Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    En kyllä ymmärrä tätä keskustelua/kiistelyä, enkä jaksa kaikkien paasaajien kirjoituksia edes lukea. Moni fiksuna pitämäni nick on kyllä mielestäni munannut itsensä yrittämällä pakottaa oman mielipiteensä ainoaksi oikeaksi torjumalla, jopa dissaamalla, kaikki vasta-argumentit omilla faktoillaan.

    Kyllä jonkun kirjoittajan esittämä ajohistoria ilman ongelmia on myös FAKTA, ja todiste, jota ei voi sivuuttaa. Se, että nasta pitää paremmin tai että ajoasenteella on KAIKKEIN SUURIN MERKITYS on oikeasti tosiasia eli fakta.

    Jotenkin tuntuu, että tässä keskustelussa ei kumpikaan osapuoli saisi voittoa käräjäoikeuden käsittelyssä . Todistelu ja niiden huomioimatta jättäminen on sen verran ala-arvoista.

    Jatkakaa keskustelua ja pakottamista hyväksymään omiin mielipiteisiin.... Ei kyllä tule toimimaan.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by jsa014 View Post
      Minä en vaan jaksa ymmärtää tätä nastamiesten vaahtoamista ja tutkimustulosten linkitystä/kopiointia. Eiköhän jokainen rengaskaupan asiakas tiedä tai ainakin se rengaskauppias kertoo kysyttäessä nastan ja kitkan erot. Ja jokainen sitten tekee valintansa perustuen omaan auton talvikäyttötarpeeseensa. Näin tein minä
      Juurikin näin.Itsellänikään ei löydy ymmärrystä näille kansankynttilöille,jotka yrittävät perustella ja tyrkyttää tässä keskustelussa sitä omaa rengasvalintaa muille.Itsellenikin on ihan se ja sama mitä jokin tutkimus jostain asiasta sanoo.Esim.nuokin tutkimukset eivät ole ihan niin yksiselitteisiä,että otetaan X määrä kolariautoja,niistä % jako kitka- ja nasta renkaisiin,luvut Exceliin ja tutkimusraporrtia naputtelemaan.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        ..niin ja samalla tavalla tilastoista voi esittää tietyn mallin turvallisemmaksi kuin x:n. Esim. mopoautot on huipputurvallisia Rengasvalinnan lisäksi voit maksimoida turvallisuutesi vaihtamalla mopoautoon 10v vanhassa bemarissasi ei kuitenkaan ole maksimi turvallisuus, joten miksi jankata rengasvalinnan viimeisten muutaman metrin takia? Vanhat iskarit, jarrut ym vaikuttavat 20m 0-100km/h jarrutuksessa, KUIVALLA! (TL, ja oli muistaakseni astra)

        Tuomari huudettu!

        Comment

        • Vesper
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 240
          • Vantaa

          "Tutkimuksen mukaan nastarenkaat vähentävät liikennekuolemia 42 % kitkarenkaisiin verrattuna."

          Eli kitkarenkaalla on 1.4-kertainen riski joutua kuolemaan johtavaan
          onnettomuuteen. Vähemmän kuin luulin, prosentteja käyttämällä saadaan
          erot näyttämään todellista suuremmilta.
          Kännykkään puhuminen ajon aikana, hadsfree-laitetta käyttäen, taitaa olla yhtä vaarallista..
          Ainakin onnetomuusriski nousee huimat 400%....
          tai maltillisemmin ilmoitettuna, nelinkertaiseksi.

          Last edited by Vesper; 19-10-2010, 14:35.

          Comment

          • laituri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 28
            • Lahti

            Takana on 8 vuotta kitkarenkaita ja nelivetoautoja ja nyt on alla takaveto. Eli mietinnässä on siis nasta- vai kitkarenkaat ja olisi mielelläni kuullut objektiivisiä kommenteja takavedosta/automaatista etelän keleissä. Lähinnä nuo liikkeelle lähdöt mietityttää kitkoilla ja toisaalta nastoissa se, että pysyykö ne piikit siellä renkaassa. Kilometrejä tulee paljon ja pääasiassa moottoritietä. Auto on siis 335d.

            Itse olen kitkoja suosinut ja niistä pitänyt, mutta mutta...

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Voi kyynel... ajakaa millä haluatte. Selväksi on tullut, että kaikki nastan käyttöä puolustava on typerien kansankynttilöiden propagandaa ja aivan turhaa vouhottamista. Tutkimukset on *skaa ja niitä lukevat ihmisinäkin täysiä tolloja.

              Over and out, ja tällä kertaa ihan oikeasti (tämän asian tiimoilta).

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • maukk1s
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 565
                • Kangasala

                Hyökkään tähän väliin kertomaan, että omasta mielestä lähes paskaakaan väliä millä talvirenkailla ajelee, enemmänkin sillä miten ajat. Ei ne nastatkaan mitään pidä, kun vähänkin polkasee ja kitkat mielestäni paremmat, jos autossa on luistonesto yms. Nastat, jos ei. Nyt jään odottamaan, koska ovesta tullaan läpi.
                E60 530i -05


                Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  Toista itseäni mutta laittakaa tähän jo lukko. Eiköhän tätä eipäs juupas väittelyä ole jo nähty tarpeeks. :think :think
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • illu^^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1703
                    • Kajaani

                    Pitäiskö laittaa vettä myllyyn ja sanoa että hyvä kesärengas on aina huonoa talvirengasta parempi....






                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 999
                      • 29100/310053

                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Ajotapa ratkaisee talvikeleillä h...tin paljon.
                      juuh... ja juuri siksi en uskalla käyttöautoon kitkoja laittaa, rouvalla kun ei oikein ole ymmärrystä ja tuntumaa milloin pitoa riittää ja milloin ei. Itsehän ulosmittaan pidon aina kun on mahdollisuus

                      Vaan näillä keleillä kun satelee vettä, mihä tahansa kesärengas on parempi kuin mikään talvirengas - etenkään nastarengas. Niinkuin pienien kuulien päällä ajelis ja DSC leikkaa menon vielä 3. vaihteellakin
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • Hammu
                        Moderator
                        • Nov 2006
                        • 3971
                        • Nurmijärvi

                        Eiköhän tää nyt riitä tältä erää, yritetään paremmalla tuurilla seuraavassa topikissa ILMAN sotimista

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎