Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Tehdäänköhän nuo Interstatet Nankangin tehtaalla? Sonarihan on myös Interstaten merkki ja se tehdään ainakin Nankangin tehtaalla.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Antsah View Post
      Tehdäänköhän nuo Interstatet Nankangin tehtaalla? Sonarihan on myös Interstaten merkki ja se tehdään ainakin Nankangin tehtaalla.
      Tehdään. Eli tuo Interstate Sport IXT on vanhaan 1gen Nankang NS2 runkoon tehty pienellä vanhojen muottien pintakuvioviilauksella. Käytännössä kuitenkin ihan sama rengas kuin vanha NS2.

      Tuossa vertailutestiä "premiumrenkaisiin":



      Interstate Sport IXT:


      Nankang NS-2:
      Last edited by Hemi; 02-07-2014, 15:24.

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        Nankangit on kyllä sateella ihan kusiluistimet. Ihmeen ok käyttörengas kuivalla, oikein yllätyin positiivisesti -mutta sitten kun ajat märällä tiellä, hohhhoh. Yllätti kunnolla kun en osannut edes odottaa- koska ero pidossa märkä vs. kuivaan keliin on niin suuri. Joskus ennenkin kun on ajanut joillain halpisrenkailla on huomannut sadekelin huonouden kun jo kuivana rengas on ollut huonohko pidoltaan mutta Nankang pääsi yllättämään.

        Ja vaikka asian tietäisi ja pitäisi ylimääräistä turvaväliä, märällä kelillä ja varsinkin kovassa sateessa jos tulee yllättävä tilanne voin kuvitella että renkaan yllättäessä lisää syntyy silti helposti kurjaa jälkeä - saatikka sitten jos autoa ajaa joku joka ei tiedä renkaan märkä- vs. kuiva-ominaisuuksista :(.

        Bemarissa oli saksan jäljiltä eagle f1:t ja hommasin sellaiset uudet tilalle eikä ole kyllä kaduttanut yhtään. Renkaassa on sopivasti särmää ja kuitenkin mukava ajella. Halpa henkivakuutus kun on rengas mikä on sateella ja huonoissa oloissa hyvä ajaa, ajamisen ilo kohdallaan, pito huippuluokkaa ja turvallisuus samoin myös sateella. Jos ei itseään arvosta niin läheisiä jotka autolla ajavat. Eipä minun autossa ole juuri muita kuin rakkaita ihmisiä kyydissä tai ratissa. Muutaman satasen säästö siitä että jonain päivänä sitä rakasta ihmistä ei ole? Moni kyllä ostaa isoa lippivannetta ja sitten venyttelee halpakumia vanteelle..

        Ihme höpinää "premium" renkaita vastaan - rengas on aika halpa vakuutus hengelle. Onko käyttöautoon sopivaa halparengasta missä olisi märänkin kelin pito kohdallaan?? Täällä suorastaan joidenkin toimesta asetetaan jalustalle näitä halpiksia ja haukutaan "premiumia" mikä on kyllä jonkinlainen karhunpalvelus turvallisuutta kohtaan.

        Tuon nankang kokemuksen jälkeen en kyllä varauksetta suosittele kenellekkään halparengasta, tai ainakaan nankangia . Eipä tulisi mieleen antaa puolison lasten kanssa ajella autolla jossa on tuollaiset renkaat mutta jokainen tekee miten tykkää..
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          No onneks et oo ajanu millään ihan paskimmalla kiinalaisella, aivan järkyttävä ero vesikelillä nankangiin esim. Omassa käytössä nankang on taas sateella toiminut vähintään hyvin, ei mitään isompia yllätyksiä ole aiheuttanut koskaan.

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            Eilen sain uuden ostoksen ekan kerran poikittain, märkä tie ja takana Fullwayt 255/35/18. 530 V8 jossa puolet hevosista laitumella ni hieman yllätti ku kakkosella jauho vielä tyhjää, taitaa aika lipakat olla nuo "Kokotiet"
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by kani View Post
              Onko käyttöautoon sopivaa halparengasta missä olisi märänkin kelin pito kohdallaan??
              Nexen N8000, jätti testissä monet merkkirenkaat taakseen etenkin märkäpidossa.
              Vesiliirto kaarteessa - paras
              Vesiliirto suoralla - 3.paras (parempi kuin esim. Michelin, Goodyear, Nokian...)
              Jarrutus märällä - sijoitus 11., kuitenkin parempi kuin esim. Michelin.
              Käsittelyrata märällä - 8.

              Hintaa aavistus enemmän kuin Nankangilla, kuitenkin selvästi vähemmän kuin "merkkirenkailla".

              Testissä oli 50 rengasta joista 15 parasta pääsi jatkoon. Nankang NS-20 oli sijalla 21., kuitenkin parempi kuin esim. Vredestein tai Yokohama.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by kani View Post
                Tuon nankang kokemuksen jälkeen en kyllä varauksetta suosittele kenellekkään halparengasta, tai ainakaan nankangia . Eipä tulisi mieleen antaa puolison lasten kanssa ajella autolla jossa on tuollaiset renkaat mutta jokainen tekee miten tykkää..
                No, nämä toki aina hieman kokemuspohjaisina subjektiivisia, mutta tuossa nyt nuo oikeasti testatut märän kelin testitulokset joista voi lueskella ne todelliset ero sekunteina ja metreinä (Interstate=Nankang):

                Kierrosaika/slalom märällä radalla:

                1 Goodyear 63,1 sek
                2 Dunlop 63.2
                3 Vredestein 63,9
                4 Interstate 64,9
                5 Michelin 65,0
                6 Toyo 65,2


                Jarrutus 30-0 Km/h märkä

                1 Interstate 23,8 metriä
                2 Vredestein 24,4
                3 Toyo 25,6
                4 Michelin 27,2
                5 Goodyear 28,0
                6 Dunlop 28,7

                Jarrutus 100-0kmh märällä:

                1 Goodyear 39,8 metriä
                2 Vredestein 40,1
                3 Michelin 41,0
                4 Dunlop 41,6
                5 Interstate 41,9
                6 Toyo 42,7
                Last edited by Hemi; 02-07-2014, 16:07.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Interstate tehdään sitten eri kumiseokselle koska NS2 ei voi todellakaan kehua märkäpidossa omienkaan kokemuksien perusteella.
                  Ei sitä autoa numeroilla ajeta.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    Samaa mieltä. NS2 sutii tosi herkästi märällä. Muuten ihan ok rengas.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                      Samaa mieltä. NS2 sutii tosi herkästi märällä. Muuten ihan ok rengas.
                      Kyllähän sitä saa ihan yrittämällä yrittää jos puhutaan perus 200hv autoista :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Kyllähän sitä saa ihan yrittämällä yrittää jos puhutaan perus 200hv autoista :think
                        Vaikea sanoa, mutta ei paljoa kyllä tarvitse nilkkaa oikasta. Risteyksissä menee kuin talvella.
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          Sutiminen ei ole ongelma. Huono märkäpito ja vesiliirto-ominaisuudet on ja epätasaiset yllättävät ominaisuudet.. On tullut aika monella loppu olevalla ja vanhallakin "premium" renkaalla ajettua muttei mikään ole noin yllättänyt sateellakaan. Normaalissa tieliikenteessä on tärkeää ominaisuuksien tasaisuus ja ennakoitavuus missä halparenkaat ei juuri pääse loistamaan.

                          Jokainen voi myös jarrutusmatkoja märällä katsoessaan miettiä kuinka pitkälle keula menisi seinän sisään, rekan tai bussin kylkeen jos testin paras pysähtyisi juuri niin että selviää säikähdyksellä. Tai mikä ero silloin on törmäysnopeudessa. Sillä voi olla vaikutus nouseeko autosta vielä vai ei.
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Minkalaisia suuntauskulmia olette käyttäneet noilla Ns-2 jos ei sateella ole ollut pitoa?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

                              Originally posted by janke View Post
                              Minkalaisia suuntauskulmia olette käyttäneet noilla Ns-2 jos ei sateella ole ollut pitoa?
                              Takacamber 1°50' ja 1°47' on tällä hetkellä. Varsinkin juuri vähän kastuneella asvaltilla on aika liukas rengas.
                              BMW driver and owner since 2000.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                                Takacamber 1°50' ja 1°47' on tällä hetkellä. Varsinkin juuri vähän kastuneella asvaltilla on aika liukas rengas.
                                Minkä kokoiset renkaat?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎