Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Originally posted by Supa View Post
    Passata? En nyt ihan ymmärtänyt mutta mieluummin vähemmän aurausta jos haluat ettei renkaat ole kaljut reunoilta.
    Takana pitää toki olla aurausta jonkinverran, edessä voi vetää melkeempä nollaan, toki ohjauksesta tulee herkempi.
    Passaamisella tarkoitin juuri sitä että jos taka-akselilla on paljon negatiivista camberia, niin silloin sinne pitää myös laittaa enemmän aurausta vrt. Jos camber on esim. Nollassa.
    M550d

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9996
      • KVLA

      Originally posted by Driver22 View Post
      Kyllä se saa olla lähellä astetta mikäli haluat että renkaat kuluu tasaisesti, tuolla camberilla takaset on kaljulla sisäreunoista jo 5-10tkm jälkeen...
      En ihan usko noin pieniin kilometreihin.Edelliset NS-2:t meni just vaihtoon ja ajettu n.18tkm.Olisi kestänyt pidempäänkin,mutta narinahelan ja ylätukivarren välyksien takia ne kulahti hieman normaalia nopeammin.Nyt on alusta timmissä kunnossa,joten tuotakaan ongelmaa ei enää pitäidi olla.

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        Originally posted by Haatainen View Post
        Noista renkaista en tiedä, mutta Rengaskontin toimitus oli ainakin nopea, kun itselle sieltä mustia pyöreitä tilasin.
        Pystyykös tilauksen etenemistä seuraamaan...? Minä sain vain vahvistuksen, jossa lukee että maksu välitetty ja tilaus siirretty kuljetettavaksi tms. Eli ei mitään tunnusta mihinkään järjestelmään..

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          Originally posted by jakeluvesimies View Post
          Pystyykös tilauksen etenemistä seuraamaan...? Minä sain vain vahvistuksen, jossa lukee että maksu välitetty ja tilaus siirretty kuljetettavaksi tms. Eli ei mitään tunnusta mihinkään järjestelmään..
          Siinä tilausvahvistusmailissa oli linkki rengaskontin tilausseurantasivulle, josta sitten löytyi DPD:n seurantakoodi, kun lähti matkaan. Tosin en ehtinyt lukea maileja kertaakaan, ennenkuin renkaat oli jo pärähtäneet työpaikan lastauslaiturille.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by jumbo View Post
            Passaamisella tarkoitin juuri sitä että jos taka-akselilla on paljon negatiivista camberia, niin silloin sinne pitää myös laittaa enemmän aurausta vrt. Jos camber on esim. Nollassa.
            Miksi pitää? Että pääsee nopeasti rengaskaupoille taas?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by Supa View Post
              Miksi pitää? Että pääsee nopeasti rengaskaupoille taas?
              En tiedä näin vaan olen ymmärtänyt, tuolta e39 suuntavakaus topikista ja kulmiensäätäjien suusta. Miulla on nyt siis aurausta 0,09/puoli.
              M550d

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9996
                • KVLA

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Kohta pajalle vääntämään 275/30R19 Kumho KU31 takanakit alle.Varmasti ihan hyvät kumit.Mietityttää vaan,että kuluukohan hampaille sisäkantti,kun ämmässä on camperit takana -1.50?Aika näyttää.Kokemuksesta tiedän,että melko äänekäs rengas,jos näin pääsee käymään.
                Kumit on nyt vaihdettu.On vaan yllättävän liukkaat,jos yhtään yrittää kiihdyttää.Hieman tuli yllätyksenä.Vaikka vertaisi edellisiin huonolla hapella oleviin NS-2:iin.Toivottavasti asettuu,kunhan tulee vähän ajoa ja kumit karheutuu.Muuten ok.Eli ei vetele yhtään ja on ihan hiljaiset (toistaiseksi).Sadekelin pitotestiä vielä pitää odotella.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Tilasin Nexen N8000 renkaat eteen, kokeilen vaihteeksi Saksasta tilaamista eli tuolta Goodwheel nimisestä firmasta.
                  Nexenit saapui, 37 ja 38 viikoilla 2012 tehty. Ihan fiilispohjalta muistikuviin vertailtuna nuo tuntuisi pehmeämmiltä kuin Hankookit, siis kumi pehmeämmän tuntuista ja sivuseinä taipuu helpommin ja ihan kuin nuo olisivat kevyemmät. Nuo ovat 95 kantavuudella kun Hankookit taisi olla 97. Asennus varmaankin vasta ensi viikolla.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Originally posted by Haatainen View Post
                    Siinä tilausvahvistusmailissa oli linkki rengaskontin tilausseurantasivulle, josta sitten löytyi DPD:n seurantakoodi, kun lähti matkaan. Tosin en ehtinyt lukea maileja kertaakaan, ennenkuin renkaat oli jo pärähtäneet työpaikan lastauslaiturille.
                    Liekkö sitten ettei ole liikahtanutkaan... Ei siellä koodeja ollut:


                    Toimituksen tila 2013-05-02 07:33:26 Verkkomaksu hyväksytty ja tilitetty Tilaus välitetty toimittajalle

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Kumit on nyt vaihdettu.On vaan yllättävän liukkaat,jos yhtään yrittää kiihdyttää.
                      Vaikuttaisiko tähän nyt myös se, että camberia on vähän liikaa 19":lle ja oikeasti vetävä pinta on kapea?
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9996
                        • KVLA

                        Originally posted by Bomb5 View Post
                        Vaikuttaisiko tähän nyt myös se, että camberia on vähän liikaa 19":lle ja oikeasti vetävä pinta on kapea?
                        Kaikkihan on mahdollista,mutta samat camperit siellä on ollut jo viime talvesta asti.Mustaa piirtää kyllä koko kulutuspinnan leveydeltä.Ja nämä oli ensituntumalla liukkaammat kuin nuo Nangkangit (ilmojen lämmettyä).Samoilla campereilla siis.Seuraillaan tilannetta...
                        Last edited by Heguli 31; 07-05-2013, 22:08.

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Kumit on nyt vaihdettu.On vaan yllättävän liukkaat,jos yhtään yrittää kiihdyttää.Hieman tuli yllätyksenä.Vaikka vertaisi edellisiin huonolla hapella oleviin NS-2:iin.Toivottavasti asettuu,kunhan tulee vähän ajoa ja kumit karheutuu.Muuten ok.Eli ei vetele yhtään ja on ihan hiljaiset (toistaiseksi).Sadekelin pitotestiä vielä pitää odotella.
                          Itsellä kyllä ku31 ei ollut pito-ongelmia 320d:n alla edes vaikka ne oli sakkorajalla. Sinulla tosin on kyllä tuota tehoakin autossa enemmän

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9996
                            • KVLA

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Itsellä kyllä ku31 ei ollut pito-ongelmia 320d:n alla edes vaikka ne oli sakkorajalla. Sinulla tosin on kyllä tuota tehoakin autossa enemmän
                            Tätä minäkin ihmettelin,kun sakkorajoilla olevissa Nakikageissa oli parempi pito,kuin noissa Kumhoissa.Luulisi että homma olisi ollut just päin vastoin.

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Originally posted by Bomb5 View Post
                              Vaikuttaisiko tähän nyt myös se, että camberia on vähän liikaa 19":lle ja oikeasti vetävä pinta on kapea?
                              tässäpä se tärkein. Eli paino on enemmän siellä sisäkantilla, siksi pitoakaan ei ole. Jäykempirunkoinen kumi (kumho vs nangkang?) vielä korostaa tätä. Ja oikeasti vaikka sitä camberia olisi -3 niin vetää se siltikin "lakua" koko renkaan leveydeltä, antaa se runko kuitenkin sen verta periksi.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                tässäpä se tärkein. Eli paino on enemmän siellä sisäkantilla, siksi pitoakaan ei ole. Jäykempirunkoinen kumi (kumho vs nangkang?) vielä korostaa tätä. Ja oikeasti vaikka sitä camberia olisi -3 niin vetää se siltikin "lakua" koko renkaan leveydeltä, antaa se runko kuitenkin sen verta periksi.
                                Näin.
                                Eli rengas toki jättää vielä täyden kosketuspintakuvion isoillakin negatiivisilla cambereilla, mutta eihän siellä ulkoreunassa tietenkään ole tiehen kohdistuvaa pintapainetta kuin joitain prosentteja suhteessa renkaan sisäreunaan.
                                Nyt tuolla lähes -2.00-asteen negatiivisella camberilla taitaa n.70-80% akselipainosta välittyä renkaan halkaisijan sisäpuolisella osalla, mutta tilanne toki jonkin ajan kuluttua jonkin verran tasoittuu kun rengas kuluu linttaan ja sisäpuolen runko pehmenee.
                                Nyt käytännössä kuitenkin ajellaan kapeammalla renkaalla kuin niillä jo kuluneilla NS-2:lla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎