Originally posted by TJJ
View Post
Eli ei ole olemassakaan mitään mittaa levyn heitosta jolla tutina alkaa tai loppuu.
Joissakin yksilöissä saa levy heittää jopa puoli milliä eikä tutinaa ole lainkaan(ei edes jarrutuksessa), kun joku yksilö/nurkka taas ei kestä levyssä puolen kympinkään heittoa.
Eli se on ihan kiinni siitä kuinka hyvin palat levyltä aukeaa.
Sitten kun tähän lisätään se että alustan kulloisestakin kunnosta riippuen ongelma "lyö läpi" enemmän tai vähemmän....riippuen kulloisestakin rengastuksesta/vannekoosta....riippuen alla olevista alustakulmista.
Jopa käytetyt jarrupalat vaikuttaa ongelmaan, eikä tähän vaikuta palojen hinta.
Kyse on siis satuloiden/palojen palautumisesta ja sitä kautta palojen laahaamisesta levyyn, ei niinkään levyn heitosta itsessään.
Ok, mitä vähemmän levy heittää, sitä vähemmän palojen pitää palautua ja loitota levystä irti, mutta se on fakta että koska täysin heitottomaksi ei levyä saa, on palojen/satuloiden liikkuvuus ensisijaisen tärkeää.
Comment