Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #91
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Nuo Kormoranit on kyllä hintaisikseen hyvät ja hiljaiset kumit.

    Toki tietysti hieman löysärunkoiset mutta siihtähän se hiljaisuus ja vetelemättömyys tuleekin. Ihan ok toimivat uutena 235/40/18" E39:ssä edessä.

    245/40/18" sarjaa saisi tuosta paikallisesta rengasliikkeestä todella kilpailukykyiseen hintaan jos joku tarvitsee

    Sama rengas muuten tämä kormoran, kuin Tigar. Tehdään serbiassa, misukan halpamerkkejä..
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #92
      Originally posted by TJJ View Post

      Olisikohan minun pitänytkin tilata N6000. N8000 onkin tietysti liian sporttinen ja melkein samanlainen kuin Hankook... Edessä olevissa Hankookeissa on vielä 5-5,5mm pintaa, mutta hermo menee niiden jyrinän ja kuminan kanssa.
      Tuo N8000 on juurikin hieman sporttisempi rengas kuin N6000. Sen takia itse valitsin tuon N6000, uskoisin olevan enemmän mukavuuspainotteisempi. Tuota N6000 ei ole juuri testeissä näkynyt vaan aina näkyy olevan tuo N8000 valittu mukaan.

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        #93
        Originally posted by Bomb5 View Post
        Voiko vetelyä aiheutua siitä, että vaihdoin eteen viime kesänä takana olleet renkaat ja päinvastoin, jolloin renkaat "näkevät" eri paineet ja camberit? Renkaat on GY F1 asy2 235/45R17, ajettu n. 10 tkm. Camberit -1.50' takana ja -0.40' edessä, paineet 3.0 bar takana ja 2.8 bar edessä.
        Muutaman päivän tässä ajellu ja en tiedä kuvittelenko vain, mutta tuntuu kuin päivä päivältä jotenkin lievenisi tuo uraherkkyys. Ehkä nuo renkaat alkaa kulua noille "uusille" paineille ja kulmille, ja ehkä teiden karheus myös vähenee koko ajan ja tuohon myös tottuu? :think
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • LordHamwich
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 436
          • Kuopio-Kuhmo

          #94
          Tilasin viime viikolla Linglongin GreenMaxit, pitäisi perjantaina laittaa alle, onkos näistä kenelläkään kummempaa sanomista? :think
          1997 E39 523i Cosmosschwartz
          sigpic

          Gone with the wind:
          1994 VW Passat 2.0
          1995 E36 323i

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #95
            Originally posted by LordHamwich View Post
            Tilasin viime viikolla Linglongin GreenMaxit, pitäisi perjantaina laittaa alle, onkos näistä kenelläkään kummempaa sanomista? :think
            On pyörinyt alla jonkusen sata kilometriä. Ei valittamista, muuten kuin että 2 meni soikeaksi kun ajoa oli takana jonkun verran. Takuusta tuli pari uutta ja nyt toistaiseksi on menty kivasti ja tasaisesti.

            Omaan käyttöön mainiot renkaat hintaansa nähden. Vesipitoakin riittää.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              #96
              Onko joku sattumoisin tallentanu linkkejä vastaaviin keskusteluihin muilla foorumeilla, tekis mieli lukea? Oon yrittäny ettiä ja btcf on melkein ainoa paikka, missä puhutaan uraherkkyydestä ja asialle on löydetty todellisia syitäkin. Muualla vain laitetaan premiumia alle ja ollaan hissuksiin?
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                #97
                Tämä on varmaan sopivampi paikka tälle...
                Originally posted by Bomb5 View Post
                Taistelin viime kevään uraherkkyyden kanssa. Vanhat GY eagle f1 GSD3:t alkoivat olemaan jo hengenvaaralliset yhdistettynä väljään etualatukivarteen ja narinahelaan. Tilalle tuli parin mutkan kautta uudet GY eagle f1 asy2:t 235/45R17. Etupäähän tuli lemförderiä kaikki varret paitsi reaktiotangot, taakse narinat ja linkit + suuntaus. Reaktiotankoihin vaihdoin varret paikallaan powerflexit. Kilometrejä autolla oli ~125 tkm. Täysin en tuota ura/tuuli-herkkyyttä ole vielä pois saanut.
                Originally posted by Hemi
                Se sinun "motorsportti" tulee nytkin renkaista....vai veteleekö esim.talvirenkailla?
                Talvirenkailla noissa samoissa länsiväylän urissa ei juurikaan vetele. Ne ovat loppuun ajetut 205/60R16 Hakkapeliitta 4:t. Tämä uraherkkyys on aika kummallinen juttu. Ajan päivittäin espoossa länsiväylää töihin. Siinä on lännen suuntaan välillä keilaniemi - suomenoja suomen top 10 urat tiessä ja hakee kokoajan jonnekin. Toisaalta, käyn aika usein keski-suomessa, jolloin ajelen paljon urattomia mutkateitä, eikä vetele yhtään, aivan nautinnollinen ajella näilläkin renkailla. Jos asuisin maalla, ei tulis mieleenkään laittaa alustaan tai renkaisiin mitään, kun toimii hyvin. Ongelmat on vain uraisilla teillä ja lisäksi kova tuuliherkkys esim. hki - tre moottoritiellä, missä meno on joskus hieman vaarallisen oloista, jos ajelee 120 km/h. Metsäpätkillä ei häiritse yhtään. Tuo tuuliherkkyys tosin on talvirenkaillakin, mutta ei aivan yhtä paha.

                Mulla on tässä nyt varmaankin 2 vaihtoehtoa: 1) Ostan esim. Nexen N6000:t tai 2) vaihdan uudet iskarit ja jouset. Mitä teen? Tuntuisi hieman tyhmältä laittaa vasta 2 mm pintaa menettäneet tasaisesti kuluneet renkaat pois. Iskarit mielestäni vielä pelaavat kuitenkin, vaikka on ajettu 138 tkm. Ainoastaan talvella 2 päivänä kävi hieman jäässä, jolloin huomasi, kun ei vaimentanut yhtään, nyt taas toimii. Alustaa juuri väänneltiin asiantuntevalla varikolla. Ainoa pieni välys löytyi vasemmanpuoleisesta raidetangonpäästä, mutta ei kuulemma tartte vaihtaa, niin pieni välys.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #98
                  Originally posted by Bomb5 View Post
                  Tämä on varmaan sopivampi paikka tälle...



                  Talvirenkailla noissa samoissa länsiväylän urissa ei juurikaan vetele. Ne ovat loppuun ajetut 205/60R16 Hakkapeliitta 4:t. Tämä uraherkkyys on aika kummallinen juttu. Ajan päivittäin espoossa länsiväylää töihin. Siinä on lännen suuntaan välillä keilaniemi - suomenoja suomen top 10 urat tiessä ja hakee kokoajan jonnekin. Toisaalta, käyn aika usein keski-suomessa, jolloin ajelen paljon urattomia mutkateitä, eikä vetele yhtään, aivan nautinnollinen ajella näilläkin renkailla. Jos asuisin maalla, ei tulis mieleenkään laittaa alustaan tai renkaisiin mitään, kun toimii hyvin. Ongelmat on vain uraisilla teillä ja lisäksi kova tuuliherkkys esim. hki - tre moottoritiellä, missä meno on joskus hieman vaarallisen oloista, jos ajelee 120 km/h. Metsäpätkillä ei häiritse yhtään. Tuo tuuliherkkyys tosin on talvirenkaillakin, mutta ei aivan yhtä paha.

                  Mulla on tässä nyt varmaankin 2 vaihtoehtoa: 1) Ostan esim. Nexen N6000:t tai 2) vaihdan uudet iskarit ja jouset. Mitä teen? Tuntuisi hieman tyhmältä laittaa vasta 2 mm pintaa menettäneet tasaisesti kuluneet renkaat pois. Iskarit mielestäni vielä pelaavat kuitenkin, vaikka on ajettu 138 tkm. Ainoastaan talvella 2 päivänä kävi hieman jäässä, jolloin huomasi, kun ei vaimentanut yhtään, nyt taas toimii. Alustaa juuri väänneltiin asiantuntevalla varikolla. Ainoa pieni välys löytyi vasemmanpuoleisesta raidetangonpäästä, mutta ei kuulemma tartte vaihtaa, niin pieni välys.
                  Sillä iskarinvaihdolla et vain pääse tuosta vetelystä mihinkään, koska se nimenomaan tulee renkaista ja sehän tästä vielä pahenee sitä mukaa kun kulutuspinta näissä nykyisissä vähenee.
                  Pahin paikka tulee ensi keväänä kun pyöräytät nämä vajaat puolet pinnasta menettäneenä ja talven säilytyksestä kovettuneena alle(sitten tiedät mitä on vetely).
                  Eli vetely pahenee tästä vielä varsin selvästi, teet alustalle ihan mitä tahansa.
                  Ainoa toimiva keino lopettaa ko.vetely kokonaan on vaihtaa rengasmerkkiä/mallia(koolla ei ole merkitystä).

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    #99
                    Rikkihän nuo iskaritkin kyllä on jos ne on jäähän vetänyt. Kosteutta sinne on silloin päässyt jo sisään. Mikä sen alustan kunto on? Ettei vain olis jossakin väljääkin.

                    Comment

                    • jiipee-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 655
                      • Rovaniemi

                      Itellä pyöriny nyt alla pari viikkoa 235/35/19 ja 265/30/19 Nankang NS-2:set ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Yllättävän hiljaiset ja vaikka välillä ollu melko paljon uriakin tiessä niin auto kyllä menee suoraan ettei tee mitään yllättävää. Eli hinnaltaan olivat kyllä itselle nappivalinta

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Osaisiko Hemi kertoa millaisia käytännön eroja on Nexen N6000 ja N8000 renkaiden välillä? Entä miten nuo suhtautuu Hankook S1 Evo renkaisiin? Siis melu, mukavuus ja ohjaustuntuma lähinnä. Koko 235/40R18 ja E39.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Osaisiko Hemi kertoa millaisia käytännön eroja on Nexen N6000 ja N8000 renkaiden välillä? Entä miten nuo suhtautuu Hankook S1 Evo renkaisiin? Siis melu, mukavuus ja ohjaustuntuma lähinnä. Koko 235/40R18 ja E39.
                          Miulla on ämmässä edessä 245/35-19 n6000 ja näin kylmällä ilmalla ainakin karkealla pinnalla on äänekkäät. Takana 275/30-19 n3000 ja niistä ei pahaa sanottavaa.
                          Focuksessa sitten on 205/45-17 n8000 ja suht hiljaiset ja toimivat ainakin tuossa koossa ja kevyemmässä autossa.
                          M550d

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Osaisiko Hemi kertoa millaisia käytännön eroja on Nexen N6000 ja N8000 renkaiden välillä? Entä miten nuo suhtautuu Hankook S1 Evo renkaisiin? Siis melu, mukavuus ja ohjaustuntuma lähinnä. Koko 235/40R18 ja E39.
                            Siis, Nexeneistä N5000 on se eniten mukavuuspainotteinen tuote joka on ehkä yksi markkinoiden hiljaisimmista renkaista ja ainakaan itse en sitä ole saanut tuntemaan uria yhdessäkään autossa, missään kokoluokassa.
                            Sen kolikon kääntöpuolella on vielä 18" kokoluokassakin aavistuksen omainen "ylipehmeys", eli siitä terävyys puuttuu lähes kokonaan.
                            Kuitenkin uskomattoman hiljainen ja täydellisen uria tuntematon.
                            Nexen N6000 on tästä selvä askel sporttisempaan suuntaan, jonka kolikon kääntöpuolella on aina se meteli ja uraherkkyys.
                            Ok, N6000 ei oikeilla kulmilla ja välyksettömällä uria tunne, mutta eihän se enään ole varsinkaan 300-sarjalaisten alla yhtä hiljainen kuin N5000.
                            N8000 on sitten taas yksi porras sporttisempaan suuntaan ja sen mukana tulee jo ainakin renkaan ollessa viimeisissä kulutuspintamilleissä jonkinlainen uraherkkyys.
                            Tapauksesta riippuen se voi olla kuitenkin varsin hiljainen ja vetelemätön verrattuna mihin tahansa euro tai Japsi "premiumiin", mutta koska ilmaisia aterioita ei tässäkään ole, mukavuuspuolella kumarrellaan jonkin verran "sporttia".
                            Tuotteena N8000 edustaa samaa segmenttiä Nexenillä kuin S1 Hankookilla ja aika saman tyyppisistä renkaista on kyse,
                            Toki Hankook S1 edustaa teknisiltä ominaisuuksiltaa parasta A-ryhmän premiumia ja sitä taustaa vasten se on todella paljon mukavempi kuin vastaavan teknisen suorituskyvyn eurot ja japsit.
                            Ihan ilmaiseksi Hankook ei tietenkään tähän suorituskykyyn pääse, eli sielläkään ei olla taikureita, vaan kyllähän se varsinkin elinkaarensa ehtoopuolella alkaa jonkin verran urat tuntemaan ja äänitaso nousee.
                            N8000:lla tapahtuu aivan samoin, mutta teknisiltä ominaisuuksiltaan se ei tietenkään yllä S1:n tasolle(mutta ei ole hintakaan).
                            Eli, N6000 on selkeästi portaan/pari verran mukavuuspainotteisempi kuin S1 ja N8000 kutakuinkin samaa tasoa.
                            N5000 on taas joka suhteessa ihan eri planeetalta...galaksista kuin mikään muu.

                            Comment

                            • Bode86
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 569
                              • Kajaani

                              Onko kenelläkään kokemusta nankang xr611 renkaasta, että millaiset sellaiset olisi?
                              Tai olisiko heittää ehdotusta, että mikä olisi kannattava rengas hinta/laatusuhteeltaan 205/65R15 koossa?
                              Last edited by Bode86; 02-05-2013, 17:42.
                              nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                              ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                              Sotkamo connection

                              Comment

                              • Vesa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 363
                                • Oulu

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Siis, Nexeneistä N5000 on se eniten mukavuuspainotteinen tuote joka on ehkä yksi markkinoiden hiljaisimmista renkaista ja ainakaan itse en sitä ole saanut tuntemaan uria yhdessäkään autossa, missään kokoluokassa.
                                Sen kolikon kääntöpuolella on vielä 18" kokoluokassakin aavistuksen omainen "ylipehmeys", eli siitä terävyys puuttuu lähes kokonaan.
                                Kuitenkin uskomattoman hiljainen ja täydellisen uria tuntematon.
                                Nexen N6000 on tästä selvä askel sporttisempaan suuntaan, jonka kolikon kääntöpuolella on aina se meteli ja uraherkkyys.
                                Ok, N6000 ei oikeilla kulmilla ja välyksettömällä uria tunne, mutta eihän se enään ole varsinkaan 300-sarjalaisten alla yhtä hiljainen kuin N5000.
                                N8000 on sitten taas yksi porras sporttisempaan suuntaan ja sen mukana tulee jo ainakin renkaan ollessa viimeisissä kulutuspintamilleissä jonkinlainen uraherkkyys.
                                Tapauksesta riippuen se voi olla kuitenkin varsin hiljainen ja vetelemätön verrattuna mihin tahansa euro tai Japsi "premiumiin", mutta koska ilmaisia aterioita ei tässäkään ole, mukavuuspuolella kumarrellaan jonkin verran "sporttia".
                                Tuotteena N8000 edustaa samaa segmenttiä Nexenillä kuin S1 Hankookilla ja aika saman tyyppisistä renkaista on kyse,
                                Toki Hankook S1 edustaa teknisiltä ominaisuuksiltaa parasta A-ryhmän premiumia ja sitä taustaa vasten se on todella paljon mukavempi kuin vastaavan teknisen suorituskyvyn eurot ja japsit.
                                Ihan ilmaiseksi Hankook ei tietenkään tähän suorituskykyyn pääse, eli sielläkään ei olla taikureita, vaan kyllähän se varsinkin elinkaarensa ehtoopuolella alkaa jonkin verran urat tuntemaan ja äänitaso nousee.
                                N8000:lla tapahtuu aivan samoin, mutta teknisiltä ominaisuuksiltaan se ei tietenkään yllä S1:n tasolle(mutta ei ole hintakaan).
                                Eli, N6000 on selkeästi portaan/pari verran mukavuuspainotteisempi kuin S1 ja N8000 kutakuinkin samaa tasoa.
                                N5000 on taas joka suhteessa ihan eri planeetalta...galaksista kuin mikään muu.
                                Noita Nexen N5000 -renkaita ei vain taida saada juuri mistään...
                                Nykyiset:
                                BMW F11 535DA xDrive -15
                                Toyota Yaris Hybrid -20

                                Exiä noin 60 kpl...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎