Jatketaan tähän vaikka vähän vanhaa viestiä onkin.
Homma on tosiaan tällä hetkellä hallinto-oikeudessa, josta odotellaan ratkaisua. Meidän teesimme on edelleen se, että laki ei vaadi minkäänlaisia papereita, toivotaan hallinto-oikeuden olevan samaa mieltä kanssamme.
Oma hauskuutensa on siinä, että vaatimus todistuksesta on täysin Trafin omaa keksintöä, mutta siitä huolimatta he eivät ole pystyneet kertomaan mitä siinä pitää todistaa. Vuosi ja neljä kuukautta on yritetty. Jotain minimivaatimuksia on saatu puristettua irti ("no ainakin nyt nämä pitää olla"), mutta vaatimukset ovat sellaisia, joita TÜV-todistuksessakaan ei ole.
Paine on päällä Trafin suuntaan koko ajan. Tällä viikolla lähtee sisään seitsemäs oikaisuvaatimus ja hallinto-oikeudessakin on jo toinen keikka. Eli ei ole taistelua lopetettu, hyvinkin päinvastoi.
Onko asiaan tullut minkäänlaista ratkaisua? Ihmetyttää itseäkin tämä trafin toiminta kun kyselin oman auton muutoskatsastuksesta trafin tulkintaa ja lopullinen vastaus oli, että valitse sellainen konttori missä menee läpi. Itse muutoksen laillisuudesta eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata. Pistää vaan miettimään, jos trafi ei osaa kertoa muutoksen laillisuudesta, niin kuka osaa?
Ompas erikoista jos Trafi sanoo että kokeile eri konttoreita että jospa se jossain kelpais. Alustaako olit muutoskatsastamassa ja mitenkähän on mahtanu homma päättyä?
Vieläkään ei taida BC racing kelvata joten homma lienee kesken....
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Ompas erikoista jos Trafi sanoo että kokeile eri konttoreita että jospa se jossain kelpais. Alustaako olit muutoskatsastamassa ja mitenkähän on mahtanu homma päättyä?
Vieläkään ei taida BC racing kelvata joten homma lienee kesken....
Edelleen on hyvä huomata, että ongelma ei suinkaan ole yksin BC:n. Se toki nousee myyntimääriensä takia enemmän esille.
Totuuden hetki on ensi torstaina, silloin tulee uusi rakennemuutosmääräys voimaan. Olen aika luottavainen, että pakolliset tüv-laput jäävät historiaan. Ei ole 2,5 vuoden vääntö mennyt aivan hukkaan
Edelleen on hyvä huomata, että ongelma ei suinkaan ole yksin BC:n. Se toki nousee myyntimääriensä takia enemmän esille.
Totuuden hetki on ensi torstaina, silloin tulee uusi rakennemuutosmääräys voimaan. Olen aika luottavainen, että pakolliset tüv-laput jäävät historiaan. Ei ole 2,5 vuoden vääntö mennyt aivan hukkaan
Pakolliset Tüv laput ei näköjään tainnutkaan jäädä historiaan...
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Laput tarvitaan mutta uus ohje mahdollistaa sen että esim. Mamasan saa itse valmistajan valtuuttamana edustajana sellaisen kirjoittaa. Ellei mitään muutoksia tule
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Laput tarvitaan mutta uus ohje mahdollistaa sen että esim. Mamasan saa itse valmistajan valtuuttamana edustajana sellaisen kirjoittaa. Ellei mitään muutoksia tule
Meinaat, että kahden vuoden valmistelun jälkeen on saatu tämä puserrettua pihalle niin ne olisivat yhtäkkiä ensi viikolla muuttumassa?
TÜV-lappupelleily jäi ihan aiheesta historiaan kun vihdoin Trafissakin tajusivat, että pitäisi oikeasti pystyä määrittelemään mitä ylipäätään halutaan todistuksella todistaa ja sen jälkeen pitää huolta siitä, että kriteerit ovat samat kaikille.
Meinaat, että kahden vuoden valmistelun jälkeen on saatu tämä puserrettua pihalle niin ne olisivat yhtäkkiä ensi viikolla muuttumassa?
TÜV-lappupelleily jäi ihan aiheesta historiaan kun vihdoin Trafissakin tajusivat, että pitäisi oikeasti pystyä määrittelemään mitä ylipäätään halutaan todistuksella todistaa ja sen jälkeen pitää huolta siitä, että kriteerit ovat samat kaikille.
Trafi on siitä perse laitos että en yhtään ihmettelis jos joku muuttuis heti kun joku virhe tai joku muu päähänpisto tapahtuu. Edelleenkin jousista tarvitaan joku paperi jos ne ovat, huom. uudessa ohjeessa lukee, korkeuden muuttamiseen selkeästi tarkoitetut. Esim. se TÜV paperi tai teidän tapauksessa se valmistajan edustajan ts. myyjän kirjoittama lappu. Lisänähän tähän tuli vielä todistus pyöränkulmista jos ei sellaista paperia alustan mukana tule, kuten yleensä ei taida tulla?
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Eli periaatteessa tuo meni huonommaksi vai??:think
Ei vaan paljon paremmaksi. Enää ei tarvita tutkimuslaitoksen todistusta, maahantuojan paperi riittää. Toki myös se vanha TÜV-lappu edelleenkin kelpaa, pakollinen se ei siis enää ole. Valinnanvaraa on enemmän, se tuskin kenenkään mielestä on huono juttu.
Toki niille, jotka eivät ole kulmia säätäneet alustanvaihdon jälkeen tuli nyt lisähommia.
Ok, eli edelleen tarvitaan joku lappu, mutta sen saa mukaan näköjään, kun katsoi noita settejä, mutta niinhän se TUV-lappukin tuli ja kyllä kuulostaa helpommalta.
Ihme että ei ole alkanut vaatimaan esim motonet alustoista jotain lappuja.
Luulisi että tuollaiset coil:it olisi paremmat, kuin esim motonet halpis
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
e28 olis tarkoitus alusta päivittää tälle vuosituhannelle, kun moottoriswappikin on jossain kohtaa aiheellinen, mutta aloitetaan nyt tärkeimmästä. Eli mistäs D2 tai BC Racing halvimmalla? Futurez tarjoaa D2:sta reilun tonnin hinnalla ja Mamasan BC Racingia reiluun 900 euroon. Onko nämä halvimmat paikat vai saako, jostain tiristettyä vielä satkun tai pari?
onko kellään käytössä säädettäviä D2 etuiskareiden yläpäitä? Meinasin laittaa E32 750i:n tollaset, että saa camberit kohdalleen, se on vähän auki että toimiiko noi vakiotolpassa? Race.fi kyselin ja pitäs käydä mutta kysytään nyt täälläkin. Lisäksi jäi vähän auki, että kestääkö E34 V8 koneelle tarkoitetun yläpäät V12 painoa, ainakaan normaalia palautusoikeutta ei kuulemma sitten ole.
edit. vai vingutanko vaan lisätilaa lukitukselle ja ostan takapäähän säädettävät puslat?
Comment