Vajaa satku /napa. Tarkkaa hintaa ei osannu antaa kun ei oo napaa nähny eikä niit nipponeitten napoja voi pitää kuin suuntaa antavana. Sit tiedän tarkemmin kun vien omasta navan sinne pöydäl tutkittavaks. Mut pointtina, ei se osien teetättäminen aina niin hirveästi maksa. Omaan kikottimeen kaipaillu jossain vaiheessa parempia jarruja -> E30 M3 alusta ois paras mut hinnakas, E36 M3 alustan osilla saa kans tehtyä mut ei oo halpaa sekään...
4x100 -> 5x120?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-

Vajaa satku /napa. Tarkkaa hintaa ei osannu antaa kun ei oo napaa nähny eikä niit nipponeitten napoja voi pitää kuin suuntaa antavana. Sit tiedän tarkemmin kun vien omasta navan sinne pöydäl tutkittavaks. Mut pointtina, ei se osien teetättäminen aina niin hirveästi maksa. Omaan kikottimeen kaipaillu jossain vaiheessa parempia jarruja -> E30 M3 alusta ois paras mut hinnakas, E36 M3 alustan osilla saa kans tehtyä mut ei oo halpaa sekään...
-
Tol muutamal satasel sais 4 napaa pultteineen. Tietty vois säästää sil et ostaa E87:n / Compactin takanavat ja teettää vaan eteen uudet navat jos mitoissa ei oo paljoa kerran heittoa.Originally posted by conna View Postno compactin navat on ~65e kpl
ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.
että kannattaako paljon teetellä?
Leave a comment:
-
Originally posted by .:Dam:. View PostSoitin just tänän yhteen konepajaan ja kysyin napojen teettämistä. Olivat tehneet johonkin nipponiin uudet navat eikä maksanu kovin montaa satasta. . En tiedä mitä orkkisnavat maksaa mut tuskin paljoa on hinnassa heittoa. .
no compactin navat on ~65e kpl
ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.
että kannattaako paljon teetellä?
Leave a comment:
-
Soitin just tänän yhteen konepajaan ja kysyin napojen teettämistä. Olivat tehneet johonkin nipponiin uudet navat eikä maksanu kovin montaa satasta. Ei tosin kertonu montako niitä tehtiin, valmistusmäärähän vaikuttaa hintaan. En tiedä mitä orkkisnavat maksaa mut tuskin paljoa on hinnassa heittoa. M3 akselisto ois kyl kiva mut rahaa palaa siinäkin jos löytää, ei niin yleisiä... Siks miettiny omaan uusii napoi, pääsis halvemmal ja helpommal.Originally posted by Rocla View PostNo silloinan vain on taivas rajana, jos koko napa on uusiksi menossa.
Tosin saattaa tulla silti halvemmaksi ostaa vaikka koko m3 akselisto, kuin teettää napa.
Leave a comment:
-
No silloinan vain on taivas rajana, jos koko napa on uusiksi menossa.Originally posted by jouni.325 View Postajattelin koko navan tekemistä, mut tuo boori vaikea toteuttaa=/
onneksi maza on löytänyt ratkaisun
Tosin saattaa tulla silti halvemmaksi ostaa vaikka koko m3 akselisto, kuin teettää napa.
Leave a comment:
-
ajattelin koko navan tekemistä, mut tuo boori vaikea toteuttaa=/Originally posted by Rocla View PostEmmä haluu ilkee olla, mutta... Jeesus Kristus Vapahtajamme esitti saman kysymyksen ristillä ja hänelle kerrottiin että käytä searchia.
Että sen verta vanha juttu.
Ei onnistu, muuten kaikilla olisi sellainen.
Onnistuu, muttei 5*120 jaoksi e30 osilla.
onneksi maza on löytänyt ratkaisun
Leave a comment:
-
Täällähän on mainiota juttua tullut eli E87 takanapa lähtee tilaukseen täälläkin ja hyvä juttu on se, että tuo on sen 5mm lyhyempi jolloin vanne jää juuri sopivasti sisään!
Leave a comment:
-
Eli jos tavoitteena olisi ainoastaan jaonmuutos, saattaisi se onnistua myös käyttämällä vakiojarruja poraamalla uuden jaon levyihin, ainakin takapäässä? takaveto siis kyseessä. Edessä varmaan kannattaisi tehdä samalla jonkin sortin jarrupäivitys, ainakin jos jarrulevyt alkaa olla vaihtokunnossa, kuten omalla kohdallani. Jos käytetään E36 325 etunapaa soviteholkilla, oliko tuohon olemassa joku kohtuuvaivalla/rahalla sopiva satula/levypäivityskombinaatio?Originally posted by Maza View PostYkkösen takanavoissa laakerit on eri varaosanrolla, mutta mitat on muistaakseni joka suuntaan samat kuin e30 takalaakeri. Ts. laakerityypissä tapahtunut jotain muutosta, mutta mitat samat.
Eikös etunavoiksi kelpaa e36 325i etunavat pienellä väliholkilla ja takanavoiksi sitten vaikka nuo e87 takanavat. Toki molemmat vaatii sitten jarruihin vielä omat muutoksensa.
Leave a comment:
-
Liekkö useita vaihtoehtoja, mutta itselle tuli tämmöinen randomilla:Originally posted by Bullitt View PostOnkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?
http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on
Maza ilmeisesti jo tietää hinnankin...
Leave a comment:
-
Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?Originally posted by Maza View PostHiukan lisää tilastotiedettä...
Tuo em. mitta seuraavissa navoissa on:
E30 325ix (etu) 51mm
E30 325i (taka) 65,5mm
E30 M3 (taka) 70mm
E87 1-sarja (taka) 60mm
E36 323ti compact (taka) 85mm
Just kotiutu tuollaset 1-sarjalaiset navat ja näyttäisi muiltakin mitoiltaan olevan sopivat e30:iin. Tuollaiset tulee itselle etupäähän (nelivetoon !!!!!) ja taakse compactin navat (pitäisi olla ~yhtä leveät tai hiukan leveämmät kuin vakio ix takanavat).
Vink vink.. noi ykkösen navat on muuten tosi sopivan hintaiset verrattuna nykyään naurettavasti hinnoiteltuihin e30 m3 napoihin..
Leave a comment:
-
Emmä haluu ilkee olla, mutta... Jeesus Kristus Vapahtajamme esitti saman kysymyksen ristillä ja hänelle kerrottiin että käytä searchia.Originally posted by jouni.325 View PostOnnistuisko jaon muutos sorvaamalla?
Että sen verta vanha juttu.
Ei onnistu, muuten kaikilla olisi sellainen.
Onnistuu, muttei 5*120 jaoksi e30 osilla.
Leave a comment:
Leave a comment: