Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afafaf
    replied
    ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa

etupää:

-e36 navat soviteholkilla
    -e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
    -e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..

takapää:

-e36 323 compactin navat
    -e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
    -e30 325 seisonjarrun osat
    -e30 325 satulat

Leave a comment:

• Tomp_pa
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Ostat 4*100 vanteet, Melkeimpä kaikilla kombinaatioilla jarrut muuttuvat paljon.
    no siinä tapauksessa jarrut muuttuu.

Kiitoksia tästä tiedosta.

Tullut vaan kaikki osat uusittuu (zimmermanit / greenstuffit) jne jokaikinen osa alustaan
    ja nyt tuli sit mieleen haluta 17" bbs 5*120 10"taakse (et15) 8 1/2" eteen (et15)

ni en oo ostamassa 4*100 vanteita!
    Last edited by Tomp_pa; 20-07-2009, 18:08.

Leave a comment:

• Rocla
    replied
    Originally posted by Tomp_pa View Post
    (orkkis jarruilla siis)
    Ostat 4*100 vanteet, Melkeimpä kaikilla kombinaatioilla jarrut muuttuvat paljon.

Leave a comment:

• Tomp_pa
    replied
    ajatus harhailee.

Kertokaas.

Jos haluan e30 325i:hin 5*120 jaon. Mitä ostan? (orkkis jarruilla siis)

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by Soiled View Post
    Onko muuten tietoa noita E30 M3 takanavoista, että pitäisikö niihin tulla laakeritkin mukaan? Kun joskus pojat puhui notta niitä saa 90€/kpl mutta mulla tuli ainakin kustantamaan 150€/kpl pelkkä napa (ilman alennusta) ja tuohon olis ollu 70€/kpl laakeri:think
    No otin navat,jarrukilvet ym. settiä niin hintaa taisi tulla yhteensä 350€. Laakerit löytyi sitten duunin kautta 25€/kpl asennussarjoineen.

Tuli jonkin verran veivattua kaikkea mahdollista jaonmuuttavista spacereista E36 napoihin+tolppiin, mutta loppujen lopuksi "parhain" lopputulos tuli, kun pulttasin kiinni E30 M3 kamat ympäri autoa.
    Noi takanavat on irrallaan vielä jos joku tarvitsee niitä mulkailla ja jtn mittoja tms.
    Vielä vuosi sitten makso e30 M3 navat tosiaan sen n. 80e/kpl., mutta nyt on hinta noussut ja nykyään lähes 150e/kpl.

Leave a comment:

• Soiled
    replied
    Onko muuten tietoa noita E30 M3 takanavoista, että pitäisikö niihin tulla laakeritkin mukaan? Kun joskus pojat puhui notta niitä saa 90€/kpl mutta mulla tuli ainakin kustantamaan 150€/kpl pelkkä napa (ilman alennusta) ja tuohon olis ollu 70€/kpl laakeri:think
    No otin navat,jarrukilvet ym. settiä niin hintaa taisi tulla yhteensä 350€. Laakerit löytyi sitten duunin kautta 25€/kpl asennussarjoineen.

Tuli jonkin verran veivattua kaikkea mahdollista jaonmuuttavista spacereista E36 napoihin+tolppiin, mutta loppujen lopuksi "parhain" lopputulos tuli, kun pulttasin kiinni E30 M3 kamat ympäri autoa.
    Noi takanavat on irrallaan vielä jos joku tarvitsee niitä mulkailla ja jtn mittoja tms.

Leave a comment:

• Rocla
    replied
    Jää sisemmäs, tilaongelma seisontajarrun kanssa, silmällä mitattuna eivät sovi olemaan samaan aikaan paikoillaan.

Itse otin välikappaleella ulommas napaa, sen seurauksena vetarin boorin kosketus ei tapahdu enää "koko alueelle".

Välikappaleesta johtuen myös napaa ja vetaria piti hieman koneistaa.

Tällä kombinaatiolla e87 napa on samalla leveydellä kuin 4 pulttinen e30 napa, tästä johtuen 300mm.de sivuilla oleva e46 takalevyä käyttävä isojarru setti käy suoraan, kunha ostaa e46 vakio levyt eikä 300mm.de:n tarjoamia modattuja levyjä.

Itse tein noin, en suosittele muille, saattaa mennä napoja tulevaisuudessa, tuolla tavalla napa ei myöskään mene yhtä pitkälle laakeriin kuin alunperin.

Jos keksii hyvät jarrut jostain ja pystyy elämään sen kanssa että takana on kapeampi akseli kuin edessä niin silloinhan tuo e87 napa on oivallinen.

Leave a comment:

• Simo
    Guest replied
    Ei ole, mutta jarrusatuloita lukuun ottamatta on kaikki jo pultattnua yhteen koe mielessä.

Ei oo tuo e87 napan hyvä, tein itse aika huonon patentin, halvaksi tuli, mutta on siinä huonojakin puolia.
    Kerro ihmeessä lisää niin ei tule turhia ostoksia tehtyä??

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    mikäs niissä e87 navoissa on huonoa??

Leave a comment:

• Rocla
    replied
    Originally posted by Simo View Post
    Joko jollain on e87 navat paikallaan e30:ssä? Kiinnostaisi tietää mitkä jarrut sinne on laitettu?
    Ei ole, mutta jarrusatuloita lukuun ottamatta on kaikki jo pultattnua yhteen koe mielessä.

Ei oo tuo e87 napan hyvä, tein itse aika huonon patentin, halvaksi tuli, mutta on siinä huonojakin puolia.

Leave a comment:

• Simo
    Guest replied
    Joko jollain on e87 navat paikallaan e30:ssä? Kiinnostaisi tietää mitkä jarrut sinne on laitettu?

Leave a comment:

• .:Dam:.
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    e30 omaa tolppaa käytän
    onko tietoa paljonko tulee muutos prosentteja jaon muutoksesta?
    0%. Kokonaisesta etuakselistosta tulee 4% mut napaa voidaan pitää kulutusosana joten ei prosentteja.

Leave a comment:

• Miuge
    replied
    Onkos kellään puolestaan mittoja noista 5x120 etunavoista? Takanavoista näyttäs olevan jo hyvännäkönen lista

Leave a comment:

• jouni.325
    replied
    No kannattamisesta tiedä, mutta jos haluat vain ne palikat paikoilleen, niin e36 325i jarrut, jos haluat isot jarrut(syystä tai toisesta, joillekkin se on uskottavuus kysymys, jotkut ajavat oikeasti niin että jarrut ovat tarpeeseen, itse kuulun ensimmäiseen joukkoon, kaikkea on saatava paljo heti ja kerralla, tekniset nippelit on herkkua) niin melko bolt-on kamat saa e36 325i napa/olka+e46 330 jarrut.

Jos haluaa käyttää e36 m3 osia, niin on sitten käytettävä kaikki, niiden kanssa ei voi käyttää isompia eikä pienempiä.

Niin ja jos ei nyt tuosta minun tekstistä käynyt jo ilmi niin e46 330:ssä on halkaisijaltaan isompi, mutta kapeampi levy kuin e36 m3:ssa.

EDIT: mä en enää tiedä kuka tarkoitti mitäkin ja kenen kanssa, mutta nuo minun höpinät pätee vain, jos tolppakin on e36 mallinen.
    e30 omaa tolppaa käytän
    onko tietoa paljonko tulee muutos prosentteja jaon muutoksesta?
    Last edited by jouni.325; 15-01-2009, 22:34.

Leave a comment:

• conna
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.

no onhan se ihan mukava käyttää esim 7" sisäkehiä ku ulos ei oikein saa kuin 4.5" tai 5" kehiä järkevästi. riippuen tietty vanteista ja niiden halkasijoista.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎