Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikoo77
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 69
    • Espoo

    Tulipa tänään laitatettua E39:n alle Contin cvc3-kitkat koossa 205/60/16.

    Aivan mahtava pito kitkarenkaaksi ja ajo-ominaisuudetkin ihan ok.
    Joutuivatkin heti kunnon tulikasteeseen kun lunta tuli täällä PK-seudullakin ihan kiitettävästi.
    Suosittelen!

    Hintakaan ei ollu paha,499e alle laitettuna.
    E39 523iA touring

    In memoriam:
    E34 525i 24v
    E30 320
    E30 318

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      Nokialta uusi kitkarengas R

      No niin, nyt on sitten RSi saanut voittajan, ainakin Nokian itse kehuu niin:

      "Äärikelien pidossa uutuus päihittää testimenestystä ja kehuja keränneen edeltäjänsä Nokian Hakkapeliitta RSi:n."

      Saattaa olla, että paatunut nastankannattaja alkaa katsella kitkoja sillä silmällä ensi syksynä.

      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Erittäin kiinnostava uutuus .

        Ennenkuin luovun nastoista talvella niin haluan nähdä tietysti testituloksia. Varmasti tuokin on hyvä rengas, mutta jäisen tienpinnan pitoon ei minun nähdäkseni ole muuta ratkaisua kuitenkaan kuin nasta.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          Originally posted by teropa View Post
          Erittäin kiinnostava uutuus .

          Ennenkuin luovun nastoista talvella niin haluan nähdä tietysti testituloksia. Varmasti tuokin on hyvä rengas, mutta jäisen tienpinnan pitoon ei minun nähdäkseni ole muuta ratkaisua kuitenkaan kuin nasta.

          Tero
          Aivan samaa mieltä, se vaan ei ole mahdollista, että kumi tarttuisi jäähän yhtä kovin kiinni, kuin siihen uppoava nasta.

          Comment

          • Antza
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2143
            • Espoo

            Rengasvalmistajat ovat selvästi alkaneet panostaa tuotekehitystään - ja markkinointiaan - ilmastonmuutoksen näkökulmasta, kuten tuosta Nokian uuden renkaat esitteestakin selviää. Samanlaista puhetta oli aamulla Huomenta Suomessa.

            Suunta on oikea monestakin syystä. Ensinnäkin jos katsoo tätä talvea, ja osittain viime talvea - ei ole vaikea todeta että suurin osa Suomenkin populaatiosta ajaa talvisin pinnoilla, jotka ovat keskimäärin vetiset / sohjoiset. Tällaisella alustalla nastarenkaalla ei tee yhtään mitään - itse asiassa vesisateessa kova nastarengas alkaa olla jo vaarallisen liukas. Sitten kun taas ryöpsähtää kunnon lumikerros, kitkarengas pelaa varsin hyvin. Puhumattakaan yleisestä ajomukavuudesta. Toinen syy on tietenkin paljon puhuttelevat päästöt ja saasteet, kuten rengasseoksen haitalliset aineet, tienpinnan kulutus, polttoaineen kulutus sekä melusaaste. Toki nastarenkaita kehitetään samasta näkökulmasta, mutta ilmastonmuutos ja sen aiheuttamat oheisilmiöt tukevat eritoten kitkarenkaan kehitystä.
            Last edited by Antza; 30-01-2008, 08:39.
            Current rides:
            F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

            Previous rides:
            E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              Originally posted by Antza View Post
              Rengasvalmistajat ovat selvästi alkaneet panostaa tuotekehitystään - ja markkinointiaan - ilmastonmuutoksen näkökulmasta, kuten tuosta Nokian uuden renkaat esitteestakin selviää. Samanlaista puhetta oli aamulla Huomenta Suomessa.

              Suunta on oikea monestakin syystä. Ensinnäkin jos katsoo tätä talvea, ja osittain viime talvea - ei ole vaikea todeta että suurin osa Suomenkin populaatiosta ajaa talvisin pinnoilla, jotka ovat keskimäärin vetiset / sohjoiset. Tällaisella alustalla nastarenkaalla ei tee yhtään mitään - itse asiassa vesisateessa kova nastarengas alkaa olla jo vaarallisen liukas. Sitten kun taas ryöpsähtää kunnon lumikerros, kitkarengas pelaa varsin hyvin. Puhumattakaan yleisestä ajomukavuudesta. Toinen syy on tietenkin paljon puhuttelevat päästöt ja saasteet, kuten rengasseoksen haitalliset aineet, tienpinnan kulutus, polttoaineen kulutus sekä melusaaste. Toki nastarenkaita kehitetään samasta näkökulmasta, mutta ilmastonmuutos ja sen aiheuttamat oheisilmiöt tukevat eritoten kitkarenkaan kehitystä.
              +1........
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                Jos miettii esim tätä kuluvaa talvea sekä viime talvea eteläisessä Suomessa niin eipä oikein voi välttyä ajatukselta että jos talvet jatkuvat tämän kaltaisina ja varsinkin jos ei ole ihan pakko ihan joka kelillä lähteä tienpäälle niin nopeanajon kitkat ( 2saksankitkat" ) alkavat olemaan varteenotettava vaihtoehto yhdelle jos toisellekin.
                Rengastestien mukaan kun em renkaiden ehdottomat vahvuusalueet ovat kuivan asfaltin lisäksi erityisesti märät ja loskaiset olosuhteet..joissa kyseiset renkaat ovat toimivin vaihtoehto.
                Ja eipä silti, hyvin niillä on pärjätty jo ennenkin monenlaisten autojen alla, joten eipä nykyiset talvet ainakaan minua kannusta vaihtamaan talvirengastyyppiä Q-luokan kitkaan, saati nastarenkaaseen.

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  Originally posted by Antza View Post
                  Rengasvalmistajat ovat selvästi alkaneet panostaa tuotekehitystään - ja markkinointiaan - ilmastonmuutoksen näkökulmasta, kuten tuosta Nokian uuden renkaat esitteestakin selviää. Samanlaista puhetta oli aamulla Huomenta Suomessa.

                  Suunta on oikea monestakin syystä. Ensinnäkin jos katsoo tätä talvea, ja osittain viime talvea - ei ole vaikea todeta että suurin osa Suomenkin populaatiosta ajaa talvisin pinnoilla, jotka ovat keskimäärin vetiset / sohjoiset. Tällaisella alustalla nastarenkaalla ei tee yhtään mitään - itse asiassa vesisateessa kova nastarengas alkaa olla jo vaarallisen liukas. Sitten kun taas ryöpsähtää kunnon lumikerros, kitkarengas pelaa varsin hyvin. Puhumattakaan yleisestä ajomukavuudesta. Toinen syy on tietenkin paljon puhuttelevat päästöt ja saasteet, kuten rengasseoksen haitalliset aineet, tienpinnan kulutus, polttoaineen kulutus sekä melusaaste. Toki nastarenkaita kehitetään samasta näkökulmasta, mutta ilmastonmuutos ja sen aiheuttamat oheisilmiöt tukevat eritoten kitkarenkaan kehitystä.
                  Ei tää ilmastonmuutos ihan kahdessa talvessa tapahdu Aina kun seuraa säätiedotuksia niin niissä on yleensä lämpimin kuukausi 18 vuoteen jne! Siis, ennenkin on ollut lämmintä! Nyt vain on osunut kaksi lämmintä talvea peräkkäin. Varsinkin kehä 3: sisällä tänä talvena on ollut vain 2 päivää jolloin ollut jäätä-->tarvetta nastalle. Huonoillakin kitkoilla on pärjännyt tämän talven erinomaisesti.

                  Comment

                  • kuoppala
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 332

                    nokian hakkapeliitta r

                    tulipa tossa pariviikkoa sitten ajettua tolla hakkapeliitta r
                    tuolla nokian testiradalla ja päätin heti että ensitalvena omastani sellaiset myös löytyy!!

                    pidon kanssa ei suurtakaan muutosta rsi:iihin mutta ei vetele asfaltilla kuin edeltäjänsä ja on selvästi jämäkämpi

                    suosittelen

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by kuoppala View Post
                      tulipa tossa pariviikkoa sitten ajettua tolla hakkapeliitta r
                      tuolla nokian testiradalla ja päätin heti että ensitalvena omastani sellaiset myös löytyy!!

                      pidon kanssa ei suurtakaan muutosta rsi:iihin mutta ei vetele asfaltilla kuin edeltäjänsä ja on selvästi jämäkämpi

                      suosittelen
                      Pääsitkö testaamaan pitoa jäisellä alustalla? Jos pääsit, niin miltä se tuntui?

                      Entäs rengasmeteli?

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • kuoppala
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 332

                        hkpl r

                        olikin juuri todella jäinen alusta oikeastaan liian liukas autoina vw jettaa a3 audia ja skoda octaviaa.. muutama maasturi

                        melusta on paha sanoa mitään uskon että hiljaiset!

                        pito on mielestäni niin hyvä kun voi sairaan jäisellä tiellä olla...

                        Comment

                        • laine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1504
                          • Helsinki

                          E39:ssä orkkis 16 aluvanteil 225/60/16 saksan kitkat... niin meniskö siihen 205/55/16 michelin x-icet? Olis tallin perukoilla ylimääräinen kierros misukoita.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7434
                            • Oulu

                            Originally posted by laine View Post
                            E39:ssä orkkis 16 aluvanteil 225/60/16 saksan kitkat... niin meniskö siihen 205/55/16 michelin x-icet? Olis tallin perukoilla ylimääräinen kierros misukoita.
                            Eikös noissa ole aika paljon liian pieni halkaisija kun oikea koko on 225/55R16? Jotkuthan on käyttäneet 205/60R16 talvirenkaita, mutta pieniltä nekin minusta näyttää E39:n alla vaikka onkin halkaisijaltaan lähempänä oikeaa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              Originally posted by laine View Post
                              E39:ssä orkkis 16 aluvanteil 225/60/16 saksan kitkat... niin meniskö siihen 205/55/16 michelin x-icet? Olis tallin perukoilla ylimääräinen kierros misukoita.
                              Orginaali koko on kyllä muistaakseni 225/55/16 eli ilmeisesti siihen on vaihdettu kumit jo jälkeenpäin.

                              Eli hyvin voit heittää alle tossa koot, näköön en kantaa ota.

                              koot: halkaisija mm: ero halkaisijassa % ero mittarin näyttämässä %
                              225/55R16 653.9 0 0

                              205/55R16 631.9 -3.36 3.48

                              205/50R16 611.4 -6.95 6.95
                              Last edited by Rale; 19-02-2008, 12:17.

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Itse ostin alkutalvesta uunituoreet Continental ContiWinterViking 2 -nastarenkaat 205/55-16" ja pe. otin renkaat irti jarrurempassa niin eturenkaasta oli yksi nasta irronnut

                                ..ja "sisäänajo" tapahtui suhkot hellästi, mitä nyt tällä etelän paljailla asfalteilla nyt edes kauheesti viittii revitellä.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎