Originally posted by Micce///M
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Entäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEntäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostEihän se kitka pidä koskaan paremmin kuin nasta, mutta ero taitaa kaventua hyvin nopeasti, kun nastaa tylsyy ja muuttaa muotoaan sekä alkaa elämään reijässään ja kääntyy jarrutuksessa väärään asentoon.
Comment
-
-
Ja silti niillä on vuosia ajeltu ihan tyytyväisenä. Olis kiva nähdä joku pitkän ajan arvostelusetti missä näksi sen skaalan koko ajalta. Paljonkio on eroa parhaislla renkailla vaikka viiden viimeisen vuoden ajalla. Samoin siellä keskiluokassa ja alapäässä. Aina on vaan erä renkaita ja jaetaan tähdet.
Mä ostan uudet Masterit täksi talveksi ihan saletisti. Yhdet semmoset jo oli ja olin kyllä 200% yllättynyt siitä, miten asialliset renkulat ne oli hinta/laatusuhteeltaan. Paremmat ne oli kuin 2v vanhat Bridgestonen nastat joissa pintaa 6-7mm (molemmissa koko 225/45/17). Meni painoon pienellä määrällä puntteja ja joka ainoa nasta pysyi mallissaan ja kiinni renkaissa, vaikka ne saivat todella tylyä kohtelua läpi koko talven. Kaveri rääkkäsi samanlaisia 996 porschessa ja sekään ei keksinyt niistä mitään huonoa sanottavaa. Kakkosautoon aivan loistava valinta. Mielummin uudet masterit, kuin jotkun myyntipalstalta metsästetyt käytetyt.
Mä ihan vitsillä ne ostin ja naureskelin, että varmaan mene vaihtoon jo tammikuussa. Eipä mennyt ja hyvät olivat. Nyt sitten ei kannata alkaa suu vaahdossa meuhkaamaan miten tän talven Contiwintercontact on ziljoona kertaa mahtavampi ja miksi bemarin alle tommosia laitetaan( laitetaanhan niihin nankikankejakin). Ostin nuo kokeilumielessä ja yllätyin positiivisesti. Niille, jotka metsästävät käytettyjä talvigummeja voin varauksetta kyllä suositella noita.
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEntäs vuoden vanhat nastat vs kitkat? Väitän, että kitka voittaa kirkkaasti!
Ajoin viime talven 9 vuotta vanhoilla Hakka 4 nastoilla kun en katsonut paistoleimaa (tulivat auton mukana), pintaa oli vielä hyvin. Eikä ollut kertaakaan pidosta pulaa. Melkein väitän ettei 9-vuotias kitka olis ihan yhtä hyvin pärjännyt. :think
Olisin ajanut ensi talvenkin ellen olisi tarkistanut ikää, ajossa sitä ei huomannut.Last edited by sonikk; 16-09-2012, 22:02.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJa silti niillä on vuosia ajeltu ihan tyytyväisenä. Olis kiva nähdä joku pitkän ajan arvostelusetti missä näksi sen skaalan koko ajalta. Paljonkio on eroa parhaislla renkailla vaikka viiden viimeisen vuoden ajalla. Samoin siellä keskiluokassa ja alapäässä. Aina on vaan erä renkaita ja jaetaan tähdet.
Mä ostan uudet Masterit täksi talveksi ihan saletisti. Yhdet semmoset jo oli ja olin kyllä 200% yllättynyt siitä, miten asialliset renkulat ne oli hinta/laatusuhteeltaan. Paremmat ne oli kuin 2v vanhat Bridgestonen nastat joissa pintaa 6-7mm (molemmissa koko 225/45/17). Meni painoon pienellä määrällä puntteja ja joka ainoa nasta pysyi mallissaan ja kiinni renkaissa, vaikka ne saivat todella tylyä kohtelua läpi koko talven. Kaveri rääkkäsi samanlaisia 996 porschessa ja sekään ei keksinyt niistä mitään huonoa sanottavaa. Kakkosautoon aivan loistava valinta. Mielummin uudet masterit, kuin jotkun myyntipalstalta metsästetyt käytetyt.
Mä ihan vitsillä ne ostin ja naureskelin, että varmaan mene vaihtoon jo tammikuussa. Eipä mennyt ja hyvät olivat. Nyt sitten ei kannata alkaa suu vaahdossa meuhkaamaan miten tän talven Contiwintercontact on ziljoona kertaa mahtavampi ja miksi bemarin alle tommosia laitetaan( laitetaanhan niihin nankikankejakin). Ostin nuo kokeilumielessä ja yllätyin positiivisesti. Niille, jotka metsästävät käytettyjä talvigummeja voin varauksetta kyllä suositella noita.
http://www.vannetukku.fi/nordic-3-pi...a-p-24290.html
Kyllä noi uusionastarenkaat ihan asiansa ajaa, kun vaan ovat pyöreät. Ei ole hetkeen tullut uusiorenkailla ajettu, pitäis varmaan kokeilla taas. Kerran ostin uudet, mutta ne ei pyörinyt tasaisesti, vaikka oli tasapainossa.
Comment
-
-
Ei nuo uusiorenkaat pahan hintaiselta vaikuta, kuitenkin uudet renkaat kyseessä... Itseasiassa aika houkuttelevatkin. Kai se Nokiakin 5 vuoden käytöllä rupeaa kovomaan ja pito heikkenemään. Ennenmmin aina uuden karhealla ajanut, kuin joka mutkassa onnettomuutta vältellyt.
käytetyt kitkat kiertäisin kaukaa, ainakin talvikäyttöä ajatellen.
Ps. Voisin kokeilla kyllä käytettyä laatu-nastaa, jos olisi tarvetta...ehkä suositellakin
Comment
-
-
Pysäytetääns tää nasta/kitka väittely ja kertokaas mitä kannattais laittaa alle pyörimään.
Ongelmana on nimittäin renkaan koko, mikä pitää olla 195/45 tai 215/40. Näköjään nastarenkaista on näköjään turha haaveilla, eli kokeillaan sit kitkoja. Viimetalvi ajettiin -97 paistetuilla kiinalaisilla nastarenkailla, joista oli puolet nastoista karannu, eli kunhan edes samaa tasoa olis niin kelpaa mulle. 90% ajosta tapahtuu sohjolillussa alle 60 vauhdeissa.
215/40 koossa ei näytä oikeen olevan muuta vaihtoehtoa kuin:
toyo snowprox
195/45 kokoluokassa onkin sit vähän valinnan varaa esim.:
nankang sv-2
effiplus effipluto I (nimi ainakin jo aiheutti naurua, mutta ovat ilmeisesti venäläistä valmistetta. tiedä sit onko se parempi vai huonompi kuin kiinalainen)
pirelliä myös löytyy
ja micheliniä
Mutta siis nuo paremmat renkaat tulee kierrokselta maksamaan jo koko talvipaskan arvon verran, niin onko se hirveen kannattavaa. Mut jos noita halvempia pitää välttää kuin ruttoa, niin kai se on sit vähän panostettava. Mielipidettä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ehdottomasti Michelin tai Pirelli, jos noista keski Euroopan kitkoista pitää valita. Eihän noilla kiinalaisilla tee varmasti hevon vittua. Ei sillä, että misukan tai Pirellin nopean ajon kitkassa olisi pitoa suomen olosuhteissa, mutta varmasti 100x enemmän kun kinukeissa.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKlaus vanha vastarannankiiski kerran sanoi ettei kannata ollenkaan laittaa talvirenkaita ja kehotti katsomaan talvella metsään ajettuja autoja ja huomioimaan se tosiasia että aikalailla kaikissa niisä on ollut talvirenkaat alla.
Kaikessa älyvapaudessaan aika hieno päätelmä.aihitto mä tipahdin
- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Comment