memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janzki
    replied
    Originally posted by Jigsaw View Post
    luin koko litanian läpi ja en löytänyt vastausta vielä kysymykseeni. ei siis tuo ensinmäinen vaan minulla on vallan uusi kysymys.

    ELI:

    itellä nyt e36 compactin navat niin onko kukaan niistä purkanut laakeria pois? itse aloin purkamaan kun olin siinä uskossa että siellä on ihan irrallaan oleva laakeri jonka voi siis vaihtaa, MUTTA sieltäpäs tulikin vain leegot lattialle ja sitten puhistelin kunnossa navan sisuksen ja vaikuttaisi siltä että laakeri koolit ja napa olisi samaa rautaa:think tarkotuksena oli siis vaihtaa uudet laakerit samalla tuon jakopäivityksen aikana. eli ryssinkö minä nyt tuon toisen navan käyttökelvottomaksi ja jos joudun tilaamaan siihen uuden laakeri sarjan niin tuleeko sieltä muka napakin samaan pakettiin vai tuleeko pelkkä laakeri jota ei voi vaihtaa?
    Tuosta havainnollistavaa kuvaa:

    Leave a comment:


  • Jigsaw
    replied
    luin koko litanian läpi ja en löytänyt vastausta vielä kysymykseeni. ei siis tuo ensinmäinen vaan minulla on vallan uusi kysymys.

    ELI:

    itellä nyt e36 compactin navat niin onko kukaan niistä purkanut laakeria pois? itse aloin purkamaan kun olin siinä uskossa että siellä on ihan irrallaan oleva laakeri jonka voi siis vaihtaa, MUTTA sieltäpäs tulikin vain leegot lattialle ja sitten puhistelin kunnossa navan sisuksen ja vaikuttaisi siltä että laakeri koolit ja napa olisi samaa rautaa:think tarkotuksena oli siis vaihtaa uudet laakerit samalla tuon jakopäivityksen aikana. eli ryssinkö minä nyt tuon toisen navan käyttökelvottomaksi ja jos joudun tilaamaan siihen uuden laakeri sarjan niin tuleeko sieltä muka napakin samaan pakettiin vai tuleeko pelkkä laakeri jota ei voi vaihtaa?
    Last edited by Jigsaw; 15-01-2011, 11:48. Reason: kysymys on aiheeton kun otin järjen kouraan ja aukaisin realoemin ja vastaus valkeni

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Jos eten haluisi tuon 5x120 jaon niin saako e36 olka-akselia sopimaan miten tohon e30? Saisi samalla e36 etutolpat yms.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Eli eteenkin vaan e30 m3 navat+levyt niin se on siinä?

    Leave a comment:


  • Jigsaw
    replied
    itsellä kotiutu juuri e36 compactin navat ja e30 M3:sen satulat ja vielä levyt kun hommais.

    Mites osaako kukaan sanoa paljonko tuolla yhistelmällä tulee raideleveyttä lisää vs. vakio kontruktioon?

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Minulla ei ainakaan mitään muutoksia ole mutta aijon navan vielä muuttaa joko suoraan e30 m3 napaan tai sitten hitsaan lisää tavaraa e30 omaan napaan ja pinnapulteilla.

    Eteen aijon laittaa e36 etunavan sovite holkilla ja brembon 320mm levyt 4 mäntäisillä satuloilla

    Leave a comment:


  • Irl-Racing
    replied
    Luin koko homman läpi ja ohi meni


    Mitä muutoksia tarttee tehdä E87 1 srj takanapoihin että menee e30?
    ei compactin napoja kun tulee ongelmaksi 13" takavanteen sopiminen autoon.

    Etupää

    Toimiva ratkaisu mikä napa helpoiten (ei M3) mielellään ei kamalasti ulos (5-10mm) jarrut on edessä ja takana 4 mäntäsiä bremboja ja levyt katsotaan napojen mukaan . tavallista rumpukäsijarrua ei ole tulossa

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    Haluatko kertoa miten jarrut toteutit? jos et täälä halua huudella niin privaan vaikka..
    vakio jarruihin porasin vain uudet reiät...

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    itellä on just tolleen hitsattu.. siinä mielessä huono että ne pultin reiät tulee suoraan siihen hitsisaumaan niin pirullisen kova jyrsiä reiät.. meillä meni muutama jyrsimen terä sen takia...
    Haluatko kertoa miten jarrut toteutit? jos et täälä halua huudella niin privaan vaikka..

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    mitenköhän kestäisi jos vakioetunapaan hitsauttaisi ympärille lisä palikan joka sorvattaisiin sitten tasaiseksi pinnasta + uudet pultin reijät/pinnapultit?
    itellä on just tolleen hitsattu.. siinä mielessä huono että ne pultin reiät tulee suoraan siihen hitsisaumaan niin pirullisen kova jyrsiä reiät.. meillä meni muutama jyrsimen terä sen takia...

    Leave a comment:


  • Jagu81
    replied
    Originally posted by m50 turbo View Post
    onko kukaan kokeillut sovittaa e36 compactin taka akselia/taka kynkkiä/ napoja e30ppiseen? tosin ainakin 316i on rummut takana, muuten näyttää akselisto samalta kuin e30ppisessä
    Itellä compactin takakynkät, suoraan sopi..

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    .....
    Last edited by Latvis_; 03-07-2011, 22:04. Reason: turha...

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    mitenköhän kestäisi jos vakioetunapaan hitsauttaisi ympärille lisä palikan joka sorvattaisiin sitten tasaiseksi pinnasta + uudet pultin reijät/pinnapultit?

    Onko teillä tuo kaulus pultattu siis erikseen kiinni?

    Jos saa udella niin mitä jarrulevyjä käytätte? vakioita joihin porattu reijät uusiksi?
    Kunnolla ja järkevästä ainevahvuudesta kun kaiken tekee niin mikei kestäisi. Pitää muistaa että kun pulteilla vedetään vielä jarrulevy ja vanne siihen kiinni niin on koko paketti ns. yhtä puuta eli aika jykevä paketti tulee. Minulla kaulus on irtonainen, pultattu niilhin 4x100 reikiin ja saa tarvittaessa uuteen napaan. Ainoa miinuspuoli tässä kokoonpanossa tosin on että napa on aika iso ja suht painava. Juu vakiolevyt joihin porattu oikea jako. Etulevyistä piti itellä ainakin sorvata hiukan(1-2mm) sisäreijän halkaisijaa isommaksi että mahtui navan päälle

    Leave a comment:


  • m50 turbo
    replied
    mulla oli hitsattu rinkula ja hyvin rokkas, tosin jako oli 5x112

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    Samalla periaatteella myös itsellä etupää
    mitenköhän kestäisi jos vakioetunapaan hitsauttaisi ympärille lisä palikan joka sorvattaisiin sitten tasaiseksi pinnasta + uudet pultin reijät/pinnapultit?

    Onko teillä tuo kaulus pultattu siis erikseen kiinni?

    Jos saa udella niin mitä jarrulevyjä käytätte? vakioita joihin porattu reijät uusiksi?

    Leave a comment:

Working...
X