memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Tekis misukka nyt edes noista normi energy savereistaan kunnollisia.
    En tiedä mitä vitun paskaa ne on, mutta ei ne ainakaan gasoa säästä. Niin muijan ex C2:saa kuin siskon 308sw:ssä kulutukset oli/ on pienemmät talvirenkailla kuin noilla misukan ensiasennus paskoilla. Halvoilla kiinan kumeilla / talvirenkailla kummatkin autot on paljon parempia ajaakkin verrattuna ylihintaiseen ylimainostettuun paskaan misukan gason tuhlaajaan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kesäksi kapeampaa alle?
    Jaa-a... http://www.iltalehti.fi/autot/2014111818845501_au.shtml

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by JermuS View Post
    Ehkä renkaat ovat hieman kehittyneet? Mitä enemmän tiehen koskevaa pintaa, sitä enemmän kitkaa? Näin olen ainakin itse asian ymmärtänyt, voin toki olla väärässäkin! ralli hommathan on sitte taas asia erikseen...

    Ei vaikuta renkaiden kehitys tuohon asiaan. Kovalla pinnalla pitää leveä paremmin ja pehmeällä pinnalla kapea parempi. Kaikkea ei voi saada samassa paketissa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tunnetusti kapea talvirengas pitää paremmin kun leveä.
    Originally posted by touring39 View Post
    Jaah, että fysiikan lait on sittemmin muuttuneet?
    Kuten tuulilasin testistä näette, leveä Nokian on parempi kuin kapea jäällä. Lumella kapea on aavistuksen parempi, mutta ero on todella pieni. Loskaliirrossa kapea on vähän parempi. Kuivalla asfaltilla kapea on parempi, mitäs nyt? Kesäksi kapeampaa alle? Yllättäen leveä on hiljaisempi.

    Asia ei ole niin yksinkertainen, että voisi julistaa kapean olevan parempi talvella.

    http://www.nokianrenkaat.fi/innovati...nennatys-2013/ Tuossakin 255 leveät renkaat.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Jaah, että fysiikan lait on sittemmin muuttuneet? Tarttiskos jonkun infota vaikkapa rallikuskeja?
    Ehkä kannattaa unohtaa ne rallirenkaat tästä keskustelusta kun ne nyt ovat ihan erilaiset kuin katurenkaat..

    Leave a comment:


  • JermuS
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Jaah, että fysiikan lait on sittemmin muuttuneet? Tarttiskos jonkun infota vaikkapa rallikuskeja?
    Ehkä renkaat ovat hieman kehittyneet? Mitä enemmän tiehen koskevaa pintaa, sitä enemmän kitkaa? Näin olen ainakin itse asian ymmärtänyt, voin toki olla väärässäkin! ralli hommathan on sitte taas asia erikseen...

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by JermuS View Post
    Näin oli ehkä joskus kauan sitten...
    Jaah, että fysiikan lait on sittemmin muuttuneet? Tarttiskos jonkun infota vaikkapa rallikuskeja?

    Leave a comment:


  • JermuS
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tunnetusti kapea talvirengas pitää paremmin kun leveä. Sohjossa leveä talvirengas nousee helpommin sohjon päälle.
    Näin oli ehkä joskus kauan sitten...

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tunnetusti kapea talvirengas pitää paremmin kun leveä. Sohjossa leveä talvirengas nousee helpommin sohjon päälle.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Kapeampi rengas pitänee paremmin
    Millä perusteella?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Joo no tuo 225 istuu aika siististi noille vanteille. ET34 aiheuttaa sen että se suolaropakko lentää kylkeen oli kumi mikä tahansa. Vanteet muuten istuu niin siististi autoon etten meinannut vanteita alkaa vaihtamaan.
    225 on kalliimpi tosiaan, mutta muutamia kymppejä / sarja hintaeroa.
    Olen nyt kallistumassa noihin R2 kitkoihin, hintaluokka aika sama kun michelinissä. Pitää vaan varautua siihen että se voi hieman olla löysempi ohjaustuntumaltaan. Noista kahdesta nyt varmaan teen valinnan, ellei goodyearin kitkoja tule lisää nettikauppoihin myyntiin.

    Tuossa auto ja vanteet



    Last edited by Antti O; 06-12-2014, 19:56.

    Leave a comment:


  • Nupe68
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Kumpaa kokoa raati suosittelee E46 alle kitkarenkaana:
    225/45/17 vai 205/50/17.
    Vanteet ovat mielestäni 17x8 ET34.
    Kapeampi rengas pitänee paremmin, tuo 225 on vakio pyöräkoko, mitenhän tuo 205/50 istuu.
    Ainakin mulla sigun tonnikeiju e46 330d:ssä 205/50-17 93 kantavuudella on vakiokoko ja 225/45-17 vaihtoehtoinen koko. Sekä kesä- että talvikumit on orkkis vanteilla ET47, kesäkumit 8" ja talvikumit 7". Talvikumit on 205/50-17 Misukan XIN2 nastat, eikä voi kuin kehua. Kolmas talvi lähti ja kaikki nastat piikkejä myöden ehjänä ja tallella.

    Ei taida Misukan XI3 kitkaa saada 93 kantavuudella 205/50 koossa toisin kuin Nokian R2. Harmi. Ehkä seuraavaksi tulee noi R2 kitkat koossa 205/50-17 alle, vaikka löysähkö runko niissä voi ollakin. Toi motari kun on koko ajan näköjään kuitenkin tönkkösuolattu.

    On myös suuri ero siinä, että miten 225 vs 205 rengas heittää suolapaskarapaa pitkin kylkeä. Ja talvikumeissa (ainakin nastoissa) 205/50-17 on halvempi kuin 225/45-17. Kesäkumeissa hintaero on toisin päin.

    Mutta jos sulla on talvivanteet 8", niin 225/45-17 istuu niille asiallisesti; tiedä sitten miten 205 niille edes venyisi.
    Last edited by Nupe68; 07-12-2014, 12:32. Reason: kirotusvihre

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    No pitää harkita. Vakiokoko ois toki aika turvallinen valinta.
    Ja kitkassa kaikilla kuivilla keleillä tuosta leveydestä on hyötyä pidossa. Vähän taas heikentää ajettavuutta ja pitoa jos paksua sohjoa, isompia vesilammikoita tai syvää lunta.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    No pitää harkita. Vakiokoko ois toki aika turvallinen valinta.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Leveämpi suoraan alle ja pitoerot enemmänkin korvien välissä.

    Leave a comment:

Working...
X