Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by markok View PostEi ollut sitten kuitenkaan jarrujen ilmaus onnistunut. Nyt kaipaisin kipeästi neuvoja miten ihmeessä tuon ilmaan? Koko illan olen yrittänyt ja 1,5 litraa ajanut nestettä läpi, mutta ei. Työvälineenä on käytetty suunta venttiiliä ja kahden miehen taktiikkaa, mutta mikään ei auta. Jarrupoljin painuu auto sammutettuna suunnilleen sen mitä normaali jarrutuksessa auto käynnissä ja käynnissä ollessa menee paljon syvempään ja painuu pohjaan asti kun pitää paineen päällä. Pitääkö tässä lähteä ostamaan paineilma ilmainta tai DIS:iä vai onko tuolla hajonnut jotain remontin yhteydessä?
Nyt haiskahtaa siltä että vetää jostain ilmaa...letkut varmasti tiukassa?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostOuto ongelma on kyllä...itse kun vaihdoin jarrunesteet viime kesänä niin ilmaus onnistui ihan tuosta vain. Apumies avasi ilmausruuvit ja itse painelin poljinta. Pari kertaa kun kävi ruuvit läpi ja sitten vielä varmuudeksi kerran niin kaikki toimi...
Nyt haiskahtaa siltä että vetää jostain ilmaa...letkut varmasti tiukassa?
Remontin aikana oli siis kaksi satulaa aina kerrallaan irti ja vanhat letkut oli paikallaan ja tulpattuna. Missään vaiheessa nestesäiliö ei ole käynyt lähelläkään tyhjää. Tuntuu ihmeeltä jos ABS olisi jostain ilmaa saanut. Voisiko pääsylinteri olla syyllinen tähän, että olisi hajonnut remontin yhteydessä? Pystyykö näissä yrittää ilmausta työntämällä nestettä jarruilta säiliöön päin vai tykkääkö hydrauliikka yksikkö tästä huonoa?
Onko muuten e39:ssä enää paineensäädintä taka-akselilla joka säätää jarruja kuorman mukaan?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View Post
Onko muuten e39:ssä enää paineensäädintä taka-akselilla joka säätää jarruja kuorman mukaan?
Mistä päättelet, että siellä on ilmaa? Poljin monessa painuu lattiaan jos pitää painettuna pidemmän aikaa.
Last edited by Bmw Master; 08-04-2014, 19:19.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi nämä sentään Hiaceja ole.
Mistä päättelet, että siellä on ilmaa? Poljin monessa painuu lattiaan jos pitää painettuna pidemmän aikaa.
http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2228136BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Jos oikein ymmärsin niin olet irroittanut satulat letkuista? Letkun ja satulan väliin tulee yleensä kupariprikka. Olethan vaihtanut prikat uusiin? Ne kun ei pidä enää toisella puristuskerralla.Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostJos oikein ymmärsin niin olet irroittanut satulat letkuista? Letkun ja satulan väliin tulee yleensä kupariprikka. Olethan vaihtanut prikat uusiin? Ne kun ei pidä enää toisella puristuskerralla.
Mutta sellainen tuli mieleen, että onko satulat oikeilla puolilla, eli siten, että ilmausnipat on satulan nestetilan yläpuolella? Jos ovat menneet ristiin, niin nipat on alapuolella ja ilmaus on yllättäenkin haastavaa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostEi tule ainakaan E39:ssä. Kartiotiivistys...
Mutta sellainen tuli mieleen, että onko satulat oikeilla puolilla, eli siten, että ilmausnipat on satulan nestetilan yläpuolella? Jos ovat menneet ristiin, niin nipat on alapuolella ja ilmaus on yllättäenkin haastavaa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Jos kyseessä ei ole ihan markan jarrulevyt, niin niissä on aina jossain päin levyä mainittuna minimipaksuus.
Vaikka levy on ruosteessa, niin stanssauksen saa näkyviin pienellä hinkkauksella.
Esimerkki: teksti MIN. THK 27MMKokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment