Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Micce///M View Post
    Kyllä minä ymmärrän lukemaani. Sinä ilmeisesti et, etkä varsinkaan muista mitä kaikkea tuubaa tästäkin aiheesta olet tänne foorumille suoltanut.

    Montako kymmentä viestiä sinäkin olet kirjoittanut kitkan hengenvaarallisuudesta? Nyt ilmeisesti kitka ei olekkaan enään niin hengenvaarallinen? Onko olusuhteet muuttuneet niin, vai joitain muuta muuttujia? Olethan sinä jopa kehunut kitkan ominaisuuksia talviolosuhteissa ja verrannut niitä kesärenkaisiin. Koita nyt oikeasti päättää.
    Täytyy kyllä myöntää että en ihan oikeasti ymmärrä?

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Entäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Entäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!
        No ei varmasti. Voisit vähän laittaa perusteita tolle täysin naurettalle väitteelle, jos olit ihan vakavissaan.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Entäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!
          Mikähän siinä uudessakaan kitkassa puree jääpintaan?

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Eihän se kitka pidä koskaan paremmin kuin nasta, mutta ero taitaa kaventua hyvin nopeasti, kun nastaa tylsyy ja muuttaa muotoaan sekä alkaa elämään reijässään ja kääntyy jarrutuksessa väärään asentoon.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Peltsii View Post
              Eihän se kitka pidä koskaan paremmin kuin nasta, mutta ero taitaa kaventua hyvin nopeasti, kun nastaa tylsyy ja muuttaa muotoaan sekä alkaa elämään reijässään ja kääntyy jarrutuksessa väärään asentoon.
              Siinä vaiheessa se rengas alkaa olla muutenkin jo loppu. Alle 5-6mm kitkakin on jo käytännössä loppu, kun puolet lamelleista on pois. Kitkoissa taitaa olla uutenakin vähemmän pintaa kuin nastoissa?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Ja silti niillä on vuosia ajeltu ihan tyytyväisenä. Olis kiva nähdä joku pitkän ajan arvostelusetti missä näksi sen skaalan koko ajalta. Paljonkio on eroa parhaislla renkailla vaikka viiden viimeisen vuoden ajalla. Samoin siellä keskiluokassa ja alapäässä. Aina on vaan erä renkaita ja jaetaan tähdet.

                Mä ostan uudet Masterit täksi talveksi ihan saletisti. Yhdet semmoset jo oli ja olin kyllä 200% yllättynyt siitä, miten asialliset renkulat ne oli hinta/laatusuhteeltaan. Paremmat ne oli kuin 2v vanhat Bridgestonen nastat joissa pintaa 6-7mm (molemmissa koko 225/45/17). Meni painoon pienellä määrällä puntteja ja joka ainoa nasta pysyi mallissaan ja kiinni renkaissa, vaikka ne saivat todella tylyä kohtelua läpi koko talven. Kaveri rääkkäsi samanlaisia 996 porschessa ja sekään ei keksinyt niistä mitään huonoa sanottavaa. Kakkosautoon aivan loistava valinta. Mielummin uudet masterit, kuin jotkun myyntipalstalta metsästetyt käytetyt.

                Mä ihan vitsillä ne ostin ja naureskelin, että varmaan mene vaihtoon jo tammikuussa. Eipä mennyt ja hyvät olivat. Nyt sitten ei kannata alkaa suu vaahdossa meuhkaamaan miten tän talven Contiwintercontact on ziljoona kertaa mahtavampi ja miksi bemarin alle tommosia laitetaan( laitetaanhan niihin nankikankejakin). Ostin nuo kokeilumielessä ja yllätyin positiivisesti. Niille, jotka metsästävät käytettyjä talvigummeja voin varauksetta kyllä suositella noita.

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Entäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!
                  Mitä vittua.

                  Ajoin viime talven 9 vuotta vanhoilla Hakka 4 nastoilla kun en katsonut paistoleimaa (tulivat auton mukana), pintaa oli vielä hyvin. Eikä ollut kertaakaan pidosta pulaa. Melkein väitän ettei 9-vuotias kitka olis ihan yhtä hyvin pärjännyt. :think

                  Olisin ajanut ensi talvenkin ellen olisi tarkistanut ikää, ajossa sitä ei huomannut.
                  Last edited by sonikk; 16-09-2012, 22:02.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by Juppe View Post
                    Ja silti niillä on vuosia ajeltu ihan tyytyväisenä. Olis kiva nähdä joku pitkän ajan arvostelusetti missä näksi sen skaalan koko ajalta. Paljonkio on eroa parhaislla renkailla vaikka viiden viimeisen vuoden ajalla. Samoin siellä keskiluokassa ja alapäässä. Aina on vaan erä renkaita ja jaetaan tähdet.

                    Mä ostan uudet Masterit täksi talveksi ihan saletisti. Yhdet semmoset jo oli ja olin kyllä 200% yllättynyt siitä, miten asialliset renkulat ne oli hinta/laatusuhteeltaan. Paremmat ne oli kuin 2v vanhat Bridgestonen nastat joissa pintaa 6-7mm (molemmissa koko 225/45/17). Meni painoon pienellä määrällä puntteja ja joka ainoa nasta pysyi mallissaan ja kiinni renkaissa, vaikka ne saivat todella tylyä kohtelua läpi koko talven. Kaveri rääkkäsi samanlaisia 996 porschessa ja sekään ei keksinyt niistä mitään huonoa sanottavaa. Kakkosautoon aivan loistava valinta. Mielummin uudet masterit, kuin jotkun myyntipalstalta metsästetyt käytetyt.

                    Mä ihan vitsillä ne ostin ja naureskelin, että varmaan mene vaihtoon jo tammikuussa. Eipä mennyt ja hyvät olivat. Nyt sitten ei kannata alkaa suu vaahdossa meuhkaamaan miten tän talven Contiwintercontact on ziljoona kertaa mahtavampi ja miksi bemarin alle tommosia laitetaan( laitetaanhan niihin nankikankejakin). Ostin nuo kokeilumielessä ja yllätyin positiivisesti. Niille, jotka metsästävät käytettyjä talvigummeja voin varauksetta kyllä suositella noita.

                    http://www.vannetukku.fi/nordic-3-pi...a-p-24290.html

                    Kyllä noi uusionastarenkaat ihan asiansa ajaa, kun vaan ovat pyöreät. Ei ole hetkeen tullut uusiorenkailla ajettu, pitäis varmaan kokeilla taas. Kerran ostin uudet, mutta ne ei pyörinyt tasaisesti, vaikka oli tasapainossa.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Ei nuo uusiorenkaat pahan hintaiselta vaikuta, kuitenkin uudet renkaat kyseessä... Itseasiassa aika houkuttelevatkin. Kai se Nokiakin 5 vuoden käytöllä rupeaa kovomaan ja pito heikkenemään. Ennenmmin aina uuden karhealla ajanut, kuin joka mutkassa onnettomuutta vältellyt.

                      käytetyt kitkat kiertäisin kaukaa, ainakin talvikäyttöä ajatellen.

                      Ps. Voisin kokeilla kyllä käytettyä laatu-nastaa, jos olisi tarvetta...ehkä suositellakin

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Voin myös suositella pinnotettuja. Tuli hommattua entisen e46:den alle CR-renkaiden nastat ja perhana että oli hiljaset ja pitävät, eikä todellakaan pahan hintaiset
                        Ei mennyt paljoa painojakaan joten nuo ainakin oli pyöreät.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          Pysäytetääns tää nasta/kitka väittely ja kertokaas mitä kannattais laittaa alle pyörimään.

                          Ongelmana on nimittäin renkaan koko, mikä pitää olla 195/45 tai 215/40. Näköjään nastarenkaista on näköjään turha haaveilla, eli kokeillaan sit kitkoja. Viimetalvi ajettiin -97 paistetuilla kiinalaisilla nastarenkailla, joista oli puolet nastoista karannu, eli kunhan edes samaa tasoa olis niin kelpaa mulle. 90% ajosta tapahtuu sohjolillussa alle 60 vauhdeissa.

                          215/40 koossa ei näytä oikeen olevan muuta vaihtoehtoa kuin:
                          toyo snowprox

                          195/45 kokoluokassa onkin sit vähän valinnan varaa esim.:
                          nankang sv-2

                          effiplus effipluto I (nimi ainakin jo aiheutti naurua, mutta ovat ilmeisesti venäläistä valmistetta. tiedä sit onko se parempi vai huonompi kuin kiinalainen )

                          pirelliä myös löytyy

                          ja micheliniä

                          Mutta siis nuo paremmat renkaat tulee kierrokselta maksamaan jo koko talvipaskan arvon verran, niin onko se hirveen kannattavaa. Mut jos noita halvempia pitää välttää kuin ruttoa, niin kai se on sit vähän panostettava. Mielipidettä?

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Ehdottomasti Michelin tai Pirelli, jos noista keski Euroopan kitkoista pitää valita. Eihän noilla kiinalaisilla tee varmasti hevon vittua. Ei sillä, että misukan tai Pirellin nopean ajon kitkassa olisi pitoa suomen olosuhteissa, mutta varmasti 100x enemmän kun kinukeissa.
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Klaus vanha vastarannankiiski kerran sanoi ettei kannata ollenkaan laittaa talvirenkaita ja kehotti katsomaan talvella metsään ajettuja autoja ja huomioimaan se tosiasia että aikalailla kaikissa niisä on ollut talvirenkaat alla.

                              Kaikessa älyvapaudessaan aika hieno päätelmä.
                              Olli.

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Klaus vanha vastarannankiiski kerran sanoi ettei kannata ollenkaan laittaa talvirenkaita ja kehotti katsomaan talvella metsään ajettuja autoja ja huomioimaan se tosiasia että aikalailla kaikissa niisä on ollut talvirenkaat alla.

                                Kaikessa älyvapaudessaan aika hieno päätelmä.
                                aihitto mä tipahdin
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎