Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostVoihan ne pinnoittaa.. Ainakin Opti-coat on pysynyt hyvin.
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=28&t=1710
Mitä kiillottamiseen tulee, niin normi käyttöauton vanteessa ei tarvi 2000:lle asti hinkkailla. Ihan 1000 riittää ja sitten vaan sisal-laikka johon esim. motonetistä tanko esikiillotusainetta. Sisal-laikalla PIENILLÄ kierroksilla ja ISOLLA paineella saa 1000 vesihionnan jäljen kiillottumaan helposti. Sitten vielä naarmujen poisto esim. autosolilla ja lumppulaikalla. Sisal-vaihe vaatii kyllä jämerän porakoneen ettei pääse toimintasavut pihalle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostPohjista se pysyminen taitaa olla kovasti kiinni..
Pazi88:lta tulikin hyvät ohjeet aiheeseen .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mulla on ollut nyt toi opticoat lipeissä kesän ja noin 15000km pyörinyt alla. Täytyy omalta kohdalta sanoa, että toimii hyvin. En ole joutunut kertaakaan lumputtamaan lippejä uudelleen, mitä aiempina vuosina on tarvinnut tehdä keskimäärin 2-kertaa kesäkauden aikana. Ainut mitä omalla kohdalla tuo opticoat ei kestä lainkaan on ETANAN lima!! Tosiaan auto seisoi pihalla ja saatanan nilviäinen nilkuttanut vanteeseen ja siitä jäänyt limavana on selkeesti hapettunut sen jäljistä. Ja tosiaan mä en käyttänyt tuota IPA:a noiden lippien pesuun vaan ihan muista metallinen pintakäsittelyissä käytettävää alumiinille tarkoitettua rasvanpoisto kemikaalia ja erittäin huolellinen huuhtelu ionivaihdetulla vedellä, kuivaus myös huolellisesti. En tiedä onko noilla ollut vaikutusta kiinnipysymiseen opticoatille? Ensi keväänä täytyy vielä kokeilla tuota cv5:ta
Comment
-
-
Eihän se mullakaan ole esim. pulttien kohdalta menny miksikään kesän aikana, mutta jostain syystä hiekan, jarrupölyn ja veden aikaansaama tumma möhnä syö läpi optista. Sama käy toki sinolillakin, mutta sen kanssa on vaan niin paljon helpompi kiillottaa uusiksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Milläs kannattais poistaa maalit vanteen sisäosasta? Joku suhaissut nuo mustaksi jossain vaiheessa, nyt maali lohkeilee pois. Maali on paikoin selvästi siis irti vanteesta mutta paikoin kiinni. Nitromors?
Entäs muuten tuommoisen vanteen kunnostus, en haluaisi maalata mutta muutama ihottuma löytyy vanteista niin voiko noita fiksata ilman maalausta tai kiilloitusta? Hiominen voisi toimia, mutta tarkoittaako hiominen aina väkisin kiilloitusta tai maalausta jos pinnasta haluaa edes kelpaavan?
Comment
-
-
Originally posted by mixout View PostMilläs kannattais poistaa maalit vanteen sisäosasta? Joku suhaissut nuo mustaksi jossain vaiheessa, nyt maali lohkeilee pois. Maali on paikoin selvästi siis irti vanteesta mutta paikoin kiinni. Nitromors?
Entäs muuten tuommoisen vanteen kunnostus, en haluaisi maalata mutta muutama ihottuma löytyy vanteista niin voiko noita fiksata ilman maalausta tai kiilloitusta? Hiominen voisi toimia, mutta tarkoittaako hiominen aina väkisin kiilloitusta tai maalausta jos pinnasta haluaa edes kelpaavan?
Hilseilevä maali kertoo huonosta pohjista ja useimmiten lähtee ihan paineilmalla, varsinkin jos jollain paukkupullolla maalattu. Muussa tapauksessa hiekkapuhalluspistoolilla hieman sipaisee, niin lähtee siistiksi.
Tuota toista juttua en ymmärrä, että miten kunnostaa vanteet, jos ei haluta maalata tai hioa :think
Se on tietysti, jos on käynyt mustan magian pimeällä puolella tai herätysjuhlista saanut yli-inhmillisiä voimia, niin voi suoraan taikasauvalla korjata.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostTuota toista juttua en ymmärrä, että miten kunnostaa vanteet, jos ei haluta maalata tai hioa :think
Se on tietysti, jos on käynyt mustan magian pimeällä puolella tai herätysjuhlista saanut yli-inhmillisiä voimia, niin voi suoraan taikasauvalla korjata.
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostNitromors on kyllä sellaista mäskiä, että en suosittele mihinkään hommaan. Etoo koko tavara.
yleensä muut kohdat kannattaa puhaltaa, toki tämäkin riippuu mitä vanteelle meinaa tehdä.
muistaakseni laku oli kokeillu jotain teollisuudessa käytettävää maalinpoistoainetta hyvin tuloksin,mikähän mahtoi tämän mömmön nimi olla-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by mixout View PostTerveisiä Nokialta No siis tarkoitin, että ei ole tarkoitus kiillottaa (kiillottaa != hioa) noita kuin sitä kuuluisaa hullun veijaria, vaan saisi sipaistua nuo pikkuiset ihottumat pois ja säilyttää vanteet alkuperäisen värisenä ja näköisenä. Tästä syystä en haluaisi niitä myöskään maalata. Mutta mitä tapahtuu tuollaiselle aluvanteelle jos vain kevyesti hion virheet pois? Onko se siinä vaiheessa kauhean näkönen ja pakko maalata? Eli alkaakko tähän hommaan ollenkaan jos ei halua kuin pikkuisen fiksata.
Originally posted by Eepo View Postitse en allekirjoita tätä. tähän mennessä paras kokeilemani aine lippien maalin/lakan poistoon. esim jos rc:stä poistaa alkuperäisen lakan niin lähtee nätisti ja on melkein valmis kiilloitettavaksi. turhaa hommaa vaan teettää itselleen jos tarkoitus lippoja killoittaa että menee puhaltamaan sen karkeaksi.
yleensä muut kohdat kannattaa puhaltaa, toki tämäkin riippuu mitä vanteelle meinaa tehdä.
muistaakseni laku oli kokeillu jotain teollisuudessa käytettävää maalinpoistoainetta hyvin tuloksin,mikähän mahtoi tämän mömmön nimi olla-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostJaa, juu. Voihan niitä pikkuisen sipaista, esim. jotkut pienimuotoiset kanttari-ihottumat ja skraadut voi hioa/oikaista, eikä tarvitse isommin edes kiilloituksen kanssa hikoilla.
Comment
-
-
Originally posted by mixout View PostKandeeko siihen vetää sit joku käsittelyaine päälle jos menee vain hiomaan? Vaha tms?sigpic
Comment
-
Comment