memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • conna
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.

    no onhan se ihan mukava käyttää esim 7" sisäkehiä ku ulos ei oikein saa kuin 4.5" tai 5" kehiä järkevästi. riippuen tietty vanteista ja niiden halkasijoista.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by conna View Post
    hyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,

    ja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.

    ja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?
    No. Enpä tiedä tarviiko niitä Leepuja E87:n navankaan kanssa Puetaanko vaikka sanoiksi niin, että E34/E38/E39-malleissa käytettävät tietyt vanteet näyttävät E30:ssä fiksuilta. Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Löytys tollanen vanha topicci -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20109

    Kuin jäähän toi projekti loppujen lopuks meni? Hinta ei ainakaan oo paha et tuskin siihen ainakaan. Mulle on tullu kyselyä tost navan teettämisest ja joku on ilmeisemmin jo piirtäny kuvat valmiiks niin miks turhaan tehdä sama homma kahteen kertaan. Omat navat ajatellu toteutettavaks niin et siihen saa pultattua vaiks jonkun Wilwoodin levyn 8:lla pultilla suoraan kiinni jos vaan suinkin mahdollista. Satuloille tietty tehtävä uus kiinnityspiste kans. Wilwood nyt tuskin valmistajana kovinkaan hyvä kun satulakin on uutena halvempi kuin BMW:n oma romikselta käytettynä :think Mut jos sillä pääsee alkuun ja saa auton pysähtymään niin hyvä, parempaa mahdollisesti myöhemmin.

    Omassa projektissa tä ei oo todellakaan ensimmäisenä tehtävälistalla mut jos joku muu innostuu niin voin mäkin mennä innostuksen mukana

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    mitkä jarrut kannattaa laittaa eteen jos e36 325 napoja käyttää?
    e30 omia osia ei varmaan saa hyödynnettyä?
    No kannattamisesta tiedä, mutta jos haluat vain ne palikat paikoilleen, niin e36 325i jarrut, jos haluat isot jarrut(syystä tai toisesta, joillekkin se on uskottavuus kysymys, jotkut ajavat oikeasti niin että jarrut ovat tarpeeseen, itse kuulun ensimmäiseen joukkoon, kaikkea on saatava paljo heti ja kerralla, tekniset nippelit on herkkua) niin melko bolt-on kamat saa e36 325i napa/olka+e46 330 jarrut.

    Jos haluaa käyttää e36 m3 osia, niin on sitten käytettävä kaikki, niiden kanssa ei voi käyttää isompia eikä pienempiä.

    Niin ja jos ei nyt tuosta minun tekstistä käynyt jo ilmi niin e46 330:ssä on halkaisijaltaan isompi, mutta kapeampi levy kuin e36 m3:ssa.

    EDIT: mä en enää tiedä kuka tarkoitti mitäkin ja kenen kanssa, mutta nuo minun höpinät pätee vain, jos tolppakin on e36 mallinen.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Mul olis kohta jäämässä etunavat, etuolka-akselit, etujarrut jarrukilpineen e36 325i -94:sesta ylitse, jos jotakin kiinnostaisi. Muistaakseni ok kuntoiset oem palat (viime kesänä vaihdettu) ja huonot tarvikelevyt sekä uudet clipit.

    PM if interested.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    mitkä jarrut kannattaa laittaa eteen jos e36 325 napoja käyttää?
    e30 omia osia ei varmaan saa hyödynnettyä?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by conna View Post
    hyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,
    Onko niitä sitten pakko käyttää paremmin sopivan navan kanssa? Sehän tässä on ideana, että sais jotkut jarrutkin sovitettua kohtuu vaivalla.

    Originally posted by conna View Post
    ja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.
    Se minkä verran on sisällä lisää, on ulkoa pois. Sisäinen kauneus on rumien keksimä juttu. Leveä vanne on tietty kiva asia, mutta vielä kivampi, jos se leveys myös näkyy.

    Originally posted by conna View Post
    ja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?
    Edelleen on ideana varmaankin se, että sais 5-pulttisen jaon ilman muita suuria muutoksia. Komeat vanteet on mulle sama, kuin leveä reuna, ja täsmennettäköön vielä, että mielellään ulkopuolella, eli sompakin navat + leveä reuna = isompia muutoksia koriin.

    Jokainen tietty saa rakentaa leegoautostaan just sellaisen kuin haluaa.

    Edit: Kysyin äsken osan hintaa, niin normihinta E87 navalle on apaut 70 euroa. Joskus ostin E36 navat, niin ne oli muistaakseni ihan saman hintaiset.
    Last edited by Bullitt; 15-01-2009, 09:30.

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Onhan tuo E36 compactin navat ollut tiedossa, mutta siinä tulee juuri ongelma, että napa tulee ulos sen 20mm -> ei hyvä (jos meinaa komeita vanteita sovitella alle)

    hyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,

    ja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.

    ja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Originally posted by mapa View Post
    Misäs päin suomea tälläinen paja sijaitsee?
    Parista paikasta kysytty täs vaihees, varsinaissuomest ja uudeltamaalta päin. Periaattees paja ku paja pystyy niit tekemään kunhan on koneet siihen. Voin tietty pistää tarkempaa tietoo kun vain itse saan. Pitää hommata napa ja viedä se pajalle niin tietää tarkemmin. Omassa ei ABSia mut ABSillinen napa ilmeisesti sopii siihen? Jos niitä enemmän tekee ja joku muu haluaa jolla on ABS... Luonnollisesti sopiva laakeri pitää löytää ensin.

    Voiko ton kysymyksen tulkita kiinnostukseksi vai epäilyksi?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    minkäs hintaiset e36 325 navat on? onko haittaa kun napa ja laakeri yhtenäisiä?
    takapää on jo selvillä siitä kiitokset mazalle

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    minkäs hintaiset e36 325 navat on? onko haittaa kun napa ja laakeri yhtenäisiä?
    takapää on jo selvillä siitä kiitokset mazalle

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Ensin täytyy sanoa, että vaikka en E30:ä omista, niin Mazalle pitää hattua nostaa tuosta tiedosta. Onhan tuo E36 compactin navat ollut tiedossa, mutta siinä tulee juuri ongelma, että napa tulee ulos sen 20mm -> ei hyvä (jos meinaa komeita vanteita sovitella alle). Eli niinpä nuo ykkösen navat ois just hyvä.

    Leave a comment:


  • ^rabby^
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    E87 mikäs bemari tämä on? uus vanha?
    Meleko uusiahan ne on vielä, 1-sarjaa. 2004 alettu tekemään vissiin.

    Last edited by ^rabby^; 13-01-2009, 21:00.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    E87 mikäs bemari tämä on? uus vanha?

    Leave a comment:


  • mapa
    replied
    Originally posted by .:Dam:. View Post


    Vajaa satku /napa. Tarkkaa hintaa ei osannu antaa kun ei oo napaa nähny eikä niit nipponeitten napoja voi pitää kuin suuntaa antavana. Sit tiedän tarkemmin kun vien omasta navan sinne pöydäl tutkittavaks. Mut pointtina, ei se osien teetättäminen aina niin hirveästi maksa. Omaan kikottimeen kaipaillu jossain vaiheessa parempia jarruja -> E30 M3 alusta ois paras mut hinnakas, E36 M3 alustan osilla saa kans tehtyä mut ei oo halpaa sekään...
    Misäs päin suomea tälläinen paja sijaitsee?

    Leave a comment:

Working...
X