alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Remotecin hunajakennot ajattelin kunnostaa ensi kesäksi, meneevät tuohon sigun 535:seen joka on päivittäisessä käytössä. Hiekkatietäkin tulee ajettua ja kura pääsee kuivumaan useammaksikin päiväksi joskus. Kuinka helposti kunnolla kiilloitettu alumiini rupeaa hapettumaan sitten tuollaisessa käytössä? samantien? Eli onko lippa maalattava vaan hopealla ja tyytyä siihen vaikka ei näytäkkään miltään kiilloitettuun verrattuna
Comment
-
Kyllähän se hapettuu, ei samantien toki. Vähintään kerran viikossa vahattava ja useasti pestävä, muuten pinttyy jäätävään kuntoon. Ja siltikin tahtoo jostain kurkkia hapettuman alku, mutta elämä on ja sitten vaan lisää kiilloitteluaOriginally posted by -MJJ- View PostRemotecin hunajakennot ajattelin kunnostaa ensi kesäksi, meneevät tuohon sigun 535:seen joka on päivittäisessä käytössä. Hiekkatietäkin tulee ajettua ja kura pääsee kuivumaan useammaksikin päiväksi joskus. Kuinka helposti kunnolla kiilloitettu alumiini rupeaa hapettumaan sitten tuollaisessa käytössä? samantien? Eli onko lippa maalattava vaan hopealla ja tyytyä siihen vaikka ei näytäkkään miltään kiilloitettuun verrattuna
Jynssätä saa taukoamatta kyllä.
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Tämä voi vähän hidastaa, itse odotan kesää että pääsee katsomaan kyseisen tuotteen toimivuuttaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Joo voihan se olla, että maalaaminen olisi järkevin ratkaisu, käytännöllisyyttä ajatellenOriginally posted by Rockford View PostKyllähän se hapettuu, ei samantien toki. Vähintään kerran viikossa vahattava ja useasti pestävä, muuten pinttyy jäätävään kuntoon. Ja siltikin tahtoo jostain kurkkia hapettuman alku, mutta elämä on ja sitten vaan lisää kiilloittelua
Jynssätä saa taukoamatta kyllä.
Kun ajattelin maalata "kennot" kultaiseksi niin se kyllä vaatisi sen kiiltävän lipan kaveriksi, noh katsellaan.
Hinta on kohdallaan ainakin, jospa tuo toimisi!Originally posted by Sädde View Posthttp://www.autonhoito.com/shop/index...roducts_id=372
Tämä voi vähän hidastaa, itse odotan kesää että pääsee katsomaan kyseisen tuotteen toimivuutta
Comment
-
Comment
-
Vahat ym. ajavat saman asian kun tuo AG:n sealant.
Muutenkin noita pinnoitteita en laittais kiillotetulle lipille, kiveniskemiä kun ne eivät kestä, ei edes Opti-Coat 2.0, niin sen kautta kun vesi pääsee paljaalle alumiinille niin alkaa muhimaan.
Ilman myllytystä kun moista pinnoitetta ei poisteta niin sanoisin että työläs syksy tulee olemaan
Comment
-
Joo sehän noiden pinnotteiden huono puoli on, että niitä ei saa pois kuin mekaanisesti, no mutta pitää kokeilla kumminkin. On kaikissa kesävanteissa tuota pinnoitettaOriginally posted by Dani View PostVahat ym. ajavat saman asian kun tuo AG:n sealant.
Muutenkin noita pinnoitteita en laittais kiillotetulle lipille, kiveniskemiä kun ne eivät kestä, ei edes Opti-Coat 2.0, niin sen kautta kun vesi pääsee paljaalle alumiinille niin alkaa muhimaan.
Ilman myllytystä kun moista pinnoitetta ei poisteta niin sanoisin että työläs syksy tulee olemaan
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Lähteekö tuo pinnoite liuotinaineilla?Originally posted by Dani View PostVahat ym. ajavat saman asian kun tuo AG:n sealant.
Muutenkin noita pinnoitteita en laittais kiillotetulle lipille, kiveniskemiä kun ne eivät kestä, ei edes Opti-Coat 2.0, niin sen kautta kun vesi pääsee paljaalle alumiinille niin alkaa muhimaan.
Ilman myllytystä kun moista pinnoitetta ei poisteta niin sanoisin että työläs syksy tulee olemaan
Olen myös mietinyt mitä noille kiillotetuille kehille tekisi kesän aikana.
Mikäli nuo pinnoitteet tyrmätään..
Pestyä tulee joka viikko. Vahaa voisi laittaa viikottain, mutta heikentää hieman kiiltoa. Sinoli:think..vai autoglymin metalpolishia viikottain rätin kanssa?
Pulttien välit ovat ehkä haastavimmat..
Ei huvittaisi joka syksy purkaa vanteita ja kiillottaa uudelleen.
sigpic
Comment
-
Ois mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
Karhealla hiomapaperilla aloittaen hiot ruvet tasaisiksi, toki uusi maali pitää vetää pintaan tämän jälkeen. Tai jos ei ole niin justiinsa, niin töpöttelet näihin kohtiin sitten paikkamaalia kuten olen itse joihinkin vanteisiin tehnyt ja melko huomaamaton tuli. Ja jos on oikein syviä nirhaumia niin täytehitsaamalla osaava paja ne kyllä fiksailee.Originally posted by Ape View PostOis mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Pienet kanttarijurmut lähtee ihan hiomapaperilla, tai:Originally posted by Ape View PostOis mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.
eDIRTYkliks
Comment
-
QUASIMODO: sinoli joka pesun jälkeen heikentää vähiten kiiltoa, mutta ei silläkään saa kovin hääviä suojaa hapettumista vastaan. Samaa luokkaa kummiskin kuin esim. vahoilla.
Jos meinaat maalata, niin esim. kitti tai kemiallinen metalli millä täyttää kolot ja normi maalaustoimenpiteet päälle. Jos meinaat kiillottaa, niin vaikka autosta perä ilmaan -> vanne kiinni ja pyörimään -> rälläkällä jyrsit jäljet tasaseksi -> lamelli laikalla karheimmat jäljet pois ja 80 paperista eteenpäin normi kiillotukset. Tietenkin jos liian syvät jäljet, niin silloin voi kiillottelut unohtaa.Originally posted by Ape View PostOis mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kiitoksia vinkeistä, eiköhän nuo sit uskalla ostaa
ja joo kyll ne taitaa maalaukseen mennä jokatapauksessa.
Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
Ei lähde, ja hyvä niin niin lähtee kaikki pinttymä paremmin irti kun ei tarvitse varoa että vahat valahtaa lattialle. Nyt puhun siis Opti-Coat 2.0 pinnoitteesta joka siis jättää jälkeensä noin 2µm paksun fyysisen kivikovan kalvon.Originally posted by QUASIMODO View PostLähteekö tuo pinnoite liuotinaineilla?
Tujusta haposta pinnoitteet tuskin kestää, jos antaa pitempään vaikuttaa.
Jotain osviittaa Opti-Coat 2.0 paksuudesta:
- uuden auton maali useinmiten 90-150µm
- 1 kerros Opti-Coat 2.0 ~2µm
- kerros vahaa noin ~0.010-0.025µm
Comment
Comment