luin koko litanian läpi ja en löytänyt vastausta vielä kysymykseeni. ei siis tuo ensinmäinen vaan minulla on vallan uusi kysymys.
ELI:
itellä nyt e36 compactin navat niin onko kukaan niistä purkanut laakeria pois? itse aloin purkamaan kun olin siinä uskossa että siellä on ihan irrallaan oleva laakeri jonka voi siis vaihtaa, MUTTA sieltäpäs tulikin vain leegot lattialle ja sitten puhistelin kunnossa navan sisuksen ja vaikuttaisi siltä että laakeri koolit ja napa olisi samaa rautaa:think tarkotuksena oli siis vaihtaa uudet laakerit samalla tuon jakopäivityksen aikana. eli ryssinkö minä nyt tuon toisen navan käyttökelvottomaksi ja jos joudun tilaamaan siihen uuden laakeri sarjan niin tuleeko sieltä muka napakin samaan pakettiin vai tuleeko pelkkä laakeri jota ei voi vaihtaa?
luin koko litanian läpi ja en löytänyt vastausta vielä kysymykseeni. ei siis tuo ensinmäinen vaan minulla on vallan uusi kysymys.
ELI:
itellä nyt e36 compactin navat niin onko kukaan niistä purkanut laakeria pois? itse aloin purkamaan kun olin siinä uskossa että siellä on ihan irrallaan oleva laakeri jonka voi siis vaihtaa, MUTTA sieltäpäs tulikin vain leegot lattialle ja sitten puhistelin kunnossa navan sisuksen ja vaikuttaisi siltä että laakeri koolit ja napa olisi samaa rautaa:think tarkotuksena oli siis vaihtaa uudet laakerit samalla tuon jakopäivityksen aikana. eli ryssinkö minä nyt tuon toisen navan käyttökelvottomaksi ja jos joudun tilaamaan siihen uuden laakeri sarjan niin tuleeko sieltä muka napakin samaan pakettiin vai tuleeko pelkkä laakeri jota ei voi vaihtaa?
Last edited by Jigsaw; 15-01-2011, 11:48.
Reason: kysymys on aiheeton kun otin järjen kouraan ja aukaisin realoemin ja vastaus valkeni
Minulla ei ainakaan mitään muutoksia ole mutta aijon navan vielä muuttaa joko suoraan e30 m3 napaan tai sitten hitsaan lisää tavaraa e30 omaan napaan ja pinnapulteilla.
Eteen aijon laittaa e36 etunavan sovite holkilla ja brembon 320mm levyt 4 mäntäisillä satuloilla
Mitä muutoksia tarttee tehdä E87 1 srj takanapoihin että menee e30?
ei compactin napoja kun tulee ongelmaksi 13" takavanteen sopiminen autoon.
Etupää
Toimiva ratkaisu mikä napa helpoiten (ei M3) mielellään ei kamalasti ulos (5-10mm) jarrut on edessä ja takana 4 mäntäsiä bremboja ja levyt katsotaan napojen mukaan . tavallista rumpukäsijarrua ei ole tulossa
itellä on just tolleen hitsattu.. siinä mielessä huono että ne pultin reiät tulee suoraan siihen hitsisaumaan niin pirullisen kova jyrsiä reiät.. meillä meni muutama jyrsimen terä sen takia...
Haluatko kertoa miten jarrut toteutit? jos et täälä halua huudella niin privaan vaikka..
mitenköhän kestäisi jos vakioetunapaan hitsauttaisi ympärille lisä palikan joka sorvattaisiin sitten tasaiseksi pinnasta + uudet pultin reijät/pinnapultit?
itellä on just tolleen hitsattu.. siinä mielessä huono että ne pultin reiät tulee suoraan siihen hitsisaumaan niin pirullisen kova jyrsiä reiät.. meillä meni muutama jyrsimen terä sen takia...
onko kukaan kokeillut sovittaa e36 compactin taka akselia/taka kynkkiä/ napoja e30ppiseen? tosin ainakin 316i on rummut takana, muuten näyttää akselisto samalta kuin e30ppisessä
mitenköhän kestäisi jos vakioetunapaan hitsauttaisi ympärille lisä palikan joka sorvattaisiin sitten tasaiseksi pinnasta + uudet pultin reijät/pinnapultit?
Onko teillä tuo kaulus pultattu siis erikseen kiinni?
Jos saa udella niin mitä jarrulevyjä käytätte? vakioita joihin porattu reijät uusiksi?
Kunnolla ja järkevästä ainevahvuudesta kun kaiken tekee niin mikei kestäisi. Pitää muistaa että kun pulteilla vedetään vielä jarrulevy ja vanne siihen kiinni niin on koko paketti ns. yhtä puuta eli aika jykevä paketti tulee. Minulla kaulus on irtonainen, pultattu niilhin 4x100 reikiin ja saa tarvittaessa uuteen napaan. Ainoa miinuspuoli tässä kokoonpanossa tosin on että napa on aika iso ja suht painava. Juu vakiolevyt joihin porattu oikea jako. Etulevyistä piti itellä ainakin sorvata hiukan(1-2mm) sisäreijän halkaisijaa isommaksi että mahtui navan päälle
Onko teillä tuo kaulus pultattu siis erikseen kiinni?
Jos saa udella niin mitä jarrulevyjä käytätte? vakioita joihin porattu reijät uusiksi?
Leave a comment: