Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostYksilöitkö vielä hieman mikä testissä mitattava suhteellinen suure muuttuu olellisesti ajettaessa testi e60:llä tai Corsalla?
Entä jos testi on ajettu BMW:n 300 tai 100-sarjalla? Entä Mersulla? Corvettella?
Kuitenkin siis näillä ajetut testit antavat lähes identtisiä tuloksia kuin corsallakin ajetut testit?
Vai miten selität sen että rengas joka E92 335i:n alla on todellinen uraveturi, on 911:sta alla lähes tunnoton urille?
Myös vetotapa, auton paino jne vaikuttavat siihen miten rengas käyttäytyy..puhumattakaan siitä että Corsan alla rengaskoko tuskin on sama mitä E60:n alla tavallisimmin käytetään.
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostKuten on todettu aiemmissa keskusteluissa: mm. alustageometria vaikuttaa aika kovastikin siihen miten rengas käyttäytyy auton alla.
Vai miten selität sen että rengas joka E92 335i:n alla on todellinen uraveturi, on 911:sta alla lähes tunnoton urille?
Myös vetotapa, auton paino jne vaikuttavat siihen miten rengas käyttäytyy..puhumattakaan siitä että Corsan alla rengaskoko tuskin on sama mitä E60:n alla tavallisimmin käytetään.
No, tottakai alustageometria vaikuttaa jonkin verran renkaan käyttäytymiseen, sehän on selvä ja muuttujia toki tulee muualtakin.
Tätä tukee tietenkin kymmenien eri testien jonkin verran erilaiset testitulokset, mutta hankook V12 ja erityisesti S1 ovat nimenomaan menestyneet heti kun testiauto on ollut hieman tehokkaampi BMW tai MB.
Kertoo jotain siis sekin tuotteen laadusta, kun testivoittoja/top 3 sijoituksia tulee jatkuvalla syötöllä, oli alla AMG Mersu tai corsa.
mm.misukan kakkosen ja kolmosen kohdalla näin ei ole, vaan sijoitukset ovat olleet lähes aina selvästi heikompia kuin Hankookilla, oli auto mikä tahansa(vai onko sinulla näyttö' että esim.S1 pärjäisi takatuupparien alla huonommin kuin etuvetojen?).
Ok, conti5:nen on nyt parissa ensimmäisessä UHP testissään pärjännyt(paitsi ajomukavuus/meteli=heikko...voin vain kuvitella mitä se on vähän kuluneena Suomen keväässä), mutta tämä nyt johtuu vain siitä että se ehti uusimman sukupolvensa saamaan ensiksi markkinoille(muut kilpakumppanit jo parisen vuotta vanhoja malleja).
ps.911 tunnoton vähän kuluneilla sportconteilla urille? Unissaanko???
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostKuten on todettu aiemmissa keskusteluissa: mm. alustageometria vaikuttaa aika kovastikin siihen miten rengas käyttäytyy auton alla.
Vai miten selität sen että rengas joka E92 335i:n alla on todellinen uraveturi, on 911:sta alla lähes tunnoton urille?
Myös vetotapa, auton paino jne vaikuttavat siihen miten rengas käyttäytyy..puhumattakaan siitä että Corsan alla rengaskoko tuskin on sama mitä E60:n alla tavallisimmin käytetään.Originally posted by MSam View PostPS2 vetää pisimmän korren sporttisuudessa. Ja vielä, näitä uusia SC5:ia ajan vielä sisälle, joten tässä on lievää biasia PS2:n suuntaan. Ohjaustuntumassa on eroa, PS2 oli välittömän suora (mistä pidän), toisaalta Conti on hyvin vähällä kokemuksella loistavasti auton alustaan sopiva, eikä notku, mitä usein uudet renkaat tekevät, merkistä riippumatta. Aivan selkeä, selvällä erolla, jumbo on V12. Huonoin pito, täysin ala-arvoinen märkäpito (pituus- ja sivusuunnassa) ja lisäksi värinät/tärinät päälle.
.
Taidetaan muuten euroopan Hankookilla tehdä testejä pitkälti juuri E60:llä:
Last edited by Hemi; 25-08-2012, 01:28.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostNyt PS2 jäi kakkoseksi, osittain siitäkin syystä, että SC5 on saanut märkäpidosta huipputuloksia ja vierintävastuksesta ykköspisteitä. Kesäkelien (lämmintä ja kuivaa) nautiskelijalle ei taida vieläkään olla PS2:n voittanutta.
Auto-Bild:in testi jossa mitattiin ja pisteytettiin poikkeuksellisesti myös Performance renkaiden vierintävastukset:
Rolling resistance (average consumption of 13 litres):
Hankook Ventus S1 evo F 0.91 R 0.95
Continental SportContact 5P F 0.98 R 0.95
Michelin Pilot Sport PS2 F 0.99 R 1.00
Dunlop SP Sport Maxx GT F 1.03 R 1.04
Pirelli P Zero F 1.03 R 1.12
Syron Race 1 F 1.10 R 1.13
Goodyear Eagle F1 Asym. F 1.14 R 1.11Last edited by Hemi; 25-08-2012, 02:04.
Comment
-
-
Ainakin itsellä on todella positiiviset kokemukset Hankook V12 renkaasta koossa 235/40-17" niin sateella kuin kuivallakin rata-ajossa. Eli en todellakaan ymmärrä testissä mainittua huonoa märkäpitoa. (auto e30 M3)
Mikään rengas itsellä ei ole vedellyt urissa yhtä paljon kuin misukan ps koossa 225/45-17", nyt alla kumho KU31 ja vetelyt loppui kuin seinään. (auto e36 328i farkku)Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostAinakin itsellä on todella positiiviset kokemukset Hankook V12 renkaasta koossa 235/40-17" niin sateella kuin kuivallakin rata-ajossa. Eli en todellakaan ymmärrä testissä mainittua huonoa märkäpitoa. (auto e30 M3)
Mikään rengas itsellä ei ole vedellyt urissa yhtä paljon kuin misukan ps koossa 225/45-17", nyt alla kumho KU31 ja vetelyt loppui kuin seinään. (auto e36 328i farkku)
Eli esim.tuossa Car and Driverin UHP(Ultra high Performance) renkaiden testi parin vuoden takaa jossa V12 sijoittui e92 BMW:llä ajetussa testissä toiseksi ja päihitti testin referenssin misukan PS2:n selvästi:
1st place in wet performance braking
1st place in wet performance skidpad run
1st place in sound level subjective testing
2nd place in pricing
2nd place in wet performance autocross
2nd place in dry performance skidpad run
V12 testitulokset kymmenissä eri UHP rengastesteissä ovat olleet märän kelin tuoloksien osalta top3 luokkaa(kuten pääsääntöisesti renkaan kokonaissijoituksetkin).
Se että joku kokee pidon kuluneella renkaalla märällä heikoksi, on juuri niinkuin pitääkin. Eli ihan minkä tahansa renkaan vanhetessa ja kulutuspinnan vähetessä, suorituskyvyn putoaminen tapahtuu dramaattisimmin juurikin märkäpidossa.
Siinä ei auta se misukan tai contin merkkikään renkaan kyljessä.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostTulokset olivat siis Opel Corsalla. Eipä tuohon voi muuta todeta, ettei Opel Corsalla ja BMW E60:llä ole muuta yhteistä, kuin neljä pyörää ja edessä kääntyvät. Vastahan kerkesin edellisessä viestissä toteamaan, että testitulokset muuttuvat jo vaihtamalla testiautoa.Originally posted by jva View PostMinusta käänsit aika sujuvasti takkisi tuossa mitä edellä kirjoitit ( + se koko teksti mitä en lainannut)
Sitten siihen mistä keskustelit tuossa edellä MSam:n kanssa.. Totta hitossa sillä on väliä millä autolla ja millä rengaskoolla testi on ajettu!!!
Jos etsit rengasta E60:iin, niin Corsalla tehty rengastesti ei taatusti vastaa kysymyksiin siitä mikä rengas toimisi parhaiten E60:n alla siten kuin kuskin mieltymykset edellyttävät.
Eroa tulee jopa siinä, mikä malli E60:stä on kyseessä. 525 on erilainen kuin 550 tai M5..sama rengas mikä on 525:n alla täydellinen ei ollenkaan välttämättä toimi 550:n tai M5:n alla optimaalisesti...saati jos testi on ajettu Corsalla?!?!
Last edited by Hemi; 25-08-2012, 14:33.
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostJa muutenkin, onko meillä hallussa tässä käyttäjässä MSam uusi rengastestausguru, työkseen renkaiden testaava ammattilainen? Epäilen...Antti
Comment
-
-
Kysynpäs täältäkin topikista, että mitä renkaita suosittelisitte mulle tuohon mun tourinkiin? Olisi siis kyseessä kesärenkaat koossa 17". Renkaan täytyy olla hiljainen ja muutenkin hyvä. Missää radalla en tuolla aja ihan käyttöautona palvelee päivittäin.
Suosituksia?- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Originally posted by scheisse View PostKysynpäs täältäkin topikista, että mitä renkaita suosittelisitte mulle tuohon mun tourinkiin? Olisi siis kyseessä kesärenkaat koossa 17". Renkaan täytyy olla hiljainen ja muutenkin hyvä. Missää radalla en tuolla aja ihan käyttöautona palvelee päivittäin.
Suosituksia?
Dejavu?
Comment
-
-
Originally posted by scheisse View PostKysynpäs täältäkin topikista, että mitä renkaita suosittelisitte mulle tuohon mun tourinkiin? Olisi siis kyseessä kesärenkaat koossa 17". Renkaan täytyy olla hiljainen ja muutenkin hyvä. Missää radalla en tuolla aja ihan käyttöautona palvelee päivittäin.
Suosituksia?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Hankookilta nyt vaan puuttuu se Porschen edellyttämä N-luokitus, joten olkoon vaan jonkun testin "paras" Caymanin alla, niin odotas kun tulee alustaongelma niin itsepä makselet - rengas ei ole ollut se mikä autoon sopii.
Muutenkin: toistan itseäni ja sanon jälleen että Hemi, joka aiemmin kritisoi kovastikin sitä että Eurooppalaiset valmistajat vain juoksevat testipisteiden perässä kehitystyössään ja sen takia tekevät "huonoja" renkaita - vyöryttää nyt testituloksen toisensa jälkeen jossa Hankook on kärkipäässä..
En EDELLEENKÄÄN pysty seuraamaan tuota logiikkaa.. Eikö nyt sitten Hankook ole ihan yhtä huono kuin ne Eurooppalaiset premium-valmistajat joiden tuotekehitys tähtää vain ja ainoastaan testipisteisiin??
Comment
-
Comment