memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tutkimusten mukaan rengas ei muutu miksikään 5v vuodessa jos oikein varastoitu. 5v käytössä ollut on ihan eriasia.
    Tiedetään ja kumit sekä näyttää että tuntuu normaaleilta. Moni perusperttiautoilija kun lukee alan raamattuja, matka käy äkkiä rengasliikkeeseen

    Raportoin kun tai jos talvi tänne tulee miten pitää iceroadilla vai tartteeko jääketjuja.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Autolehdet pelottelee noin 5 wee talvirenkaiden kovettuneen jo piloille, joten ostin ns vanhaa varastoa olevat hakkis vitoset ko ikäisenä. Luonnollisesti ajamattomat.
    Tutkimusten mukaan rengas ei muutu miksikään 5v vuodessa jos oikein varastoitu. 5v käytössä ollut on ihan eriasia.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Autolehdet pelottelee noin 5 wee talvirenkaiden kovettuneen jo piloille, joten ostin ns vanhaa varastoa olevat hakkis vitoset ko ikäisenä. Luonnollisesti ajamattomat. Hakkis 8 kun on aika suolainen e39 17" koossa.

    Tasapainoon menivät pienillä painoilla kun käytti bemun orkkisvanteita ja ilmatkin näkyy pysyvän sisällä ja kulkee tasaisesti ja ei oo mitkään veltot ajaa ja nastatkin pysyneet koloissaan jne...

    Talviliukkaita odotellessa ja sitten näkee pyöriikö Master rengastetut ympyrää ympärillä kun noita jälkimmäisiä kehuttukin jossain:think

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Tuulilasin kestotestiautot A3 ja Golf ja molemmissa kato nastoissa vetäviltä pyöriltä hkpl8. Kummassakaan ei 490nm
    Meikäläisen pointti olikin se sylinterien määrä, ei vääntö tai teho.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Vasemmasta takasesta ei vaan ole yhtään poikki.
    Ei ole lukkoperää niin oikea takarengas tekee kutakuinkin kaiken työn.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Se kovametalli osa on tosiaan kasin nastassa todella pieni, siitä juuri katkeaa. Vasemmasta takasesta ei vaan ole yhtään poikki. Onko 490nm liikaa? :(
    Tuulilasin kestotestiautot A3 ja Golf ja molemmissa kato nastoissa vetäviltä pyöriltä hkpl8. Kummassakaan ei 490nm, hyvä jos puolet tuosta. Kyllä noissa hkpl8 on siis ihan selvästi Nokialla tullut paskaa laatua tai sitten rengas on suunniteltu myymään uutena isolla nastamäärällä ja puolet katoaa käytön aikana hiljalleen.

    Itsellä 450nm eikä yhtään nastaa michelin xin3 poikki/irti, toista talvea nyt alla. Niin ja nämäkin on Made in Russia.
    Last edited by Antsah; 26-11-2014, 21:28.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllä vain..
    Tänään vilkaisin vaimon auton renkaita, ei yhtään poikki. Pitää vielä omasta tarkistaa.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Voi olla Nokialaiselle, mutta 560 nm ei ole ainakaan omalla kohdalla ollut liikaa Contille. Toki sisäänajo tehty nätisti mutta sen jälkeen saanut kohtuudella kenkää niin lumella kuin asfaltilla ja ovat vieläkin kuin uudet nastojen puolesta. Kyllä oma usko on mennyt Nokialaisiin, hiljattain eräs asiakas toi pakettiauton huoltoon kun täristää/pompottaa. Katsottiin alle niin uudet Nokian Cargo nastat alla. Näki saman tien että pystyheittoa ihan huolella, yllättäen made in Russia. Onniteltiin onnistuneesta rengasvalinnasta.
    Se "pystyheitto" johtuu tasan tarkkaan kierosta vanteesta, huonosta asennuksesta vanteelle tai huonosta kiinnityksestä koneeseen. Made in Russia homman kanssa ei ole tällä mitään tekemistä.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Se kovametalli osa on tosiaan kasin nastassa todella pieni, siitä juuri katkeaa. Vasemmasta takasesta ei vaan ole yhtään poikki. Onko 490nm liikaa? :(
    Voi olla Nokialaiselle, mutta 560 nm ei ole ainakaan omalla kohdalla ollut liikaa Contille. Toki sisäänajo tehty nätisti mutta sen jälkeen saanut kohtuudella kenkää niin lumella kuin asfaltilla ja ovat vieläkin kuin uudet nastojen puolesta. Kyllä oma usko on mennyt Nokialaisiin, hiljattain eräs asiakas toi pakettiauton huoltoon kun täristää/pompottaa. Katsottiin alle niin uudet Nokian Cargo nastat alla. Näki saman tien että pystyheittoa ihan huolella, yllättäen made in Russia. Onniteltiin onnistuneesta rengasvalinnasta.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post
    On niitä sylintereitä, niillä ne katkeilee.

    Itsellä sama takarenkaista, en ole laskenut onko monta katkennutta mutta muutamia. Itseäni kyllä syytän kun en ole aina sievästi malttanut ajella.

    Taitaa olla se kahdeksankulmaisen nastan kovametallitappi niin pirun ohut verrattuna pyöreään, että katkeaa.


    Tuolta uusia nastoja kyselemään ja liimailemaan paikoilleen: http://www.tikkaspikes.fi/fi/
    Tikalta ainakin polkupyörien nastoja saatiin verrattoman halvalla, kun haaveiltiin itse nastoittavamme renkaita. Luultavasti myös Nokian nastat tulevat heiltä. Eriasia sitten on, voivatko niitä irtonaisena myydä.
    Se kovametalli osa on tosiaan kasin nastassa todella pieni, siitä juuri katkeaa. Vasemmasta takasesta ei vaan ole yhtään poikki. Onko 490nm liikaa? :(

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Nokian hkpl R2 235/50-18 koossa alla ja kyllä tuntuu pitoa riittävän, pelottavan paljon lumella��. Jäisiä teitä odotellessa..
    Samat renkaat täälläkin koossa 245\40-19..hyvät ja pitävät kumit mitä nyt peilijäällä liposet

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllä vain.

    Melkeen jo kaduttaa, ettei tullut ostettua tähänkin contikoita.
    On niitä sylintereitä, niillä ne katkeilee.

    Itsellä sama takarenkaista, en ole laskenut onko monta katkennutta mutta muutamia. Itseäni kyllä syytän kun en ole aina sievästi malttanut ajella.

    Taitaa olla se kahdeksankulmaisen nastan kovametallitappi niin pirun ohut verrattuna pyöreään, että katkeaa.


    Tuolta uusia nastoja kyselemään ja liimailemaan paikoilleen: http://www.tikkaspikes.fi/fi/
    Tikalta ainakin polkupyörien nastoja saatiin verrattoman halvalla, kun haaveiltiin itse nastoittavamme renkaita. Luultavasti myös Nokian nastat tulevat heiltä. Eriasia sitten on, voivatko niitä irtonaisena myydä.
    Last edited by Sakkeri; 26-11-2014, 18:51.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Hakka kasit?
    Kyllä vain.

    Melkeen jo kaduttaa, ettei tullut ostettua tähänkin contikoita.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Oikeasta takarenkaasta jo neljä nastaa poikki, onpa kestävää tavaraa nykynastat. Ajokilometrejä takana reilu 1000km ja ajeltu sievästi.
    Hakka kasit?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Oikeasta takarenkaasta jo neljä nastaa poikki, onpa kestävää tavaraa nykynastat. Ajokilometrejä takana reilu 1000km ja ajeltu sievästi.

    Leave a comment:

Working...
X