Nyt on Hakka kasit alla. Paistoleimat 2 viikon takaa, aika tuoreet sanoisin
Itselle saapui viime viikolla 4014 paistetut kasit koossa 235/45-17, ei kovin vanhat nekään. Eivät vielä autossa alla, mutta kovat on odotukset. Hieman on kehuttu noita renkaita..
Pakko kysyä, miks pitää väkisin vetää väärällä koolla kun fakta e39:sin kohdalla on kuitenkin laatikon sekoilut väärällä rengaskoolla.
Melkein väittäisin kun noi on kuluneet lähes loppuun, on ne jo 2cm vakio kokoa halkaisijan suhteen pienemmät, niin taatusti ei 5 enää lukitu.
En hoksannut tutkia asiaa tarkenmin, kun ostin noi vanteet renkaineen.. muistin, että ihan sama onko 235/225, mutta ei näin ollutkaan. Mutta oikeasti laatikko pelaa todella pehmeästi ja vielä paremmin, kun 235/40/18 kesärenkailla ja turbiini lukkiutuu 100-varmasti ja vielä jopa pehmeästi. Mutta edellisillä 205/65/15 ei vaihteisto toiminut kunnolla ja näillä oli ongelmia turbiinin lukituksen kanssa:think Tarkoitus on hankkia uudet talvirenkaat, kun ei noissa norteissa ole tosiaan pitoja.
Pienessä vauhdissa nastat ropisee todella kovaa. ihme että tuollaisia saa edes EU alueella myydä kun ohiajomelut on muutenkin tarkkaa. Maantie vauhdissa välillä ihan älytön jollotus/ulina/rohina. Ihan kuin pyöränlaakerit hajoaisi. Ääni kuitenkin välillä katoaa melkein kokonaan. Nastat on "joustavat", jääköhän välillä osa nastoista ulos yms kun ääni noin vaihtelee? Moottoritie vauhdissa melu sitten vaimenee.
Minä en kyllä seiskaan kuule nastoja sisälle melkeimpä ikinä/koskaan/todella harvoin, verrattuna edellisiin micheliineiihn. :think
Täytyy sanoa, että en ole ikinä tavannut noin hiljaista nastarengasta
Pidosta, tuntuu tosi fiksulta ja pitävältä renkaalta. Ainakin Michelinin x-ice northiin verrattuna pito on ihan toiselta planeetalta.
Ääntä noista lähtee kyllä kivasti, kun seiskan sisällekki kuuluu. Icecontactit hiljaisemmat minjsta. :think
Pienessä vauhdissa nastat ropisee todella kovaa. ihme että tuollaisia saa edes EU alueella myydä kun ohiajomelut on muutenkin tarkkaa. Maantie vauhdissa välillä ihan älytön jollotus/ulina/rohina. Ihan kuin pyöränlaakerit hajoaisi. Ääni kuitenkin välillä katoaa melkein kokonaan. Nastat on "joustavat", jääköhän välillä osa nastoista ulos yms kun ääni noin vaihtelee? Moottoritie vauhdissa melu sitten vaimenee.
Onko noista rengaspusseista tai suojista oikeasti hyötyä talvirenkaiden säilytyksessä renkaan ominaisuuksien säilyvyyden kannalta? Ja pitääkö niiden pussien olla tiiviit vai hengittävät? Joissain kaupassa myytävissä pusseisssa näytti olevan keskiöiden kohdalla ilmareiät, kuten esim. näissä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45135...uton-renkaille
Rengaspussin ensisijainen tehtävä on suojella auton sisustaa kuljetuken ajan.
Pimeä varasto on paras säilytykseen, kunhan on vain poissa auringonvalolta.
Onko noista rengaspusseista tai suojista oikeasti hyötyä talvirenkaiden säilytyksessä renkaan ominaisuuksien säilyvyyden kannalta? Ja pitääkö niiden pussien olla tiiviit vai hengittävät? Joissain kaupassa myytävissä pusseisssa näytti olevan keskiöiden kohdalla ilmareiät, kuten esim. näissä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45135...uton-renkaille
Leave a comment: