Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    voitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think
    Prkl ku menee tunnarit sekasin ku pitää kahen apinan olla samaan aikaan koneella....

    Mut siis juu tuollaista spaceria olen ajatellut, mutta onko sellaista mahdollista sinne laittaa? Jos on niin silloin mahtuisi levy paikoilleen ilman että se jarrulevy ottaisi kiinni käsijarru osiin.

    Leave a comment:


  • Emppu85
    replied
    Niin onko tuollaisen spacerin asennus mahdollista?
    Last edited by Emppu85; 22-11-2009, 09:57.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Niin, olipas taas fiksu kysymys multa. Noh käytettynä saisi varmaankin aika paljon edullisemmin

    Nyt kiinnostaisi saada vähän infoa/faktaa tuosta jos asentaa e87 navan. Luultavasti joku on sellaisen laittanut. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole paitsi että navan ja kynkän väliin joutuu laittaa 5mm spacerin jolloin jarrulevy mahtuu paikoilleen ettei ota kiinni käsijarru hiluihin. Tällöin siis vetarin spoorin kosketuksesta "häviää" 5mm, mutta ei se varmaan käytännössä haittaa
    voitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Marmoritiskiltä saa uutta osaa.. Jos kukkaro kestää.

    Niin, olipas taas fiksu kysymys multa. Noh käytettynä saisi varmaankin aika paljon edullisemmin

    Nyt kiinnostaisi saada vähän infoa/faktaa tuosta jos asentaa e87 navan. Luultavasti joku on sellaisen laittanut. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole paitsi että navan ja kynkän väliin joutuu laittaa 5mm spacerin jolloin jarrulevy mahtuu paikoilleen ettei ota kiinni käsijarru hiluihin. Tällöin siis vetarin spoorin kosketuksesta "häviää" 5mm, mutta ei se varmaan käytännössä haittaa

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat
    Marmoritiskiltä saa uutta osaa.. Jos kukkaro kestää.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by Kytölä View Post
    Tuosta etupäähän M3 osat:

    Tolpat

    Kääntövarret

    Siitä vielä etusatulat samaan konkurssiin

    Satulat
    No hyi H**vetti!!!!

    Kyllä sinne eteen saa kelpaa ne e36:sen navat. Mutta toi takapää nyt askarruttaa...

    Leave a comment:


  • Kytölä
    replied
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat
    Tuosta etupäähän M3 osat:

    Tolpat

    Kääntövarret

    Siitä vielä etusatulat samaan konkurssiin

    Satulat

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    No niin olisi itselläkin aika muuttaa jako 4x100 -> 5x120. Olen lukenut täältä foorumilta kyseisestä operaatiosta juttua ja mitä enemmän luen, sitä enemmän sekaisin vaan menen

    Eikös etupää nyt ole helpoin/halvin toteuttaa tuolla e36:sen navalla ja soviteholkilla? Ja jarrusatulalle 5mm sovitepala niin pystyy käyttämään omia e30:sen jarruja? Onkos noissa e36:sen navoissa jotain eroja? Eli minkä mallin napaa pitää käyttää jos niillä eroja on? E36 325:sen?

    Takapäästä olen lukenut juttua että 1-sarjan e87 navalla olisi helppo toteuttaa tuo takapää. Mutta...e87 napa on 5mm lyhyempi kuin e30:sen ja luin että kässärinkaa tulee tila ongelmia? Onko jollain ketä tuon takapään on toteuttanu tuolla e87 navalla pistää faktat pöytään että jarrulevy ei sovi vaan ottaa kiinni käsijärru hilppeisiin.

    Jos laittaa 5mm spacerin kynkän ja navan väliin niin silloinhan tuo napa olisi samalla kohdalla kuin e30:sen omalla navalla, mutta vetarin spoorista jäisi 5mm ilman kosketusta, jonka jälkeen se ottaa noin 35mm matkalta napaan. Onkohan tuo kuinka vakava juttu jos kosketus jää uupumaan 5mm matkalta? Tietysti kokeilemallahan sekin selviää

    Mutta neuvot ja niksit on tervetulleita.

    Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat

    Leave a comment:


  • wille
    replied
    Voisikos joku joka on OIKEASTI asentanut onnistuneesti tuon e36 etunapa+laakeripaketin e30 etutolppaan kertoa?

    Mihin väliin tarvii sorvata ja mitä? napa tulee ilmeisesti 5mm ulommas ku alkuperäinen? sopiiko alkuperäinen e30 325 jarru paikalleen vai pitääkö/joutuuko käyttämään e36 jarrusatulaa+levyä?

    Jos löytyy joku parempi/helpompi napa+laakeri tohon etupäähän niin kertokaa...tarkotuksena käyttää alkuperäisiä jarruja eikä tehdä mitään isojarru päivitystä johtuen 16" vanteesta
    Last edited by wille; 05-10-2009, 21:24.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    perhana ku tuli hommattua joku aika sitte kaikki uudet levyt 4-pulttisena..ei auta ku vakio navat muuttaa niin et saa nuista porattua 5-pulttiset levyt niihin..

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    oletkohan nyt kokeillut ihan e36 navalla, kun eipä niitten pitäis tulla kun 5mm ulospäin verrattuna vakio..
    Jep kokeilin e36 325 napaa, mutta sovite holkki jäi kokonaan tekemättä oikean kokoiseksi koska holkin paksuutta oli vaikea arvioida prässillä painettaessa paikoilleen levisi liikaa jolloin napa ei mennyt ollenkaa paikoilleen.
    Tekee e30 napaan sovite holkin joka hitsataan ja jyrsimellä plaatataan suoraksi näin menee vakio jarrut paikalleen

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    ...e30 ja e36 tietääkseni sama jako tuossa iskaritornin yläpäässä.

    Ei ole...

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa

    etupää:

    -e36 navat soviteholkilla
    -e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
    -e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..

    takapää:

    -e36 323 compactin navat
    -e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
    -e30 325 seisonjarrun osat
    -e30 325 satulat
    Miksei vaan e36 koko etunapa jarruineen ja levyineen. Siihen sitte e36 coiloverit, koska e36 vakiojousi tuskin mahtuu e30 "jousitolppaan" korissa? Taakse uus jako vanhoihin napoihin ja voi vaikka hitsata sen viisteen sieltä takaa reunoista täyteen ja sorvata suoraan jos epäilee kestävyyttä? Varmasti yksinkertaisin ja helpoin tapa, ei takanakaan raideleveys kasva. voi olla että joutuu vaihtaan e36 iskarin yläpään koriin, mutta e30 ja e36 tietääkseni sama jako tuossa iskaritornin yläpäässä.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    -e36 etu navat huono ratkaisu jollei tee autoon kaari pullistuksia, kun tulee 20mm pihalle päin normaalis e30 navasta.
    oletkohan nyt kokeillut ihan e36 navalla, kun eipä niitten pitäis tulla kun 5mm ulospäin verrattuna vakio..

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa

    etupää:

    -e36 navat soviteholkilla
    -e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
    -e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..

    takapää:

    -e36 323 compactin navat
    -e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
    -e30 325 seisonjarrun osat
    -e30 325 satulat

    -e36 etu navat huono ratkaisu jollei tee autoon kaari pullistuksia, kun tulee 20mm pihalle päin normaalis e30 navasta.

    -Takapää on kyl aika vittumainen homma.
    Kaikista helpointen pääsee m3 osilla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎