moro! eli olis aika painaa enteriä..E 91 ja kilsoja 120 pvä-motaria aika liukkaasti on päivän annos kumeille. vetelyä ei suvaita ja kulumista kestää pitäis enemmän kuin kesä-suosituksia? 225-255/19 koko.
Ultrac Vorti 235/265 koossa tuli sitten tilattua camskillistä..mutkatietäkin tulee raipattua jonku verran..kokeillaan ja todetaan
Minun mielestäni ei ole mitenkään ihmeellistä,että korkeaprofiilinen rengas venyy reilustikkin,kun sen rakenteellinen max. nopeus ylitetään muutamalla kymmenellä kilometrillä.Merkistä riippumatta.Muutenkin on melkoisen arveluttavaa vertailla tuossa renkaan venymisessä eri nopeusluokan ja eri profiilin renkaita.Regasmerkeistä huolimatta.Jos renkaiden merkit olisi ollut toisin päin kokoihin nähden,niin lopputulema olisi todennäköisesti sama tuon korkeamman huonoudeksi.
Vredestein Ultrac Vorti, 235/40/18, 265/35/18 laitettu alle ja käyty lyhyt testiajo. Rengaspaineet 2,6 ja 2,8 bar. Yllättävän miellyttävä ajotuntuma. Urat tuntuvat, jos ne on niin syvät, että ne silmällä erottaa selvästi tien pinnasta. Siis sellaset joissa auton saa liitämään vesikelillä. Ei ne silti revi autoa yllättäen sinne tänne. Ohjaustuntuma hyvä keskialueella. Melko hiljaiset. Hiljaisemmat, kuin Nokian Hakka Z 225/45/17 omega B2:n alla. 15 tuuman kitkoihin verrattuna tietysti vähä melua lisää. Auton alustassa on jonku verran vanhaa palikkaa ja auraus varmaan hieman pielessä, jonka vuoksi olin varautunut pahempaan. Katsellaan sisäänajon jälkeen millaiseks muuttuu.
Mittasin lattialla renkaiden halkaisijat vanteilla, niin etuset 643mm ja taka 642mm.
Madallusta sen verran, että kaaren ja renkaan väliin pystysuunnassa jää noin 2cm.
Vetelevät aika huolella tuolla uraisilla teillä ja ajattelin laittaa alle tavalliset (ei runflatit). Oli aika yllätys Audi A3 quattron 17":lla jälkeen.
Onko ehdotusta tuolle koolle renkaista, joissa tärkein ominaisuus olisi uraherkyttömyys ja hiljaisuus.. kilpaa tuolla ei tule ajeltua. Sen verran nätit ovat tuossa koossa, että kokoa en lähde pienentämään.
Itse olen vähän vilkuillut Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 tai Continental Sport Contact 5 renkaita, k un ovat testeissä menestyneet, mutta kun nämä suomen tiet ovat ihan oma lukunsu urineen, niin haluaisin "oikeita kokemuksia".
E60 alkuperäiset RF:ät vaihtui 19" Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 parikesää sitten. Kulkee hyvin vakaasti suoraan ja yllättävän hyvin kestäneet kilometrejä.
Semperit jos löytyy kokoa niin ostaisin halvemmasta luokasta.
Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16
E91 alla nyt 235/35R19 Nokian Hakka Blackit edessä ja 245/35R19 koossa takana. Eka pelkäsin että tulee uraherkkä. Mutta ei. Hiljainen, vakaa ja mukava. Ei vetele, eikä tee mitään yllättävää
E91 alla nyt 235/35R19 Nokian Hakka Blackit edessä ja 245/35R19 koossa takana. Eka pelkäsin että tulee uraherkkä. Mutta ei. Hiljainen, vakaa ja mukava. Ei vetele, eikä tee mitään yllättävää
Noita Blackejä katsoin Hakka-turvankin takia, mutta ei löydy tuossa 255/35R18 koossa.. zLineä löytyisi, mutta se on "eri rengas"..
Kun hyppäsi uudelle sivuulle, niin laitetaan vielä kysymys tähän:
Eli etsin renkaita koossa 225/40R18 ja 255/35R18 , joissa tärkein ominaisuus olisi uraherkyttömyys ja hiljaisuus.
Noita Blackejä katsoin Hakka-turvankin takia, mutta ei löydy tuossa 255/35R18 koossa.. zLineä löytyisi, mutta se on "eri rengas"..
Kun hyppäsi uudelle sivuulle, niin laitetaan vielä kysymys tähän:
Eli etsin renkaita koossa 225/40R18 ja 255/35R18 , joissa tärkein ominaisuus olisi uraherkyttömyys ja hiljaisuus.
Zline on ihan sama rengas puoleen hintaan. Ihan ok ajaa, tosin aika löysä runkoinen.
Zline on ihan sama rengas puoleen hintaan. Ihan ok ajaa, tosin aika löysä runkoinen.
Vastaan uudelleen, Nexen tai Hankook.
Ei ole sama rengas!! Hakka renkaat valmistetaan pohjoismaisiin olosuhteisiin ja pintakuvio on tuossa Zlinessa sama. Zlinen sekoitus on tarkoitettu enemmän keskieuroopan olosuhteisiin.
Nokian Hakka Black ja Nokian zLine ovat samankaltaisesta pintakuviostaan huolimatta erilaiset tuotteet
Hakka Blackin kulutuspinnassa ja renkaan rakenteessa on kiinnitetty huomioita erityisesti pohjoisen olosuhteisiin
- pito on optimoitu hieman karkeammalle asvaltille kuin zLinessa
- melutaso on pienempi Suomen karkeilla teillä
- renkaan märkäpito on huipussaan matalammassa lämpötilassa kuin eteläisemmän Euroopan kesään suunnitellussa tuotteessa
- Hakka Blackin rakenteessa on kiinnitetty erityishuomiota uraherkkyyteen
Hakka Black on oikea valinta Suomen olosuhteisiin. Nokian Renkaiden kesärenkailleen antama Hakkaturva on myös voimassa ainoastaan Hakka-kesärenkaille. Tästä osoituksena Hakka Black renkaiden sivupinnassa on vihreä laatusinetti, jota tällä hetkellä missään muussa tuotteessa ei ole.
Zline on ihan sama rengas puoleen hintaan. Ihan ok ajaa, tosin aika löysä runkoinen.
Vastaan uudelleen, Nexen tai Hankook.
Mikä malli Nexen tai Hankook, kun noilla on käsittääkseni useampia ja osaatko sanoa, mistä tuommoiset saa alle laitettuna pääkaupunkiseudulla (jos samassa paikassa onnistuisi nelipyöräsuuntaus, niin olisi mainiota) ja jotain perusteluja jos jaksat laittaa, niin olisi hienoa.
Ei tällä hetkellä ykkösenä Vianorista Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/40R18 ja 255/35R18 renkaiksi joissa hyvä uraherkyttömyys ja hiljaisuus?? Noista löysin kommentteja tästä keskustelusta.
Ei ole sama rengas!! Hakka renkaat valmistetaan pohjoismaisiin olosuhteisiin ja pintakuvio on tuossa Zlinessa sama. Zlinen sekoitus on tarkoitettu enemmän keskieuroopan olosuhteisiin.
Molempia kun käsissä pyörittelee niin ei mitään eroa. Mikä ero noissa voisi olla, suomi malli pehmeämpää seosta ja kuluu nopeammin?
Comment