memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Mielenkiintoista luettavaa, mutta pällimmäiseksi mielessä jäi se, että testattiin miten rengastekniikka on kehittynyt 12v aikana - ei sitä mitä annettiin ymmärtää, eli miten ns. "vanhaksi mennyt" rengas pitää.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Nupe68 View Post
    Nopeusluokaltaan Misukan XI3 on vissiin H kun Nokialaiset on R, mutta talvikumeissa sillä ei liene väliä.
    En ole asiantuntija, mutta viittaan omiin kokemuksiin.

    XI3 (nopeusluokka H) on selkeästi kovempi pinnaltaan kuin toisen auton R-nopeusluokan Bridgestone. Ajossa tämä näkyy siten, että XI3 on huomattavasti tarkempi ajettava kuin tuo Bridgestone, voisin väittää jopa hyvin kesärengasmaiseksi.

    Onko ajettavuudella tekemistä nopeusluokan kanssa, vai onko muista ominaisuuksista kiinni - en tiedä.

    Sivuhuomiona pidän ehkä enemmän tuosta Bridgestonesta, koska näin talviaikaan ei tee mieli liiemmin kanttailla ramppeja. Mukavuus vie tähän vuodenaikaan voiton.
    Last edited by Dualfun; 12-12-2014, 10:42.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Hakkiksen R2 kitkat 225/45/17 alla E46 ja kyllä on hyvät ajoltaan, pito-ominaisuuksia kommentoin kunhan tulisi jäätä ja lunta.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Jaah, että fysiikan lait on sittemmin muuttuneet? Tarttiskos jonkun infota vaikkapa rallikuskeja?
    Olisiko näin että sääntöjen sallima nasta määrä mahtuu kapeampaan renkaaseen ja täten ei ole hyötyä laittaa leveämpää rengasta alle?

    Ja miksiköhän ne eivät aja f1ssa sirkkelinterillä vesisateella?

    Leave a comment:


  • TeemuT
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Kummat E60 alle: Hankookit vai Good Yearit (nastat) ?

    edit: kummassa jäykempi runko, 17" koossa

    Tero

    Ainakin Bridge Noranza 2 vs Hankook niin hankooki selvästi pehmeämpi rungoltaan . E91 tuntuu vähän "leijuva" ajossa

    n 2000km kokemuksella.... ostohinta ero kompensoi hieman tuota tuntuma eroa.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Kummat E60 alle: Hankookit vai Good Yearit (nastat) ?

    edit: kummassa jäykempi runko, 17" koossa

    Tero

    Leave a comment:


  • bimmerE34
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Taas tehokasta mielikuvamarkkonointia jotta ihmiset saataisiin nopeampaan kulutuskiertoon.
    Todelliset mitatut suorituskykyerot ovat korkeintaan uuden Hakka 8:n ja keskiverto uuden kitkarenkaan verran, eikä sitä uutta kitkaa tuomita ”vaaralliseksi”, vaikka mm.sillä saavutetaan vielä suuremmat pitoerot mm.jääjarrutuksissa?
    ...Vanha talvirengas ei pidä”.... riippuu tietenkin ihan taas siitä mihin halutaan verrata, mutta toki näin saadaan Pentti Peruskuluttajalle superlatiivejä pureskeltavaksi.
    Hyvä että edes joku ymmärtää miksi tuollaisia artikkeleita, mainoslauseita ja mainoksia värkätään..

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Taas tehokasta mielikuvamarkkonointia jotta ihmiset saataisiin nopeampaan kulutuskiertoon..
    Tuolla hakka kasilla oli ajettu 100km, kenellä on sen verran ajetut renkaat aina alla. Olisivat ajaneet muutama tuhat km ja sitten testanneet. 12v vanha rengas, olisivat ottaneet samaan testiin myös muutamia uudempia renkaita.

    "Huonon renkaan ominaisuuksia ei paikkaa edes hyvä auto" Tällä ilmeisesti tarkoitetaan velttoa hakka kasia joka pilaa hyvänkin auton ajettavuuden.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    ...."Vanha talvirengas ei pidä

    Pahimmassa tapauksessa auton alle sovitetaan vaarallinen, mutta täysin laillinen yhdistelmä heikkoa pitoa ja hallittavuutta. Huonon renkaan ominaisuuksia ei paikkaa edes hyvä auto”....
    Taas tehokasta mielikuvamarkkonointia jotta ihmiset saataisiin nopeampaan kulutuskiertoon.
    Todelliset mitatut suorituskykyerot ovat korkeintaan uuden Hakka 8:n ja keskiverto uuden kitkarenkaan verran, eikä sitä uutta kitkaa tuomita ”vaaralliseksi”, vaikka mm.sillä saavutetaan vielä suuremmat pitoerot mm.jääjarrutuksissa?
    ...Vanha talvirengas ei pidä”.... riippuu tietenkin ihan taas siitä mihin halutaan verrata, mutta toki näin saadaan Pentti Peruskuluttajalle superlatiivejä pureskeltavaksi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied

    Leave a comment:


  • Nupe68
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Hakkapelitta R2 ja miseliinin XI3 kitkan hintaero on n. 4€ / sarja.
    Ei 8" vanteille kannata 205:ta harkita. Jos vanteet on ET34, niin toki ne heittää kuraa kylkeen joka tapauksessa eri lailla kuin ET47.

    225/45 koossa ottaisin Nokian R2 jos ovat käytännössä saman hintaiset. Nopeusluokaltaan Misukan XI3 on vissiin H kun Nokialaiset on R, mutta talvikumeissa sillä ei liene väliä.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Eilen katselin noita vanteita ja nykyisiä 225 leveitä renkaita, ei siihen kyllä taida oikein viitsiä 205 rengasta lähteä venyttämään, nytkin on jo todella kapean näköiset nuo renkaat vanteelle.
    Hakkapelitta R2 ja miseliinin XI3 kitkan hintaero on n. 4€ / sarja.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tiedän, mutta tekis nyt niistä kumeistaan edes kiinalaiset kumit kulutuksessa voittavia. Mukamas markkina johtaja tuotekehityksessä
    Misukalla ollaan henkilöautopuolella keskitytty jo vuosia enemmän tehokkaaseen mielikuvamarkkinointiin kuin tuotekehitykseen.
    Toki ei siinä mitään, se markkonointiin investoitu eurohan tuntuu tuottavan paremmin kuin tuotekehitykseen sijoitettu.
    Jos maailmalta poimitaan viimeiset 6-7-vuoden testit, niin itse asiassa misukka
    on keskimäärin enemmänkin renkaiden keskikastia kuin oikeasti ”premium”.
    Heidän huipputehokas markkinointi toki muuta väittää, mutta kyllä todellisuus on toinen kun halvat Kiinalaiset alkaa teknisesti olemaan ”kintereillä” ja jopa jossain kohtaa ohikin?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joo, ei ollu nyt miseliini tässä keskeisenä asiana. Samaahan se Pirelliki povaa.
    Tiedän, mutta tekis nyt niistä kumeistaan edes kiinalaiset kumit kulutuksessa voittavia. Mukamas markkina johtaja tuotekehityksessä

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tekis misukka nyt edes noista normi energy savereistaan kunnollisia.
    En tiedä mitä vitun paskaa ne on, mutta ei ne ainakaan gasoa säästä. Niin muijan ex C2:saa kuin siskon 308sw:ssä kulutukset oli/ on pienemmät talvirenkailla kuin noilla misukan ensiasennus paskoilla. Halvoilla kiinan kumeilla / talvirenkailla kummatkin autot on paljon parempia ajaakkin verrattuna ylihintaiseen ylimainostettuun paskaan misukan gason tuhlaajaan.
    Joo, ei ollu nyt miseliini tässä keskeisenä asiana. Samaahan se Pirelliki povaa.

    Leave a comment:

Working...
X