Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Peltsii View Post
    Ehdottomasti Bridgestone. Nokian renkaiden valmistama ja suunnittelema tuote, ei mikään idän ihme. Itsellä 225/55-16 koossa ko. renkaat E39:ssä ja ainoa miinus on melu. Pitoa löytyy
    Se on selvä että vanhana 4/5 "Nokialaisena" Bridge on äänekäs, mutta mikä tämän sitten kompensoi muilla ominaisuuksillaan lostamalla suhteessa Kumhoon?
    Taitaa muuten tuo Bridge tulla ihan oikeasti idästä, eli venäjältä?!
    Pitoa löytyy? Mitä tämä muuten tarkoittaa?

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by Hemi View Post
      Se on selvä että vanhana 4/5 "Nokialaisena" Bridge on äänekäs, mutta mikä tämän sitten kompensoi muilla ominaisuuksillaan lostamalla suhteessa Kumhoon?
      Taitaa muuten tuo Bridge tulla ihan oikeasti idästä, eli venäjältä?!
      Pitoa löytyy? Mitä tämä muuten tarkoittaa?
      Onko bridgestone siis suunniteltu venäjällä venäläisten toimesta ??? Ei, vaan Suomessa, Suomalaisten toimesta. Sillä ei ole vitunkaan väliä vaikka se olis valmistettu kuubassa. Eli siis jälleen, hyvä tuote voi tulla vain ja ainoastaan Kiina-Korea akselilta ? Ei tässä keskustelussa ole mitään järkeä.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5159
        • Joensuu

        Originally posted by Peltsii View Post
        Ei tässä keskustelussa ole mitään järkeä.
        Ei kyllä. Täähän on ihan älytöntä. Miten ihmiset jaksaa tapella yksistä helvetin renkaista näin paljon...

        Ite tulen ostamaan Gt Radialit kuhan lumet tulee. Joo, ne on paskat, se jo kerroittekin. Katotaan sitten pysynkö tiellä vain en. Jos en pysy, niin kyllä se vika on varmasti siinä ratin ja penkin välissä, eikä niissä renkaissa. Ei ois mahtanut auttoo Nokialaiset, eikä Kumhot. Nuo kun tuntus olevan ne ainoat oikeat gummit mitä kannattas ostaa.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Peltsii View Post
          Onko bridgestone siis suunniteltu venäjällä venäläisten toimesta ??? Ei, vaan Suomessa, Suomalaisten toimesta. Sillä ei ole vitunkaan väliä vaikka se olis valmistettu kuubassa. Eli siis jälleen, hyvä tuote voi tulla vain ja ainoastaan Kiina-Korea akselilta ? Ei tässä keskustelussa ole mitään järkeä.
          No ei niin kun myyjät kehuu vaan kilvan edustamiaan tuotteita ja osa mutuilee muuten vaan. Järjen ääni tuntuu hukkuvan sekaan

          Jos kokemusten perusteella tuo kumho on hyvä rengas niin tarvitseeko sitä dissata kiinankumiksi joka käänteessä... Nokia ja bridge on monen mielestä äänekäs joten jos sillä on merkitystä niin :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            Originally posted by Ha2 View Post
            Alkaa jo valinnan vaikeus ahistaa. Just huomasin tuossa lapussani, että Bridgestonen Noranza Evo 2:t sais nekin alta 600 € ja samaten Hankook W409:it.

            Eli jos vedän rajan vaikka 600 euroon, niin jäljelle jää:
            - Bridgestone Noranza Evo 2
            - Hankook W409
            - Kumho KW22
            - Marshal KW22
            - BF Goodrich g-Force stud
            - Nankang SW-7

            Listasta jätetty pois pinnoitetut yms. muut aivan tuntemattomat merkit.
            Noranza 2 Evo on oikeasti hyvä talvirengas, äidin pieneen korealaiseen laitettiin tuollaiset ja auto tuntui menevän kiskoilla vrt. oma ex39. Jos esim. Hankook ei ole parissa vuodessa parantanut älyttömästi, ei sillä ole mitään jakoja jääpidon suhteen Bridgelle. Kaikki testit mitä olen jälkeenpäin tukevat omia havaintoja pidon puutteesta jäällä, sekä sitä että kun pito lähtee se lähti kerralla. Jopa e39 oli vaikea vietävä sladissa Hankookeilla. Mutta toki Hankookeillakin pärjää, itsekin ajoin niillä 20tkm pohjoisimman suomen tiekarhulla höylätyillä jääpolanneteillä. Ja voin sanoa että kyllä se pidon puute rassasi hermoja kun täällä tiet jäätyy marraskuussa ja sulaa huhtikuun alussa seuraavan kerran.

            Nyt mielenkiinnosta kysyn uudestaan, onko noiden uusien Kumhojen/Hankookkien jääpito parantunut merkittävästi muutamassa vuodessa? Se on kuitenkin se asia mikä mulle merkkaa eniten. Ainakaan viime talvena veljen e46 330Ci:n ostetut Hankookit ei olleet sen paremmat tältä osin kuin ex39:n alla olleet iPiket.
            Last edited by Driver22; 21-09-2012, 14:29.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              .........
              Last edited by Bmw Master; 18-10-2012, 22:00.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Driver22 View Post
                Nyt mielenkiinnosta kysyn uudestaan, onko noiden uusien Kumhojen/Hankookkien jääpito parantunut merkittävästi muutamassa vuodessa? .
                Siis Korealaisilla nimenomaan tuo talvirenkaiden kehitys menee koko ajan huimaa vauhtia eteenpäin, suhteessa jopa kesärenkaisiin.
                Ok, tulihan mm.Kumho Ruotsalaisen Teknikens Värld:in talvirengastestissä toiseksi, mutta kyllähän se on fakta että Korealaiset ovat talvirenkaineen olleet näihin päiviin asti korkeintaan keskikastissa.
                Mallit ovat pysyneet jo vuosia samoina mutta toki malleissa on tapahtunut huomattaviakin evoluutiollisia parannuksia ja v.2008 testattu malli ei tänä päivänä ole enään kuin mallinimeltään yhtenevä ko.tuotteeseen.
                Se että tässä Kumho ja Hankook on mennyt vanhoilla malleillaan näinkin pitkään, johtuu ihan siitä että seuraavien kokonaan uusien tuotesukupolvien testaus/tuotekehittely ottaa aikaa.
                Epäilen vahvasti että kunhan vuoden -2012 talvirengasrengastestit on tehty, alkaa Korealaiset keikkumaan top 5:ssa...ehkä top 3:ssa ja jopa joitan testivoittoja on varmasti lupa odottaa.
                Itse en vielä yhtäkään Korealaista talvirengasta ole omiin autoihini hankkinut ja tämä talvi mennään vielä misukalla ja Nokialaisilla, mutta vahvasti epäilen että siirryn myös Korealaisiin talvirenkaisiin talvelle 2013, mikäli hinta/laatusuhde vastaa näiden kesärenkaita.
                Eli kysymykseesi vastaten...On, vaikka mallimerkinnät renkaiden kyljissä vielä olisikin samat.

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Onkohan noilla korealaisilla jotain kryptoniittia veressä, kun kaikki tuotteet ovat kerta täysin ylivoimaisia ?
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    En mä nyt muuta ylivoimaista keksi kuin tämä.


                    Pahoittelut ankarasta OT:stä.

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siis Korealaisilla nimenomaan tuo talvirenkaiden kehitys menee koko ajan huimaa vauhtia eteenpäin, suhteessa jopa kesärenkaisiin.
                      Ok, tulihan mm.Kumho Ruotsalaisen Teknikens Värld:in talvirengastestissä toiseksi, mutta kyllähän se on fakta että Korealaiset ovat talvirenkaineen olleet näihin päiviin asti korkeintaan keskikastissa.
                      Mallit ovat pysyneet jo vuosia samoina mutta toki malleissa on tapahtunut huomattaviakin evoluutiollisia parannuksia ja v.2008 testattu malli ei tänä päivänä ole enään kuin mallinimeltään yhtenevä ko.tuotteeseen.
                      Se että tässä Kumho ja Hankook on mennyt vanhoilla malleillaan näinkin pitkään, johtuu ihan siitä että seuraavien kokonaan uusien tuotesukupolvien testaus/tuotekehittely ottaa aikaa.
                      Epäilen vahvasti että kunhan vuoden -2012 talvirengasrengastestit on tehty, alkaa Korealaiset keikkumaan top 5:ssa...ehkä top 3:ssa ja jopa joitan testivoittoja on varmasti lupa odottaa.
                      Itse en vielä yhtäkään Korealaista talvirengasta ole omiin autoihini hankkinut ja tämä talvi mennään vielä misukalla ja Nokialaisilla, mutta vahvasti epäilen että siirryn myös Korealaisiin talvirenkaisiin talvelle 2013, mikäli hinta/laatusuhde vastaa näiden kesärenkaita.
                      Eli kysymykseesi vastaten...On, vaikka mallimerkinnät renkaiden kyljissä vielä olisikin samat.
                      Niin kun sanoin veljen autoon tuli viime talvena nuo Hankookit, mutta eipä ne olleet sen kummemmat jääpidoltaan kuin ne jotka mulla oli e39:ssä. Paistoleimaa en kyllä niistä katsonut, mutta tuskin kovin vanhat oli kun km-däckiltä ne on ostettu joskus keskitalvella. Eli eiköhän tuohon e91 renkaat löydy vielä Noranza 2 evo - Hkpl 7 akselilta riippuen päivän hinnoista ja tarjonnasta. Toivottavasti korealaisetkin saavat tuotteensa toimimaan myös jäällä, niin saadaan enempi kilpailua tähänkin luokkaan ja toivottavasti sitä myöden hinnat alemmas.
                      Last edited by Driver22; 22-09-2012, 01:30.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        Mistähä saa pohjoisen kitkoja koolla 225/40/18? Jostai lehdestä luin että matalaprofiilikitkat on melkei kaikki tehty keskieuroopan olosuhteisiin.

                        Ja onko bridgestone noranza 2 hyvät nastarenkaat?
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10058
                          • KVLA

                          Originally posted by janne30 View Post
                          Mistähä saa pohjoisen kitkoja koolla 225/40/18? Jostai lehdestä luin että matalaprofiilikitkat on melkei kaikki tehty keskieuroopan olosuhteisiin.
                          Varmasti lähes kaikista suomalaisista rengasliikkeistä.Suoraa hyllystä tai tilaamalla.Myös nettikaupat myy kyllä näitä "oikeita" kitkoja.

                          Originally posted by janne30 View Post
                          Ja onko bridgestone noranza 2 hyvät nastarenkaat?
                          Lukaiseppa vähän tätäkin keskustelua aiemmilta sivuilta,niin vastaus kyllä löytyy tähänkin.

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2198
                            • Vantaa

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Varmasti lähes kaikista suomalaisista rengasliikkeistä.Suoraa hyllystä tai tilaamalla.Myös nettikaupat myy kyllä näitä "oikeita" kitkoja.

                            Lukaiseppa vähän tätäkin keskustelua aiemmilta sivuilta,niin vastaus kyllä löytyy tähänkin.
                            Aiemmin keskusteltiin evo 2 renkaista, eikä pelkästään 2. Eri renkaat. Ja sain vastauksen jo muualta kiitos vaan
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • Petri
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 3156
                              • Nummela

                              Originally posted by janne30 View Post
                              Mistähä saa pohjoisen kitkoja koolla 225/40/18? Jostai lehdestä luin että matalaprofiilikitkat on melkei kaikki tehty keskieuroopan olosuhteisiin.

                              Ja onko bridgestone noranza 2 hyvät nastarenkaat?

                              Itse voin kolmen talven perusteella suositella Continentalin CVC5 -kitkoja juuri tuossa kyseisessä koossa.
                              Olivat toki nelivedon alla, mutta pito oli jäätävä, ei mitään moitittavaa!
                              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              • MSam
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 181
                                • Länsi-Suomi

                                Originally posted by Petri View Post
                                Itse voin kolmen talven perusteella suositella Continentalin CVC5 -kitkoja juuri tuossa kyseisessä koossa.
                                Olivat toki nelivedon alla, mutta pito oli jäätävä, ei mitään moitittavaa!
                                Samalle merkille ja mallille toinenkin suositus. Samoin kolmen talven kokemus ja vielä taitaa neljäskin mennä samoilla. Seuraava uusi sarja on erittäin suurella todennäköisyydellä samaa mallia. Kokona hiukan lyhytkehäinen 235/40R18, jatkossa laitan kesärengaskoon samikset, 225/45R18, kun sitä on jo valikoimissa.

                                CVC5:ssä on todella huima pito lumella ja karhealla jäällä. Esimerkiksi jyrkkään mäkeen (kodin) voi pysähtyä peruuttaessa. Ja jatkaa matkaa. Sama ei onnistu esimerkiksi anopin MB E:llä, jossa on Nokian nastat... toki osa menee MB:n esikuvallisen alustan piikkiin.
                                E60 523i

                                E10 kiitos ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎