Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostKirjoitin ja sillä tarkoitin että katsotaan nyt mikä on uusien Kumhojen tilanne kunhan pääsevät tänä talvena testeihin mm.BF:ää vastaan.
Oma veikkaukseni in että yhdessäkään testissä Kumho ei BF:lle häviä.
Eli v.2009 testitulokset nimenomaan Korealaisvalmistajien aivan uusimpien talvirenkaiden nykyominaisuuksista ei kerro mitään.
Kuitenkin, minähän peräsin hieman tietoa/faktaa nimenomaan sinun väitteellesi BF:n erinomaisuudesta suhteessa Kumhoon?
Eli mihin se perustuu että misukan lähes 10-vuotta vanha malli/rakenteella varustettu rengas olisi automaattisesti kovinkaan erinomainen v-2012 mallisarjan Kumhoon? En siis tiedä, joten siksi kysyn?
Se mitä minkä tahansa rengasmerkin myyjä omasta tuotteestaan sanoo, EI ole mikään tae siitä että saataisiin edes keskinkertaista tuotetta myyntipuheista huolimatta.
Itse kuitenkin BF:stä totesit:...."No tuskin michelin nyt ihan paskaa tuotetta rupeaa myymään".... ja kuitenkin, ei tuo BF:n kesärenkaan tulos TM:n kesärengastestissä ole kyllä kovin mairitteleva, mikäli se jää testin viimeiseksi ja Kiinalainen Jinju hakkaa se testissä?
Ainakaan itselläni ei ihan rajaton luotto ole tämän jälkeen myöskään BF:n talvikiekkoihin, varsinkaan kun tietää mitä misukan ikivanhoilla koneilla itäblokinmaissa halvalla valmistettua jämätekniikkaa ne edustaa(olkoonkin että todella kovaa huudettu BF:n brändi on moneen kovasti kolahtanutkin).DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Joopa joo. Tuosta BF Goodrich:stä ei löydä oikein mitään järkeviä käyttökommentteja paitsi nuo rengasvertailun valikoidut "myyjä sanoi, että taksikin osti niin mekin ostettiin ja hyvät oli" -kommentit. Täältä sen sen sijaan saanut lukea tuosta Kumhon KW22:sta vouhottamattomia kommentteja ja vielä E39:n alla. Ehkä se on kuitenkin varmempi valinta tuo Kumho.
Tosin yksi paikallinen rengasliike myy Marshal KW22 -rengasta ja myyjä sanoi, että se on 100% sama rengas kuin tuo Kumho KW22, mutta siinä lukee vaan Marshal kyljessä. Tiiä sitte... ainakin kuvien perusteella se sitä on. Hinta ois ollu 580 € sarja.
Edit: Marhalin sivuilta ei löydy ko. rengasmallia ollenkaan.
Edit2: Löytypäs.Last edited by Ha2; 21-09-2012, 09:43.E61 525d LCI
Comment
-
-
Alkaa jo valinnan vaikeus ahistaa. Just huomasin tuossa lapussani, että Bridgestonen Noranza Evo 2:t sais nekin alta 600 € ja samaten Hankook W409:it.
Eli jos vedän rajan vaikka 600 euroon, niin jäljelle jää:
- Bridgestone Noranza Evo 2
- Hankook W409
- Kumho KW22
- Marshal KW22
- BF Goodrich g-Force stud
- Nankang SW-7
Listasta jätetty pois pinnoitetut yms. muut aivan tuntemattomat merkit.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostAlkaa jo valinnan vaikeus ahistaa. Just huomasin tuossa lapussani, että Bridgestonen Noranza Evo 2:t sais nekin alta 600 € ja samaten Hankook W409:it.
Eli jos vedän rajan vaikka 600 euroon, niin jäljelle jää:
- Bridgestone Noranza Evo 2
- Hankook W409
- Kumho KW22
- Marshal KW22
- BF Goodrich g-Force stud
- Nankang SW-7
Listasta jätetty pois pinnoitetut yms. muut aivan tuntemattomat merkit.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJos melu ei haittaa niin ehdoton ykkönen on Noranza. Ylivoimaisesti paras noista pidoltaan. Meteli ei kuitenkaan ihan niin paha kuin Hakkapeliitoissa, mutta esim. Kumhoon verrattuna kova.
Itselle jäi ainakin noista hyvä maku ja en poissulkisi bridgestonen talvirenkaita tulevaisuudessakaan. Nyt alla hakkis 7:t.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Joo kyllä se tässä pähkäillessä alkaa taipumaan Kumho/Bridgestone kaksintaisteluksi. Hain haulla kommentteja tästä ketjusta tuosta Bridgestonesta ja eipä tuosta paljon huonoa sanottavaa löydy. Jos ostan paikallisista rengasliikkeistä niin Bridgestone on halvin. Kumhot kalliimmat mutta jäävät samaan hintaan Bridgen kans, jos tilaan Nordenrenkaalta. Pitäsköhän ne Bridget laittaa sitte...
Nastarenkaiden melu ei merkkaa mulle mitään. Pito, nastojen pysyvyys yms. on tärkeintä ja sitä paitsi mulla on tuplalasit, niin ei se melu muutenkaan kuulu kovinkaan isosti.
Vaikka olinkin tyytyväinen noihin edellisiin Contin WinterViking 2:iin, niin kyllä niistäkin oli kolmen talven jälkeen lähteny helvetisti nastoja irti. Kahtena eka talvena oli kyllä loistava pito, mutta kolmas talvi oli sitten jo aika perseestä välillä pidon puolesta.
Edit: Voi perkele. Tuli kysyttyä 205/60R16 -hintaa ja satasen vielä pärjäis, jos nuo laittas. On ne kyllä jo ihan sian näköset sirkkelinterä/pullakumit E39:n alla. Mahtaako olla jo liian vetelät touringin alla? Meillä on myös lähes aina autossa 2 ihmistä, kontissa n. 100 kg (2 koiraa ja niiden häkki) ja takapenkillä on aina roinaa ja lisäksi 90 % talvesta suksiboksi.Last edited by Ha2; 21-09-2012, 11:02.E61 525d LCI
Comment
-
-
Kannattaa kuitenkin aina renkaita arvostellessaan kertoa renkaan tarkempi malli.Siis mitä mallia kehutaan tai haukutaan.Pelkkä yleisnimitys (Hakkapeliitta,Kumho ym.ym.) vaan vääristää keskustelua.
Esim. rengasmelu on kriteeri monellekkin renkaan ostajalle.Huomiotavaa olisi siis tuo rengasvalmistajien mallien erittely.Koska kehitys menee eteenpäin niin itse renkaissa kuin nastoissakin.Joten viiden vuoden takaista rengasmallia on turha verrata tämän päivän uutuuksiin missään arvostelu kategoriassa.
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostJoo kyllä se tässä pähkäillessä alkaa taipumaan Kumho/Bridgestone kaksintaisteluksi. Hain haulla kommentteja tästä ketjusta tuosta Bridgestonesta ja eipä tuosta paljon huonoa sanottavaa löydy. Jos ostan paikallisista rengasliikkeistä niin Bridgestone on halvin. Kumhot kalliimmat mutta jäävät samaan hintaan Bridgen kans, jos tilaan Nordenrenkaalta. Pitäsköhän ne Bridget laittaa sitte...
Nastarenkaiden melu ei merkkaa mulle mitään. Pito, nastojen pysyvyys yms. on tärkeintä ja sitä paitsi mulla on tuplalasit, niin ei se melu muutenkaan kuulu kovinkaan isosti.
Vaikka olinkin tyytyväinen noihin edellisiin Contin WinterViking 2:iin, niin kyllä niistäkin oli kolmen talven jälkeen lähteny helvetisti nastoja irti. Kahtena eka talvena oli kyllä loistava pito, mutta kolmas talvi oli sitten jo aika perseestä välillä pidon puolesta.
Edit: Voi perkele. Tuli kysyttyä 205/60R16 -hintaa ja satasen vielä pärjäis, jos nuo laittas. On ne kyllä jo ihan sian näköset sirkkelinterä/pullakumit E39:n alla. Mahtaako olla jo liian vetelät touringin alla? Meillä on myös lähes aina autossa 2 ihmistä, kontissa n. 100 kg (2 koiraa ja niiden häkki) ja takapenkillä on aina roinaa ja lisäksi 90 % talvesta suksiboksi.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostAlkaa jo valinnan vaikeus ahistaa. Just huomasin tuossa lapussani, että Bridgestonen Noranza Evo 2:t sais nekin alta 600 € ja samaten Hankook W409:it.
Eli jos vedän rajan vaikka 600 euroon, niin jäljelle jää:
- Bridgestone Noranza Evo 2
- Hankook W409
- Kumho KW22
- Marshal KW22
- BF Goodrich g-Force stud
- Nankang SW-7
Listasta jätetty pois pinnoitetut yms. muut aivan tuntemattomat merkit.
Comment
-
Comment