt on pariin kertaan jarrut ilmattu ja edelleen tuntuu, että jotain häikkää jarruissa on. Polkimen ensimmäiset sentit on todella pehmeitä, eikä jarruta juuri yhtään. Enemmän kun painaa niin alkaa kyllä ottamaan hyvin eikä täristä tai muutakaan outoa. Jarrupoljin ei myöskään valu kun paikallaan polkee. Vieläkö siellä voi olla ilmaa, vai onko pääsylinteri rikki tai vuotaa jotenkin? Vai vienkö liikkeeseen ilmaukseen...
Jos vaihdoit samalla palat ja ehkä levytkin, niin ottaa joskus hetken ennen täyden jarrutehon saavuttamista.Last edited by Hemi; 13-05-2014, 16:21.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt ne palat ilmeisesti palauttaa/vetäytyy kunnolla irti levystä(ei toimiessaan kuuluukin olla sentti/pari pehmeätä)?
Jos vaihdoit samalla palat ja ehkä levytkin, niin ottaa joskus hetken ennen täyden jarrutehon saavuttamista.
Jarrut siis toimii mielestäni hyvin, mutta olet maininnut tutinoiden poistuvan hetkeksi uusilla levyillä ja paloilla vaikka herkistystä ei tehtäisi oikein ja palaavan hetken päästä.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Mistähän sitä lähtis seuraavaks vikaa ettimään kun sillan liikuntasaumassa tai katukivetyksen yli mentäessä sigun auto heilauttaa rattia aika miehekkäästi. Jos pahenee yhtään ni ei pysy kohta enää ratti käsissä...
Kaikki etupään alustan osat vaihdettu, takahelat powerflexit. Myös hammastanko vaihdettu purkuosaan.
Huomaa myös kun pyörät kääntää ns tappin ja kun ylittää katukivetyksen niin ratti ns. kääntyy tavallaan vähän lisää.BMW E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Anz0r View Post
Huomaa myös kun pyörät kääntää ns tappin ja kun ylittää katukivetyksen niin ratti ns. kääntyy tavallaan vähän lisää.
Comment
-
Comment