Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uijui
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 172
    • suomi

Our Goal: Healthy Mobility - clean, safe and connected. Our heart beats for this. Learn more about it on our homepage.

tuommosia lykätään meidän perheen kulkineisiin.

Comment

• T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

Originally posted by Noppe View Post
      Ei jeesus tätä ainaista tappelua...
      Ei tänne viitsi omia kokemuksiaan edes kirjoittaa. Autoon oikeuttavan ajokortin olen kuitenkin omistanut jo vuodesta 1984 lähtien, eli onhan noita kilometrejä ja talvikokemuksia tullut monenlaisilla renkailla jonkinverran...

Yksi väittää yhtä ja toinen kertoo oman mielipiteensä. Sitten tulee yksi foorumijeesus, joka uskoo omiin juttuihinsa, niinkuin "pässi sarviinsa", tosin tuonhan nyt näkee jo Avatar-kuvastakin. Tähän sitten vielä kaikki muut huutajat päälle ja soppa on valmis.

Parempi, että jättää oman mielipiteensä talvirengasasiaan kertomatta, joku muu on kuitenkin täysin päinvastaista mieltä. Onhan nämä asiat huomattu myös tuolla kesärengaskeskusteluissa. Jatkakaa, tää on hyvää viihdettä
      .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Originally posted by T3 View Post
        Ei tänne viitsi omia kokemuksiaan edes kirjoittaa. Autoon oikeuttavan ajokortin olen kuitenkin omistanut jo vuodesta 1984 lähtien, eli onhan noita kilometrejä ja talvikokemuksia tullut monenlaisilla renkailla jonkinverran...

Yksi väittää yhtä ja toinen kertoo oman mielipiteensä. Sitten tulee yksi foorumijeesus, joka uskoo omiin juttuihinsa, niinkuin "pässi sarviinsa", tosin tuonhan nyt näkee jo Avatar-kuvastakin. Tähän sitten vielä kaikki muut huutajat päälle ja soppa on valmis.

Parempi, että jättää oman mielipiteensä talvirengasasiaan kertomatta, joku muu on kuitenkin täysin päinvastaista mieltä. Onhan nämä asiat huomattu myös tuolla kesärengaskeskusteluissa. Jatkakaa, tää on hyvää viihdettä
        Kerrotko/yksilöitkö hieman tarkemmin miten ja missä kohtaa minä olen olen nyt käydyssä keskustelussa ollut väärässä ?

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Originally posted by rizzo View Post
          Jos tie on kunnolla jäässä, siinä on ihan sama onko siellä alla kitkat, nastat vai perseessäsi oleva pää.
          Ei, ei todellakaan ole ihan sama, vaikka kuinka kiukuttaisi
          Jos/kun. esim.Jarrutusmatka 80kmh nopeudesta jäisellä tiellä parhaalla kitkalla n.100m kun parhaalla nastalla se on alle 30m?
          Eli otatko sinä sen pääsi perseestä ja perusteletko nyt hieman miten ..."se on ihan sama onko kitkat vai nastat alla".... kun tiet ovat kunnolla jäässä kuten tänä aamuna hieman kehää pohjoisempana?
          Last edited by Hemi; 12-10-2010, 16:56.

Comment

• T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

Originally posted by Hemi View Post
            Kerrotko/yksilöitkö hieman tarkemmin miten ja missä kohtaa minä olen olen nyt käydyssä keskustelussa ollut väärässä ?
            Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Minä en löydä omasta edellisestä postauksestani mistään sellaista kohtaa, jossa väittäisin sinun olevan väärässä. Voitko lainata tekstistäni sen osan, jossa olen noin kirjoittanut.
            .

Comment

• Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Minä en löydä omasta edellisestä postauksestani mistään sellaista kohtaa, jossa väittäisin sinun olevan väärässä. Voitko lainata tekstistäni sen osan, jossa olen noin kirjoittanut.
              Yksi väittää yhtä ja toinen kertoo oman mielipiteensä. Sitten tulee yksi foorumijeesus, joka uskoo omiin juttuihinsa, niinkuin "pässi sarviinsa", tosin tuonhan nyt näkee jo Avatar-kuvastakin.
              Miten tämä "nokkela" ..."foorumijeesus joka uskoo omiin juttuihinsa"... on ymmärrettävissä, jos ei sillä että siinä tarkoitetaan minun puhuvan BS:ää?

Comment

• T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

Miten tämä "nokkela" ..."foorumijeesus joka uskoo omiin juttuihinsa"... on ymmärrettävissä, jos ei sillä että siinä tarkoitetaan minun puhuvan BS:ää?
                Sinulla on paljon oikeaa asiaa tähän(kin) topikkiin, mutta valitettavasti se asia hukkuu tuonne sun jokapäiväiseen toitotukseen. Kyllä, olet kirjoittanut jo oman näkemyksesi tähän topikkiin, se on käynyt jo varmasti kaikille muille foorumilaisille selväksi. Turha tuota samaa asiaa on jankuttaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen... Siitä tekstistä tulee BS:ää juuri siinä kohtaa, kun ei hoksaa lopettaa oman ilosanomansa jankuttamista.

Jaa joo, itse topikin aiheeseen: Laitan omaan autooni nastarenkaat, kunhan kelit sitä edellyttävät. Nykyisen käyttöautoni mukana tuli hyvät nastarenkaat, joten niillä mennään. Olen ajanut kitkoillakin, enkä ole vuosien varrella kertaakaan sellaisilla tieltä livennyt, saati johonkin osunut.

Tämä tästä omalta osaltani.
                Last edited by T3; 12-10-2010, 17:14.
                .

Comment

• joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3627
                  • Yka

Minä ymmärsin sen niin, että sinä uskot siihen mitä kirjoitat.

Itse keskusteluun:
                  Aion laittaa emännän autoon talveksi uudet hantuukin nastat, koska kyseisessä koossa kitkat olivat vähän hankalammin saatavilla, plus että nastat oli tässä tapauksessa hieman halvemmat

Omaan autoon ostan kitkat jos semmoset soppelit jostain löydän (puoli-ilmaseksi).

Se miksi kitkoista tykkään ja sellaiset hankin mielummin, liittyy pelkästään mukavuuteen. Ja toki hyviin kokemuksiin.
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

Comment

• Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

Sinulla on paljon oikeaa asiaa tähän(kin) topikkiin, mutta valitettavasti se asia hukkuu tuonne sun jokapäiväiseen toitotukseen. Kyllä, olet kirjoittanut jo oman näkemyksesi tähän topikkiin, se on käynyt jo varmasti kaikille muille foorumilaisille selväksi. Turha tuota samaa asiaa on jankuttaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen... Siitä tekstistä tulee BS:ää juuri siinä kohtaa, kun ei hoksaa lopettaa oman ilosanomansa jankuttamista.
                    Ymmärrän toki pointtisi, mutta en sitä miten sanomiseni muuttuu BS:ksi jos en satu hyväksymään näitä mielikuvitusominaisuuksia/suorituskykyä kitkarenkaista suhteessa uusiin nastarenkaisiin?
                    Minun kirjottamanihan voi kukin tykönään deletoida sitä mukaa kun jonkun yksittäisen kirjoittajan väittämään kommentoin.
                    En ole pyrkinytkään kirjoittamaan mitään kaikille yleisesti, vaan kommentoimaan uskomattomiin ja lähinnä plasebo/mielikuvituksen tuottamiin vaittämiin yksi kerrallaan kitkarenkaiden TODELLISESTA suorituskyvystä.
                    Se että tuossa aiemmin minun sanomaani kommentoiden esim.nimim:rizzo:n mielestä jäisillä teillä on aivan sama onko alla kitka vai nastarengas,
                    ei juuri jätä arvailuille sijaa kenellä se pää oikein siellä perseessä on ja syvällä, ja johon toki täydellisenä utopiana on ihan pakko toki vastata.
                    Ymmärrän hyvin että kitkauskovaisia erityisesti sanomiseni/toteamani kiukuttaa, koska mikään ei herätä niin paljon negaatioita/agressiota kuin hyökkäys täysin todellisuuden ulkopuolella olevia uskontoja/uskomuksia vastaan järkiperustein.
                    On todella huvittavaakin huomata se itsepetoksen ja itselle vakuutteluiden määrä jolla nuo kitkarengasvalinnat Suomessa tehdään, samalla kun pieni ihmismieli sulkee ulkopuolelle kaikki tieteelliset mitattavissa+testattavissa olevat faktat omiin täysin irrationaalisiin syihin+kokemuksiin vedoten.
                    Suomessa nykyiset nastarenkaat ovat joka suhteessa reilusti suorituskykyisempiä kuin nykyiset kitkarenkaat ja tämä on se fakta joka sitten kiukulla pyritään muuttamaan omakohtaisiin ja tietenkin niiden "kevereiden" kokemuksiin vedoten täysin toiseksi, jolloin saadaan itselle hyväksyntä sille että oikean turvllisuuden suhteen on tullut tehtyä reilu kompromissi. Kesällä tämä utopia kääntyy taas sujuvasti päinvastaiseksi ja sitten metrin parin jarrutusmatkaerolla onkin jo valtava merkitys suhteessa "turvallisuuteen".
                    Eli, Suomen talvessa minkään mitattavissa olevien suureiden yhteisvaikutuksesta kitkarengas ei suorituskyvyssä yllä lähellekkään nykyisiä talvirenkaita....piste.
                    Kaikki tämän Faktan yli selittely on itsepetosta, eikä se muutu siitä yhtään mihinkään minua henkilönä kritisoimalla, vaikka kuinka tämä totuus ja sen sanoja kiukuttaisikin.

Comment

• Vesa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 363
                      • Oulu

Originally posted by wuoma View Post

Tänä talvena olisi E32:lla tarkoitus kokeilla luistella uusilla kumeilla; tilasin rengas-onlinesta tämmöiset, olivat ainoat edulliset kitkat tässä kokoluokassa:

Nankang SV-1 Winter Plus 235/45 R17 94H

Google näytti näiden olleen mukana jossain TM/Tuulilasin testissä joku vuosi aiemmin eikä ihan nollille joutuneena. Eiköhän näillä pärjäile hetken.
                      Minulla on kahden talven kokemus juuri noista renkaista ja samasta koosta e39:n alla. Uskalsin hankkia nuo halpikset, koska menestyivät hintaansa nähden erittäin hyvin TM:n talvirengasvertailussa (TM-numeroa en muista). Täytyy sanoa, että renkaiden suorituskyky yllätti positiivisesti. Kannattaa vain varmistaa, että tilaa renkaat nordic-versiona eikä ns. Saksan kitkoina.

Nyt olen kuitenkin päätynyt nastoihin juurikin kitkaa paremman pitonsa vuoksi (tämähän on fakta eikä tästä voi olla kukaan täysi järkinen eri mieltä). Tilauksessa on Kumho KW-22 koossa 225/50-17. Tilasin renkaat Norden-renkaasta. Kerron kokemuksia, kun ovat alla.
                      Nykyiset:
                      BMW F11 535DA xDrive -15
                      Toyota Yaris Hybrid -20

Exiä noin 60 kpl...

Comment

• Guest's Avatar

Mitä talvirenkaat näille vanteille

Mitä talvirenkaat näille vanteille.

Vanteessa lukee 7jx15h2 et35 ronal. Nuo on jotkut vanhat aluvanteet mitä tuli auton mukana niin millaiset nastarenkaat (koko) tuohon käy?

Ei tarvii olla suuret ja mahtavat, ihan perusrenkaat kohtuuhintaan.

Comment

• Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

Originally posted by Meifels View Post
                          Mitä talvirenkaat näille vanteille.

Vanteessa lukee 7jx15h2 et35 ronal. Nuo on jotkut vanhat aluvanteet mitä tuli auton mukana niin millaiset nastarenkaat (koko) tuohon käy?

Ei tarvii olla suuret ja mahtavat, ihan perusrenkaat kohtuuhintaan.
                          195/65-15 kun offsetin perusteella 3-sarjaan menossa.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Mites ohjaustuntuma muuttui? Mulla 17" kesä -> 17" nasta -vaihtokin tuhosi ohjaustuntuman lähes täysin. Ja noi uudet ContiIceContact:it piti olla nopeiten ohjautuvat ja tunnokkaimmat nastarenkaista TM/TL-testien mukaan.
                            En ole vielä kunnolla kokeillut, mutta vaikuttaisi ettei tuntumaa juurikaan ole. Kaikki on nyt pehmeää mössöä ja auto kääntyy viiveellä. Silti, ei tuo nyt taida ihan niin hirveä olla kuin mitä aikaisemmin vakioalustalla. Minullahan oli tarkoitus hankkia isommat vanteet talveksikin, mutta saas nähdä jaksaako sitä, ei tuo talviajo niillä kuitenkaan riemuksi muutu.

Mutta täytyy kuitenkin todeta, että ei se ohjaustuntuma noilla 18" kesärenkaillakaan mikään huipputarkka ole (toki ero noihin 15" talvirenkaisiin on aika raju). Taitaa olla, ettei E39:llä edes saa ohjaukseen tarkkaa tuntumaa siihen tyyliin kuin minä sen käsitän. Ohjauksen keskialueen hitaus aiheuttanee sen.
                            E39 528iA

Comment

• BeemeR1
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 310
                              • Junttilan mutka

Jos ei kitkoilla pärjää niin ei pitäisi ajolupaakaan olla. Rattimiehet hanskaa kehnommatkin kelit kitkarenkailla. Piste.

Comment

• Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

LUKKOON KOKO JUTTU

Tää on nyt sitä tasoa, että MUA ÄITI ON PAREMPI KUN SUN ÄITi

:think:think
                                F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎