memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jmp2002
    replied
    niin myös täällä... discohai:lle plussat avusta...

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Originally posted by Discohai View Post
    Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
    Samalla periaatteella myös itsellä etupää

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    Originally posted by Latvis_ View Post
    Mitä tuli muuten hintaa noiden napojen koneistukselle? Vai oliko mahollisuus itse tehdä?
    Itelle ei ollut maksulliset. Mutta tuo tuskin on kovin kallis homma vaikka teettäisi ihan kuitillakin...

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Oisko kuvaa laittaa esille tuosta "kauluksesta" tai muutenkin toteutuksesta:think?
    Ei ole tähän hätään. Pultattu takapuolelta pyöränpultiten reikiin ja sorvattu kaikki suoraksi. Voin ottaa kuvan mutta näyttää ulkoapäin ihan tavalliselta umpinaiselta navalta joissa pinnapultit(tosin puolet paksumpana kuin normi napa). Voin pistää vielä kuvan selvennykseksi joku päivä mutta loput saatte pähkäillä itse. Niin minäkin tein

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    Originally posted by m50 turbo View Post
    onko kukaan kokeillut sovittaa e36 compactin taka akselia/taka kynkkiä/ napoja e30ppiseen? tosin ainakin 316i on rummut takana, muuten näyttää akselisto samalta kuin e30ppisessä
    Navat sopii e30:seen mutta levittävät jonkin verran.

    Leave a comment:


  • m50 turbo
    replied
    onko kukaan kokeillut sovittaa e36 compactin taka akselia/taka kynkkiä/ napoja e30ppiseen? tosin ainakin 316i on rummut takana, muuten näyttää akselisto samalta kuin e30ppisessä

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    Originally posted by Discohai View Post
    Kyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
    No discohaihan se sieltä kerkeski vastauksen heittää...
    Jarrulevyt kumminkin kaikki uusittava niin ajattelin, että jos sitä suoraan löytyis sopivat 5x120 jaolla niin ei tarvii turha rueta levyjä porailemaan.
    Varaosa liikkeissä lienee kunnon tietokannat levyistä sun muista, jos sen esim. sitä kautta sais näppäristä selviteltyä... :think
    Mitä tuli muuten hintaa noiden napojen koneistukselle? Vai oliko mahollisuus itse tehdä?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Discohai View Post
    Kyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
    Oisko kuvaa laittaa esille tuosta "kauluksesta" tai muutenkin toteutuksesta:think?

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?
    Jos aiemmista viesteistä oikein ymmärsin/ luin niin etunavoissa ei oo materiaalia riittävästi 5x120 jakoon

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    Originally posted by Latvis_ View Post
    Eli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.
    Kyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?
    Liian pieni halkaisija.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by Latvis_ View Post
    Eli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.
    ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    Eli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Eikö ois helpompi tehdä niin että koneistaa takanapaan uuden jaon (5x120) ja hitsaa vanhat reiät umpeen. Pitäis riittää vara, jos hirvittää niin hitsaa takapuolelta sen reunan viisteen umpeen ja koneistaa suoraks.. IX:ssä ei takanavas riitä tavara, mutta takavedon navassa pitäis riittää.
    riittää vara takavetoisen navas..

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Eikö ois helpompi tehdä niin että koneistaa takanapaan uuden jaon (5x120) ja hitsaa vanhat reiät umpeen. Pitäis riittää vara, jos hirvittää niin hitsaa takapuolelta sen reunan viisteen umpeen ja koneistaa suoraks.. IX:ssä ei takanavas riitä tavara, mutta takavedon navassa pitäis riittää.

    Leave a comment:

Working...
X