Announcement

Collapse
No announcement yet.

D2 säädettävä alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harri83
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 31

    muijjan e36 coupeen laitettiin viime keväänä d2 alle eikä todellakaan ole pahaa sanottavaa! aluksi tosin tuli väärät takajouset jotka oli todella löysät (6.5kg) mutta vaihdettiin samalla viikolla jäykempiin 9.5kg jousiin ja ne oli passelit. etupään jousien esijännitys löysimmällä ja iskarin jäykkyyttä 4napsua niin mukavasti rupee tuntuun jo asfaltin jatkot mutta mielestäni ei kuitenkaan liian jäykät normi katu ajoon! suosittelen!

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10512
      • Saaressa

      Pistetään tähän topicciin kokemuksia muutaman päivän ajoista.
      Eli itsellä on nyt E34 M5:ssa D2 alusta.
      Odotukset eivät olleet kovin korkeat, koska entinen setup oli bilstein b8 sprint + eibach pro kit ja ajettavuus oli mahtava, korkeus oli vaan jäätävä.
      Mutta D2:een, säädöt todella toimivat, auto säädetty melko matalalle, mutta alusta toimii silti hienosti. Ei ole ääreis pintakova ja on mukava ajella suomen kuoppaisia ja uraisia teitä. (Iskarisäädöt puolessa välissä)
      Innolla odotan loppukesän kokemuksia, voin suositella! Hinta-/laatusuhde on ainakin kohdallaan

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Irl-Racing
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1755
        • Naantali

        Originally posted by micke_ View Post
        Onkos kukaan mittaillut noita e30 D2 sarjan takajousia? Tuntuis olevan "hieman" eroa pituudessa
        Joillakin on ylimmässä asennossa suht matalalla ja muilla taas ihan helvetin korkealla, itsellä on säädetty ihan alas mutta renkaan ja kaaren väliin jää silti yli 4cm Tosta näkee jotenkin että aika korkealle jää
        ollu samaa ongelmaa kannattaa tilata matalemmat jouset . toi takapää on e30 melko vittumainen ainaki mulla koska sai tehä aika pal holkei että sai jouset keskelle ja siltiki vas ja oikean heitto on 2 cm .. ilman korkeus säätö paloja otti mulla kaariin kiinni että kyllä ne ales saa
        Autot
        Bmw I8
        Mini cooper S

        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

        IG: Irl_Customs

        Comment

        • micke_
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1155
          • Lojo

          Otin tosiaan myös ne säätöpalikat pois, ei ota kevyesti mankeloituun kaareen kiinni 9" et-5 205/40 kumilla. Tipahti suht ok korkeudelle, noillahan ei ole vielä ajettu eli pitäis olla aika hyvä korkeus kunhan pikkasen ajelee, nyt menee just sormi väliin.
          E24 ///M635CSI
          E61 520d LCI
          Ex: E30 1006hv/1161nm
          ig: m1ckee_

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Originally posted by jumbo View Post
            Mitenkä mennyt noiden d2 alustojen katsastus vm. 96---> ? Onko tüv lappuja kyselty kovasti:think
            Uppaillaas tätä välillä kun oman auton leimaus on kesällä edessä Sarjan mukanahan tuli Tüv-laput ihan tarralla sinetöidyssä kuoressa luulisi sen ainakin osalla konttoreista kelpaavan, vaikka siinä ei mallikohtaisia hyväksyntiä olekkaan:think
            M550d

            Comment

            • Irl-Racing
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1755
              • Naantali

              Originally posted by micke_ View Post
              Otin tosiaan myös ne säätöpalikat pois, ei ota kevyesti mankeloituun kaareen kiinni 9" et-5 205/40 kumilla. Tipahti suht ok korkeudelle, noillahan ei ole vielä ajettu eli pitäis olla aika hyvä korkeus kunhan pikkasen ajelee, nyt menee just sormi väliin.
              se tippuu sit ajossa sitte .. ite jouduin laittaa säätöpalat taakse vanteena 10" et 17 235/40 kumilla
              Autot
              Bmw I8
              Mini cooper S

              Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

              IG: Irl_Customs

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                Originally posted by jumbo View Post
                Mitenkä mennyt noiden d2 alustojen katsastus vm. 96---> ? Onko tüv lappuja kyselty kovasti:think
                Originally posted by jumbo View Post
                Uppaillaas tätä välillä kun oman auton leimaus on kesällä edessä Sarjan mukanahan tuli Tüv-laput ihan tarralla sinetöidyssä kuoressa luulisi sen ainakin osalla konttoreista kelpaavan, vaikka siinä ei mallikohtaisia hyväksyntiä olekkaan:think
                Tänään käytin auton(-99 M5) määräaikaiskatsastuksessa, ja jälkitarkastukseen meni odotetusti vaihdetun alustan takia. Maahantuojalle(race.fi ja Futurez) laitoin mailia noista maahantuojan "hyväksyntä" lapuista. Eli onnistuuko leimaaminen noilla maahantuojan lapuilla, jos niitä nyt tulee. Vai onko järkevintä hankkia suoraan kw:n tai h&r:n tuv-laput muutoskatsastusta varten?

                Edit. Tulikin Race Performance Oy:ltä asiallinen vastaus kysymykseen Lähettävät postin kautta autokohtaisen lapun jossa rekisteritunnus, muutoskatsastusta varten.
                Last edited by jumbo; 22-07-2010, 10:57.
                M550d

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11160
                  • Oulu

                  e36:ssa nyt ollut paikallaan pari viikkoa, niin ei voi kun kehua tuota. Muuttu huomattavasti hiljaisemmaksi ajaa tuon v-max/formel k satsin jäljiltä ja tuotahan voi ja sanoa pehmeäksi. Ainakin siis jos esijänitys on minimissä ja iskarin säädöt löysimmällä. Jopa pienistä "pätkistä" tehdyt tiet ovat mukava ajaa, kun ne katkoskohdat eivät enään tunnu ja oulun mukulakiviäkään ei tarvitse enään vältellä. Ei mitään tietoa kivireestä, niinkuin pelkäsin tuon olevan. Ainoa miinus tulee siitä, että ainakin sedanissa keula jäi edelleen liian ylös omaan makuun, mutta pittää soitella ja kysyä saisko tuohon pari senttiä lyhemmät jouset eteen niin ois aika bueno.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    D2&e91

                    Onko kellään kokemuksia D2 E9x sarjan alla?? Vaikuttaisi olevan aika asiallinen setti mitä kommenttia olen muiden mallien alla kuullut.
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by alttu View Post
                      Onko kellään kokemuksia D2 E9x sarjan alla?? Vaikuttaisi olevan aika asiallinen setti mitä kommenttia olen muiden mallien alla kuullut.
                      Eikö ysiykköseenkin kannata jo laittaa sellainen alusta minkä saa muutoskatsastettua ihan laillisesti? Maksaa muutaman satkun ehkä enemmän mutta eipä tarvi temppuilla tai jännittää.
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • jyrbba69
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2394
                        • Kouvola

                        Originally posted by alttu View Post
                        Onko kellään kokemuksia D2 E9x sarjan alla?? Vaikuttaisi olevan aika asiallinen setti mitä kommenttia olen muiden mallien alla kuullut.
                        Itse taas en ole kuullut kuin pelkkää paskaa D2:sta. Oma tieto on tosin mutua, mutta semmonen kuva jääny että on halppisromujen tasolla, mutta hinnaltaa kuitenkin lähempänä kunnon sarjoja. En ainakaan omaani laittaisi, kun muutamalla lisäsaturaisella saa esim H&R tuotteita.
                        2015 AMG GTS
                        -----------------------------

                        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                        [email protected]

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          Originally posted by jyrbba69 View Post
                          Itse taas en ole kuullut kuin pelkkää paskaa D2:sta. Oma tieto on tosin mutua, mutta semmonen kuva jääny että on halppisromujen tasolla, mutta hinnaltaa kuitenkin lähempänä kunnon sarjoja. En ainakaan omaani laittaisi, kun muutamalla lisäsaturaisella saa esim H&R tuotteita.
                          Mistä saat 1000€ pintaan h&r:än coilitolpat?
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Electroid
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 992
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Kapanos View Post
                            Mistä saat 1000€ pintaan h&r:än coilitolpat?
                            Orange-tuning.de, h&r setti 1059e
                            - E36 328iA Touring 4/97 -
                            Myynissä:
                            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11160
                              • Oulu

                              Ei taida H&r:n satsissa tulla säädettäviä yläpäitä ja eikös niissä korkeuden säätökin tehdä samalla tavalla kuin esim. jom:n sarjoissa? Eli korkeuden säätö tapahtuu liikuttamalla jousen alalautasta jolloin maksimi madalluksella joustomatka sisään päin on aivan olematon. (korjatkoo toki jos oon väärässä) D2:ssa säätö tapahtuu liikuttamalla koko tolppaa alakiinnikkeessä, jolloin jousto-ominaisuudet on samat korkaudesta riippumatta.

                              Tietenkin jos riittää miedompi madallus jokapäiväiseen ajoon ja kulmien säädöillä ei ole niin suurta merkitystä, niin kannattaa h&r hommata. Varmaan kestääkin pidempään...

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • ///MJ
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 1869
                                • Joensuu

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Ei taida H&r:n satsissa tulla säädettäviä yläpäitä ja eikös niissä korkeuden säätökin tehdä samalla tavalla kuin esim. jom:n sarjoissa? Eli korkeuden säätö tapahtuu liikuttamalla jousen alalautasta jolloin maksimi madalluksella joustomatka sisään päin on aivan olematon. (korjatkoo toki jos oon väärässä) D2:ssa säätö tapahtuu liikuttamalla koko tolppaa alakiinnikkeessä, jolloin jousto-ominaisuudet on samat korkaudesta riippumatta.

                                Tietenkin jos riittää miedompi madallus jokapäiväiseen ajoon ja kulmien säädöillä ei ole niin suurta merkitystä, niin kannattaa h&r hommata. Varmaan kestääkin pidempään...
                                Itse kyllä tykkäsin D2:sen alustasta minkä nyt yhden kesän ajelin. Juurikin tuo korkeussäätö on suuri plussa muihin verrattuna. Ei mene pintakovaksi vaikka laskee paljon. Halutessaan sai melkein normaalialustan pehmeyden suurella madalluksella :think Myös jäykkyydensäätö toimi joustavasta-kivikovaan... Riippuen tietenkin jousijäykkyyksistä millä ottaa, mutta ainakin E36 M3 coupeen kävi hyvin suoraan suositellut jäykkyydet...
                                F36 428iA GC M-Sport
                                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                                M: E36 328i osia

                                M: E39 business cd ja info display

                                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎