Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Hemi View Post
    Suhteessa mihin? "Pitoa" sadekelillä jarrutuksissa, kaarreajossa, äärikäytöksessä, vai kuivassa kelissä pitoa jarrutuksissa, kaarreajossa, äärikäytöksessä? Kaikki em.alle +10-asteen lämpötiloissa,jne?
    Mitä tarkoitat siis "pidolla" ja suhteessa mihin?
    Entä muut ominaisuudet kuten esim.reagointi, vesiliirto-ominaisuudet, tai hintaluokka?



    Tämä taitaa olla lähes mahdoton yhtälö, riippuen toki siitä mikä sinun mielestä on "katu-uskottavaa"?

    Eli riittääkö kuitenkin oikeasti vahvat mielikuvat ja katu-uskottavuus tietyssä hintaluokassa?
    Nyt ollaan asian ytimessä. Ostipa minkä renkaan tahansa, tulee joku sanomaan ettei siinä ole pitoa yhtä paljon kuin xxx renkaassa.

    Joten verrataan Michelin Pilot super sporttiin. Google kertoo sen olevan maailman paras rengas, kukaan ei kirjoita mitään pahaa siitä. Pito on maaginen ja se tuntuma oi että. Sillä on ajettu jopa jarrutusennätys huippunopeudesta. Jopa Ferrari halusi sellaiset 458:siin vaikkei niitä ollut edes myynnissä! Se on voittanut testejä, eikä missään mainita että olisi meluisa tai vetelisi urissa. Voi pojat sellaiset kun saisi, mutta niitä ei valmisteta halutussa koossa.



    Ei mulla ole katu-uskottavien renkaiden listaa. Hinnallakaan ei ole väliä kun kaikki varteen otettavat vaihtoehdot on yhden bensatankillisen päässä toisistaan. Ajan todella vähän, yleensä nopeusrajoitusten mukaan moottoritietä. En käy radalla enkä kaahaile mutkateillä.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Ajan todella vähän, yleensä nopeusrajoitusten mukaan moottoritietä. En käy radalla enkä kaahaile mutkateillä.
      Onko näillä antamillasi spekseillä mitään väliä, mitkä sinne alle laitat ?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Laita ne primacy 3:t
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Laku View Post
          Onko näillä antamillasi spekseillä mitään väliä, mitkä sinne alle laitat ?
          Käytännössä ei.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14452
            • Oulu

            Nyt alla 225/45R18 Conti SC5 edessä ja Dunlop Sport SP01 takana. Hyvin kulkee, mutta vetelee hieman enempi mitä Minerva/Wanli yhdistelmällä (235/265 leveydet).
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Originally posted by Peltsii View Post
              Laita ne primacy 3:t
              Onko näistä Primacy 3:sta enemmän kokemusta? Kiinnostaisi, millainen on uraherkkyys vähän kuluneena verrattuna johonkin esim. Nexeniin, Hankookiin tai vaikka GY Eagle Asy2:een? Kuluneet GY:t ainakin tuntee aika helposti urat omassa autossa. Laitan ensin takapään tuennat uusiksi ja kattelen tilannetta, mutta jos vielä hakee sitten urissa, niin vaihtuu renkaat kans johonkin vähän vähemmän sporttisiin.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Bomb5 View Post
                Onko näistä Primacy 3:sta enemmän kokemusta? Kiinnostaisi, millainen on uraherkkyys vähän kuluneena verrattuna johonkin esim. Nexeniin, Hankookiin tai vaikka GY Eagle Asy2:een? Kuluneet GY:t ainakin tuntee aika helposti urat omassa autossa. Laitan ensin takapään tuennat uusiksi ja kattelen tilannetta, mutta jos vielä hakee sitten urissa, niin vaihtuu renkaat kans johonkin vähän vähemmän sporttisiin.
                Hyvin saman tyyppiset kuin ne GY:n eaglet kakkoset, eli loppumetreillä alkaa +17" kokoluokissa tuntemaan urat, mutta ei nyt mitään tolkutonta.

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  Joo no nyt kun miettii asiaa taas subjektiivisesti, niin ei nuo Eagletkään niin kauheat tuossa mun autossa ole. Itseasiassa tykkään niiden ajotuntumasta ja ne menee normaaleilla teillä tosi nätisti ja tarkasti. Joudun vaan ajamaan paria tieosuutta, missä on 5 senttiä syvät jyrkkäreunaiset urat monen kilometrin matkalla. Tulee kalliiksi, jos yrittää saada autosta niin hyvän, että se ei tunne tuommoisia uria ollenkaan. Eli vika on kyllä pohjimmiltaan tiestä lähtöisin.

                  Lueskelin tuossa hieman ulkomaisia arvosteluja Primacy 3:sta. Oli kyllä ihan pakko nauraa vähän tälle käyttäjäkommentille: "I feel like myself when cornering Schumacher : ) the best tire" :think
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Eli vika on kyllä pohjimmiltaan tiestä lähtöisin.
                    Ei, vaan vika on siinä että koska uraherkkyyttä ei eri testeissä arvostella mitenkään, ei varsinkaan merkkivalmistajien tarvitse siihen myöskään panostaa(testit luo mielikuvat brandistä joka sitten myy).
                    Testejä taas ei tehdä siksi että uraherkkyys on loppujen lopuksi vain suhteellisen pienen kuluttajaryhmän ongelma, mutta toki Suomessa todella suuri.
                    Varsinkaan koska pieneen uraherkkyyteen rakenteellisesti pyrittäessä, joudutaan tekemään kompromissejä niiden ominaisuuksien suhteen josta eri testit pisteitä kuitenkin jakaa.
                    mm.TM-lehti kyllä nimenomaan erilaisissa "automaisteissa" huomioi kuinka järkyttävän uraherkkä jokin auto on 17"-19" ensiasennusrenkain ja että syy on vannekoossa, vaikka ihan oikeasti syy on renkaan rakenteessa.
                    Eli markkinoilla on kuitenkin jopa 19" kokoluokan renkaita jotka ei tunne uria käytännössä lainkaan, jolloin syy ei voi olla urissa tai vannekoossa itsessään.
                    Toki me kaikki kuluttajina voidaan katsoa myös itseämme peiliin ostamalla tuotteita jotka eivät lainkaan sovi Suomen olosuhteisiin ja ostamalla tuotteita joiden "ominaisuuksissa" on metrin jarrutusmatka tai sekunnin ratakierros merkityksellisempi kuin arvaamattomasti tempoileva ja jatkuvaa tarkkaavaisuutta vaativa ajokäytös.

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Emännälle tuohon e91:seen pitäisi ostaa uudet eturenkaat koossa 235/35-19, hakusessa mahdollisimman hiljainen ja mukava kumi. Nyt alla nangangit ja ne sisälaidastaan kuluneena on yhtä tuskaa ajaa.
                      Katselin noita kumeja niin onko näistä dunlopeista mitään sanottavaa kellään? Tai muita suosituksia renkaista, hintaluokkaa maksimissaan tuo 170e/kpl.
                      Autolla ajetaan pääasiassa mata-ajoa.

                      http://www.1001renkaat.com/renkaat-a...r19-91y-243074
                      M550d

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Emännälle tuohon e91:seen pitäisi ostaa uudet eturenkaat koossa 235/35-19, hakusessa mahdollisimman hiljainen ja mukava kumi. Nyt alla nangangit ja ne sisälaidastaan kuluneena on yhtä tuskaa ajaa.
                        Katselin noita kumeja niin onko näistä dunlopeista mitään sanottavaa kellään? Tai muita suosituksia renkaista, hintaluokkaa maksimissaan tuo 170e/kpl.
                        Autolla ajetaan pääasiassa mata-ajoa.

                        http://www.1001renkaat.com/renkaat-a...r19-91y-243074
                        Ei kyllä kokemusta 19 tuuman koossa, mutta 17 tuumaisena olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon Fulda Sport Control renkaaseen. Ei tunnu kuluvan mitenkään erityisen nopeasti, ei vetele urissa ja melukin on siedettävä.
                        Ne on nyt olleet alla kaksi kesää ja noin 25 000 km.

                        Mutta kokemukset siis vain 235/45-17 koossa.


                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Ja näyttäs olevan reilusti halvempikin, jotain nokiaa tuolta sai kanssa 144e/kpl hintaan. Melutaso on nyt se tärkein, sitten uraherkkyys ja kulutuskestävyys. Polttoainetaloudellisuutta ei nyt ton kokoluokan kumeissa tartte katella
                          M550d

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Ja näyttäs olevan reilusti halvempikin, jotain nokiaa tuolta sai kanssa 144e/kpl hintaan. Melutaso on nyt se tärkein, sitten uraherkkyys ja kulutuskestävyys. Polttoainetaloudellisuutta ei nyt ton kokoluokan kumeissa tartte katella
                            Siinä tapauksessa sitten Nexen...ja laita ne etupään camberit ihan ensin kuntoon, jolloin lakkaa samalla syömästä sen renkaan sisäreunan.

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Miulla on nexen 6000 ämmässä eturenkaina, ihan on hyvät ja hiljaset mutta aika löysärunkoiset. Toki ajo tuolla farkulla on erilaista.
                              Ja kulmien säätöön tarkoitus mennä samalla kun renkaat vaihdetaan, tämä on selvää


                              Edit. Taidan nuo n8000 tilata, jos ne vaikka olis paremmat tai edes yhtä hyvät kun nuo n6000.
                              Last edited by jumbo; 29-08-2014, 00:17.
                              M550d

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Voisin kirjoitella hieman kokemuksia mitä on kertynyt Goodyear eagle f1 asymmetric 2 renkaista.

                                Minulla pyörät ovat rengaskoossa 225/45/17 & 245/40/17 styling 68 vanteella.

                                Olen ajanut niillä nyt heinäkuusta lähtien ja olen todella tyytyväinen. Hyvä yleisrengas millä voi laskea mutkapätkälläkin reilusti ja käytös on tasapainoinen, eikä se yllätä mitenkään negatiivisella tavalla kesken ajon. Silmämääräisesti rungot näyttävät hivenen löysiltä jopa pienellä ylipaineella mutta ajettavuus on kuitenkin hyvin kunnossa ja jopa e46 menee melko siististi noilla. Rengasmeteli on mielestäni melko alhaisella tasolla jopa e46 korimallissa, on ihan ilo taittaa matkaa. Valitsin vannesuojalla kumit. ne saavat ne ehkä aavistuksen näyttämään pullakumeilta alla, mutta kyllä siihen silmä tottuu.

                                Kirjoittelen myöhemmin miten nuo ajamista kestää, toistaiseksi ovat vielä uudenveroiset ja tasaisesti kuluneet alkuun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎