...........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhi$ View PostVoin suositella noita noranza 2evoja, emännän S60 alla oli viimetalven tuossa samassa koossa. Järkevän hintaiset, todella hyvä pito ja nastoiksi hiljaiset, ainakin S60 alla.En pidä, siksi ovatkin myynnissä.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postpäijätkumilta lupasivat tuon UG Extreme 195/65-15 koon asennettuna 380e hintaan. jotenkin kuvio ei näytä niin hyvältä mitä noranzan.
Vertailin Nordman 4 ja Noranza 2 kumeja, niin nasta on Noranzassa ruomattavasti rajumpi kulmikas ja tulee selvästi ulommas. Nordman 4:ssä lamellit on nappulan pohjalle asti, kun taan Noranzassa vain puoleen väliin. voisi kuvitella, että Noranza olisi uutena huomattavasti tukevampi, mutta pito heikkenee rajusti loppua kohti :think
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNuo Nordman 4 on täysin samat renkaat kuin HKPL4-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostMuuten kyllä, mutta nasta on eri. Hakkis nelosessa on neliönasta ja nordmanissa ihan perus pyöreä nasta
Comment
-
-
Originally posted by V W View PostNordmanissa pehmeämpi kumiseos...
EDIT: Löyty vielä sähköpostista Nokian Renkaiden teknisen päällikön vastaus kun joskus kysyin Nordmanin kumiseoksen ja rungon eroa verrattuna hakkis neloseen:
Moro
Erona on kulutuspintasekoitus ja nasta. Sekoitus hieman jäykempi, joka tarkoittaa hieman heikompaa talvipitoa, mutta parempaa paljaan tien ajettavuutta.
Runkorakenne pääpirteittäin sama kuin aikoinaan HKPL 4 renkaassa.
T Matti M.Last edited by Ravermeister; 04-10-2011, 13:51.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMiksihän tuota rakennetta on lähdetty muuttamaan? HKPL4 ei kyllä maantiellä tosiaan olleet kovin jämäkät ajella. Onkohan tuota juuri siksi jäykistetty?
Comment
-
-
Bridgestone Noranza 2:t meni sitten alle 235/45/17 koossa.
Eivät oikeen rengasliikkeissä suostuneet ruuvailemaan 9" vanteelle 225/50/17 rengasta. Osa olisi vanteelle laittaneet, mutta auton alle eivät. Ilmeisesti eivät halua joutua vastuuseen jos jotain sattuu. Otin sitten laillisessa koossaMelko venytetyltä näyttää tuokin 235/45 9" vanteella, kun entiset oli 255/40
Last edited by Antsah; 13-10-2011, 13:02.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostBridgestone Noranza 2:t meni sitten alle 235/45/17 koossa.
Originally posted by Antsah View PostMelko venytetyltä näyttää tuokin 235/45 9" vanteella, kun entiset oli 255/40E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostParemmalta se oikea koko näyttää kaikin puolin.
Contin 225/50R17 nastat on kyllä olleet minusta aika leveitä, mutta vain 8" vanteilla olen niitä käyttänyt.
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostTilasin just käyttäjien myönteisten kokemusten perusteella 225/50-17 Federal Himalaya WS2:t. Siitäs sait rengas-online, kun nostit Gislavedien hintoja
500e kaikkineen.
225/50/17 oli 470e/kierros ja 235/45/17 500e/kierros + rahti.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostPisti muuten silmään, että www.nordenrengas.fi on laskenut Kumho Izen KW22 nastarenkaiden hintaa. Ihan vinkiksi jos joku on renkaita hankkimassa, nuohan on ihan hyvin pärjänneet testeissä. Autobildissä tais olla jopa 2.sija.
225/50/17 oli 470e/kierros ja 235/45/17 500e/kierros + rahti.
Millainenkohan on melutasoltaan? :thinksigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
Comment