Voi kauheeta kun luin nyt vasta, kun juuri ruuvasin kitkat alle. Jos olisin aiemmin lukenut, olisin tehnyt niistä quattrokeinun ja hakenut nastat.
							
						
					Talvirengaskeskustelu
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kävin juuri laittamassa alle nastarenkaat ja koeajolenkin jälkeen muistui taas mieleen vanhat nastarengasaikani (yli 10 vuotta sitten). Kauhea vollotus ja nastojen ropina. Kyllä se on paskapuhetta jos joku väittää, että leveä nastarengas ja BMW niin ei kuuluu ääniä! Noi on leveydeltään 245/40/18, kuinka leveä sen pitää olla, jotta äänet saisi pois?!
 
 Rengasliike katsoi noita nastarenkaita (hkpl4) ja niiden katkenneita nastoja ja kysyi, että ajanko paljon asfalttiteitä kun on noin nastat katkenneet. Sanoi myös, että olenko ajatellut kitkoja... Nyt koeajolenkin jälkeen voin sanoa, että OLEN!!
 
  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12 Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
 Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
 Tampere 044-5867096
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laitat Contit niin ei vollota. En kyllä ihan ymmärrä miten noi katkenneet nasta pitää silti ääntä. Ite en ton kuvan kuntoisilla nastoilla edes harkitsis ajamista. Uudet kitkatkin on varmasti paljon pitävämmät lähes kaikissa olosuhteissa.Originally posted by VolvoTDi View PostKauhea vollotus ja nastojen ropina.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
 E39 523i M Sport '00, Titansilber
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 VolvoTDI:llä on kyllä joku kitkamissio.
 
 Tervetuloa E39:n kyytiin, jossa "vain" 17" käytetyt Misu XIN:t alla. Ei ropise eikä vollota vähääkään. Kuka muuten tommosilla "nastoilla" edes ajaa, nuo renkaathan on pilalla... ? Missä moottoriradalla saa kumet tommoseen kuntoon?
 
 TeroE60 520dA M-sport
 ---Ex
 E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
 E90 330iA, 325iA, 320dA
 E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
 E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
 PPL(A)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei sieltä kaikki nastat ole poikki, mutta sanotaan, että puolet. Voi olla, että misukka ei pidä vollotusta eikä kuulu nastojen ropinaa, mutta näyttää ainakin Nokian renkaat pitävän aika mekkalaa. Uusi vastaava rengas on varmasti hiljaisempi, mutta noilla mennään ainakin vähän aikaa!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
 Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
 Tampere 044-5867096
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos en nyt väärin hoksannut kattoa, niin nuohan on "the dreaded sirkkelit", elikkä hkpl4, joka ainakin itselläni piti karmeaa vollotusta jo 235/45/17 koossa kun aikanaan mulla yksi tuommonen setti oli. Nastojen ropina ei kyllä niistäkään E39:n sisälle kuulunut (laatuauton sisällä ei nastat ropise), mutta se vollotus on tuon renkaan ominaispiirre, ei liity nastallisuuteen mitenkään (tai sinun tapauksessa nastattomuuteen). Vollotus oli 60-70kmh:ssa pahimmillaan... todella meluisa rengas.Originally posted by VolvoTDi View PostEi sieltä kaikki nastat ole poikki, mutta sanotaan, että puolet. Voi olla, että misukka ei pidä vollotusta eikä kuulu nastojen ropinaa, mutta näyttää ainakin Nokian renkaat pitävän aika mekkalaa. Uusi vastaava rengas on varmasti hiljaisempi, mutta noilla mennään ainakin vähän aikaa!
 
 TeroE60 520dA M-sport
 ---Ex
 E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
 E90 330iA, 325iA, 320dA
 E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
 E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
 PPL(A)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voihan perse.. Mitenhän sitä on viimeset hmm... 9 talvea pärjännytkään kitkarenkailla kun ne kerta noin paskat on:thinkBMW F25 xDrive 20d
 ex BMW e91 320dA
 ex BMW e36 325i
 - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
 Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei se yhtälö noin toimikkaan. Se voi olla että arpa lankeaa sinun kohdallesi sitten vasta 12:n tai vasta 25:n talven kohdalla. Todennäköisemmin se kuitenkin lankeaa kitkarenkain, kuin nastarenkain.Originally posted by _Pietu_ View PostVoihan perse.. Mitenhän sitä on viimeset hmm... 9 talvea pärjännytkään kitkarenkailla kun ne kerta noin paskat on:think
 Niinä viimeisinä sekunteina päätiellä päätienopeudesta luistellessa kylki edellä ennen vastaantulijan keulaan törmäämistä, voi sitten olla että tämä nastarengas yhtälö sitten hetkeksi lopulta valkenee.
 Näin voi tapahtua toki myös virhearvioinnin tai loppuun kuluneen renkaan seurauksena nastarenkaallakin, mutta selvästi siltikin se tapahtuu TODENNÄKÖISEMMIN kitkarenkaalla jonka kuitenkin juuri tyypillinen onnettomuus skenaario on tuo yht`äkkinen ennakoimaton hallinnan menetys, jonka lopputulos on kiinni pelkästä onnesta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt emme puhuneet emmekä vertailleet nastansa menettäneitä, hmpaalle kuluneita, hylkykuntoisia nastarenkaita uusiin kitkarenkaisiin, joten itsepetoksellinen pointtisi tässäkin kohtaa ampuu täydellisesti ohi.Originally posted by VolvoTDi View PostKävin juuri laittamassa alle nastarenkaat ja koeajolenkin jälkeen muistui taas mieleen vanhat nastarengasaikani (yli 10 vuotta sitten). Kauhea vollotus ja nastojen ropina. Kyllä se on paskapuhetta jos joku väittää, että leveä nastarengas ja BMW niin ei kuuluu ääniä! Noi on leveydeltään 245/40/18, kuinka leveä sen pitää olla, jotta äänet saisi pois?!
 
 Rengasliike katsoi noita nastarenkaita (hkpl4) ja niiden katkenneita nastoja ja kysyi, että ajanko paljon asfalttiteitä kun on noin nastat katkenneet. Sanoi myös, että olenko ajatellut kitkoja... Nyt koeajolenkin jälkeen voin sanoa, että OLEN!!
 
 ...et sitten ole harkinnut uusia+uuden tyyppisiä nastarenkaita?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Samalla yhtälöllä en oikein uskalla syödä täysjyväruisleipääkään, siihen saattaa piru tukehtuaOriginally posted by Hemi View PostEi se yhtälö noin toimikkaan. Se voi olla että arpa lankeaa sinun kohdallesi sitten vasta 12:n tai vasta 25:n talven kohdalla. Todennäköisemmin se kuitenkin lankeaa kitkarenkain, kuin nastarenkain.
 Niinä viimeisinä sekunteina päätiellä päätienopeudesta luistellessa kylki edellä ennen vastaantulijan keulaan törmäämistä, voi sitten olla että tämä nastarengas yhtälö sitten hetkeksi lopulta valkenee.
 Näin voi tapahtua toki myös virhearvioinnin tai loppuun kuluneen renkaan seurauksena nastarenkaallakin, mutta selvästi siltikin se tapahtuu TODENNÄKÖISEMMIN kitkarenkaalla jonka kuitenkin juuri tyypillinen onnettomuus skenaario on tuo yht`äkkinen ennakoimaton hallinnan menetys, jonka lopputulos on kiinni pelkästä onnesta. BMW F25 xDrive 20d BMW F25 xDrive 20d
 ex BMW e91 320dA
 ex BMW e36 325i
 - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
 Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jättäkää auto kotiin ja menkää junalla niin TODENNÄKÖISEMMIN selviätte hengissä. Eri juttu pääseekö perille.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siis topicin aihehan oli "talvirengaskeskustelu" eikä pelkästään kitka vs nasta. Tuo itsepetos sana on jo vähän kulahtanut, vaihda levyä!Originally posted by Hemi View PostNyt emme puhuneet emmekä vertailleet nastansa menettäneitä, hmpaalle kuluneita, hylkykuntoisia nastarenkaita uusiin kitkarenkaisiin, joten itsepetoksellinen pointtisi tässäkin kohtaa ampuu täydellisesti ohi.
 
 ...et sitten ole harkinnut uusia+uuden tyyppisiä nastarenkaita?
 
 Taaskaan en verrannut kuinka hyvä tai huono tuo on verrattuna kitkaan, totesin vain sen, mitä korvani kuulivat ja valitettavasti tuo on äänekkäämpi kuin kitka, pitoa en ole kommentoinut!
 
 Rengasliike (yhdensortin raamatun kirjoittaja) suositteli kyllä kitkoja jos ajaa paljon asfaltoituja maanteitä ja en, en ole harkinnut uusia+uuden tyyppisiä nastarenkaita. Kun nuo nastarenkaat saa väistyä niin tilalle tulee kitkat vaikka kuinka yrität uskotella niiden huonoutta ja osaltaan onkin totta, että nasta pitää paremmin, mutta minun juttu on vaan kitkarengas.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
 Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
 Tampere 044-5867096
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Varmasti. Tulet kuitenkin joutumaan niiden kanssa onnettomuuteen, joka johtuu ainoastaan siitä, että menetit ajoneuvosi hallinnan peilijäisellä tiellä, koska sinulla ei ollut nastarenkaita alla.Originally posted by TFV View PostOn ihanan hiljaiset nämä uudet itsemurhakamikazemicheliinit 
 
 Täsmennettäköön vielä se, että näin tulee käymään myös minulle. Ajan kuitenkin itsekin kitkarenkailla toisinaan. Viime talvenakin itseasiassa jo menetin ajoneuvon hallinnan kitkarenkailla jäällä. Tosin liian suuren tilannenopeuden tai liian ahneiden ajolinjojen seurauksena. Ja tämä tapahtui useampaan otteeseen kyseisellä jääradalla.
 
 ...myönnetään, ehkä hieman ontuvaa läppää...-25 Toyota Proace City Verso
 -23 Nissan Leaf
 
 ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
 Comment
 ->
  -> 
Comment