memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • .:Dam:.
    replied


    Vajaa satku /napa. Tarkkaa hintaa ei osannu antaa kun ei oo napaa nähny eikä niit nipponeitten napoja voi pitää kuin suuntaa antavana. Sit tiedän tarkemmin kun vien omasta navan sinne pöydäl tutkittavaks. Mut pointtina, ei se osien teetättäminen aina niin hirveästi maksa. Omaan kikottimeen kaipaillu jossain vaiheessa parempia jarruja -> E30 M3 alusta ois paras mut hinnakas, E36 M3 alustan osilla saa kans tehtyä mut ei oo halpaa sekään...

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Muutama satanen on aika laaja käsite...

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Originally posted by conna View Post
    no compactin navat on ~65e kpl

    ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.

    että kannattaako paljon teetellä?
    Tol muutamal satasel sais 4 napaa pultteineen. Tietty vois säästää sil et ostaa E87:n / Compactin takanavat ja teettää vaan eteen uudet navat jos mitoissa ei oo paljoa kerran heittoa.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by conna View Post
    no compactin navat on ~65e kpl

    ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.

    että kannattaako paljon teetellä?
    Ovh. ykkösen navoilla taitaa olla samaa luokkaa tai jopa vähän alle.

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Originally posted by .:Dam:. View Post
    Soitin just tänän yhteen konepajaan ja kysyin napojen teettämistä. Olivat tehneet johonkin nipponiin uudet navat eikä maksanu kovin montaa satasta. . En tiedä mitä orkkisnavat maksaa mut tuskin paljoa on hinnassa heittoa. .

    no compactin navat on ~65e kpl

    ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.

    että kannattaako paljon teetellä?

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    No silloinan vain on taivas rajana, jos koko napa on uusiksi menossa.

    Tosin saattaa tulla silti halvemmaksi ostaa vaikka koko m3 akselisto, kuin teettää napa.
    Soitin just tänän yhteen konepajaan ja kysyin napojen teettämistä. Olivat tehneet johonkin nipponiin uudet navat eikä maksanu kovin montaa satasta. Ei tosin kertonu montako niitä tehtiin, valmistusmäärähän vaikuttaa hintaan. En tiedä mitä orkkisnavat maksaa mut tuskin paljoa on hinnassa heittoa. M3 akselisto ois kyl kiva mut rahaa palaa siinäkin jos löytää, ei niin yleisiä... Siks miettiny omaan uusii napoi, pääsis halvemmal ja helpommal.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    ajattelin koko navan tekemistä, mut tuo boori vaikea toteuttaa=/
    onneksi maza on löytänyt ratkaisun
    No silloinan vain on taivas rajana, jos koko napa on uusiksi menossa.

    Tosin saattaa tulla silti halvemmaksi ostaa vaikka koko m3 akselisto, kuin teettää napa.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Emmä haluu ilkee olla, mutta... Jeesus Kristus Vapahtajamme esitti saman kysymyksen ristillä ja hänelle kerrottiin että käytä searchia.

    Että sen verta vanha juttu.

    Ei onnistu, muuten kaikilla olisi sellainen.

    Onnistuu, muttei 5*120 jaoksi e30 osilla.
    ajattelin koko navan tekemistä, mut tuo boori vaikea toteuttaa=/
    onneksi maza on löytänyt ratkaisun

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Täällähän on mainiota juttua tullut eli E87 takanapa lähtee tilaukseen täälläkin ja hyvä juttu on se, että tuo on sen 5mm lyhyempi jolloin vanne jää juuri sopivasti sisään!

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Ykkösen takanavoissa laakerit on eri varaosanrolla, mutta mitat on muistaakseni joka suuntaan samat kuin e30 takalaakeri. Ts. laakerityypissä tapahtunut jotain muutosta, mutta mitat samat.

    Eikös etunavoiksi kelpaa e36 325i etunavat pienellä väliholkilla ja takanavoiksi sitten vaikka nuo e87 takanavat. Toki molemmat vaatii sitten jarruihin vielä omat muutoksensa.
    Eli jos tavoitteena olisi ainoastaan jaonmuutos, saattaisi se onnistua myös käyttämällä vakiojarruja poraamalla uuden jaon levyihin, ainakin takapäässä? takaveto siis kyseessä. Edessä varmaan kannattaisi tehdä samalla jonkin sortin jarrupäivitys, ainakin jos jarrulevyt alkaa olla vaihtokunnossa, kuten omalla kohdallani. Jos käytetään E36 325 etunapaa soviteholkilla, oliko tuohon olemassa joku kohtuuvaivalla/rahalla sopiva satula/levypäivityskombinaatio?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Paketista apinoitua -> juurikin nuo navat on itsellä. Vetarin boorit on samat. Hintaa tuolla ykkösen navalla on ~1/3 e30 m3 navasta.
    No tilaukseenhan ne meni.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?
    Paketista apinoitua -> juurikin nuo navat on itsellä. Vetarin boorit on samat. Hintaa tuolla ykkösen navalla on ~1/3 e30 m3 navasta.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?
    Liekkö useita vaihtoehtoja, mutta itselle tuli tämmöinen randomilla:



    Maza ilmeisesti jo tietää hinnankin...

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Hiukan lisää tilastotiedettä...

    Tuo em. mitta seuraavissa navoissa on:
    E30 325ix (etu) 51mm
    E30 325i (taka) 65,5mm
    E30 M3 (taka) 70mm
    E87 1-sarja (taka) 60mm
    E36 323ti compact (taka) 85mm

    Just kotiutu tuollaset 1-sarjalaiset navat ja näyttäisi muiltakin mitoiltaan olevan sopivat e30:iin. Tuollaiset tulee itselle etupäähän (nelivetoon !!!!!) ja taakse compactin navat (pitäisi olla ~yhtä leveät tai hiukan leveämmät kuin vakio ix takanavat).

    Vink vink.. noi ykkösen navat on muuten tosi sopivan hintaiset verrattuna nykyään naurettavasti hinnoiteltuihin e30 m3 napoihin..
    Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    Onnistuisko jaon muutos sorvaamalla?
    Emmä haluu ilkee olla, mutta... Jeesus Kristus Vapahtajamme esitti saman kysymyksen ristillä ja hänelle kerrottiin että käytä searchia.

    Että sen verta vanha juttu.

    Ei onnistu, muuten kaikilla olisi sellainen.

    Onnistuu, muttei 5*120 jaoksi e30 osilla.

    Leave a comment:

Working...
X