memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Oliko se nyt niin että sitä paremmin bmw kulkee suoraan mitä löysempi renkaan runko on? Muistelen Hemin näin joskus linjanneen.
    Hylkäsin tuon 16" kitkarengassarjan, nyt harkinnassa 17" kitkat e46 alle. Nastat on melkein saman hintasia, ehkä hieman kalliimpia.
    Michelin XI3 kitkat olisi n. 780€ sarja + rengastyöt
    Muitakin suosituksia voi pistää, 225/45/17
    Näinhän se menee kesärenkaissa, mutta pohjoisen talvioloihin tehdyissä talvirenkaissa on todella löystä rungot vs. kesärenkaat, joten en kyllä itse ainakaan etsisi sitä löysintä talvirengasta, tai kohta auto "leijuu" kuten esim. vanha cadillac.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Soittelin ~10 rengasliikettä, eikä kenelläkään ollut Gislavedia myynnissä.
    Tuolta joskus ostin Gislavedit: http://www.konalanrengas.fi/

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Oliko se nyt niin että sitä paremmin bmw kulkee suoraan mitä löysempi renkaan runko on? Muistelen Hemin näin joskus linjanneen.
    Hylkäsin tuon 16" kitkarengassarjan, nyt harkinnassa 17" kitkat e46 alle. Nastat on melkein saman hintasia, ehkä hieman kalliimpia.
    Michelin XI3 kitkat olisi n. 780€ sarja + rengastyöt
    Muitakin suosituksia voi pistää, 225/45/17
    Last edited by Antti O; 05-12-2014, 14:29.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Gislaved Nordfrost 100 )
    Soittelin ~10 rengasliikettä, eikä kenelläkään ollut Gislavedia myynnissä.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Gislaved Nordfrost 100 on minusta ihan hyvä rengas ollut pienemmässä autossa. Luulis sen olevan ihan ok vaihtoehto isompaankin autoon. Niin ja oli vielä valmistettu Saksassa, jos sillä on jotain merkitystä ostajalle.
    Last edited by BMW_Harrastaja; 04-12-2014, 20:04.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Tuli omaan e38:siin uudet Nokian Nordman5 SUVi kumet laitettua. Eli 215/65/16 SUV extra load.... Ainakin tämän päivän ankkajäisillä pääkallopeilipinnoilla täällä idässä vakuutti toiminnallaan

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Itselle tulee kyllä myös nuo Wi31:set jos oikean talven tullessa kyllästyn noihin muuten miellyttäviin Contin kitkoihin, sivuttaispidon pikku puutteet pois luettuna.
    Nämä ei muuten ainakaan vähän jäisellä tiellä pidä enempää ääntä kuin keskiverto kitkat ja silti selvästi nasta puree tuohon kovaan jääpintaan mikä siellä nytkin on ainakin täälläpäin.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Kenelläkään enempää tietoa & kokemusta nuista "Powered by Pirelli" "Formula Ice" -nastoista?

    Näyttäisi olevan 2013 julkaistu Venäjän markkinoille "haastaviin talviolosuhteisiin" suunniteltu nastarengas.

    Tuli uusi sarja vaihtoauton mukana, mitä nyt muutaman talvipäivän perusteella vaikuttavat asiallisilta pidon ja melun suhteen, varsinkin jääpito vaikutti positiiviselta yllätykseltä. Ovat alla -08 E-sarjassa.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Kenelläkään enempää tietoa & kokemusta nuista Pirellin valmistamista "Formula Ice" -nastoista?

    Näyttäisi olevan 2013 julkaistu Venäjän markkinoille "haastaviin talviolosuhteisiin" suunniteltu nastarengas. (?)

    Tuli uusi sarja vaihtoauton mukana, mitä nyt muutaman talvipäivän perusteella vaikuttavat asiallisilta pidon ja melun suhteen, varsinkin jääpito vaikutti positiiviselta yllätykseltä. Ovat alla -08 E-sarjassa.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Pyörähti myös viikonloppuna alle Kumhon Wi31:set toiseen omaan käyttikseen 17” kokoluokassa ja ainakaan tähän mennessä ei kyllä todellakaan pahaa sanottavaa, Hiljaiset joka tapauksessa ja kohtuullisen tukevatkin.
    Itselle tulee kyllä myös nuo Wi31:set jos oikean talven tullessa kyllästyn noihin muuten miellyttäviin Contin kitkoihin, sivuttaispidon pikku puutteet pois luettuna.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Mikä misukan malli ja contin malli kyseessä? Itsellä on kyllä ihan päinvastainen käsitys melun suhteen. Ajettavuudessa ei käytännössä eroa. Conteista saa kyllä maksaakkin sitten pari sataa kierrokselta enemmän jo 16" kokoisina mitä itse noita viime talvena ostattelin. Miseliini on aika edullinen rengas nastarenkaissa näissä "merkkirenkaissa" samoiten kuin GY. GY UG ja Misukan XIN3 oli silloin kivijalkaliikkeissä 205/60/16 oli jotain 490e hintaluokkaa. Conti ja Nokia oli lähempänä 700e ja vähän ylikin.
    Mallit oli juuri tämän hetken malleja edelliset, eli Contissa samanlainen pintakuvio kuin nykyisessä ja Misukasta x-ice 2. Sitten oli myös osassa samaisia autoja Nokialaiset alla ja ne kyllä huomasi melusta ja löysästä ajokäytöksestä heti. Pidossa sitten jäällä Nokia tuntui pitävän parhaiten, niin kuin odottaa saattoi.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by J-Beat View Post
    Itellä nyt nuo Kumhon uudet wi31 nastat alla farkussa: http://www.kumho.fi/fi/renkaat/uutuu...31-nastarengas

    Täytyy sanoa, että en ole ikinä tavannut noin hiljaista nastarengasta
    Pidosta, tuntuu tosi fiksulta ja pitävältä renkaalta. Ainakin Michelinin x-ice northiin verrattuna pito on ihan toiselta planeetalta.

    Koko 205/55/16

    Tyytyväinen olen tähän hankintaan.
    Originally posted by väiski525 View Post
    Puolipäivää ajettu nyt kumhon Wi31:llä, ja kyllä nuo ainakin hinta-laatusuhteelta on erittäin hyvä ostos. hiljaiset (jopa c-kopan mersussa) ja pito on kyllä hyvä. Tän päivän "etelän lumikaaoksessa" ei mitään ongelmia ajella. Pitää hyvin jäällä, paljaalla tiellä sekä lumella. Myös jarrutukset onnistuu ongelmitta ja kyllä hyvin pysähtyykin, ainakin edellisiin nastoihin verrattuna

    Voin lämpimästi suositella
    Pyörähti myös viikonloppuna alle Kumhon Wi31:set toiseen omaan käyttikseen 17” kokoluokassa ja ainakaan tähän mennessä ei kyllä todellakaan pahaa sanottavaa, Hiljaiset joka tapauksessa ja kohtuullisen tukevatkin.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Omasta kokemuksesta Contin nasta hiljaisempi kuin Misukka. Myös tukevampi ajaa.
    Mikä misukan malli ja contin malli kyseessä? Itsellä on kyllä ihan päinvastainen käsitys melun suhteen. Ajettavuudessa ei käytännössä eroa. Conteista saa kyllä maksaakkin sitten pari sataa kierrokselta enemmän jo 16" kokoisina mitä itse noita viime talvena ostattelin. Miseliini on aika edullinen rengas nastarenkaissa näissä "merkkirenkaissa" samoiten kuin GY. GY UG ja Misukan XIN3 oli silloin kivijalkaliikkeissä 205/60/16 oli jotain 490e hintaluokkaa. Conti ja Nokia oli lähempänä 700e ja vähän ylikin.
    Last edited by Antsah; 04-12-2014, 12:54.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kerro kaikki mitään salaamatta? Melu, ajettavuus, nastat pysyy?
    Toista talvea on nyt nuo alla 205/60/16 kokosina ja autohan on Accord 2.2i-dtec at tourer -09 eli melko painava laitos reilulla 1700kg omamassalla. Ajettu on jotain 20tkm aika tarkalleen. Ajettavuus on minusta noissa talvirenkaiksi tuossa pullakoossa ihan kohdallaan. Entiset renkaat oli Contin winterviking2:t joista puuttui puolet nastoista. Melu on minusta aika maltillista mitä olen testaillut muutamia muita autoja joissa on uudet nastarenkaat. Vasta testasin uutta focusta noilla uusilla Contin icecontacteilla ja hirveä nastojen kohina ainakin siinä kuului omaan autoon verrattaessa. Samanlaisella accordilla en ole päässyt testamaan. Tuo accordhan ei mikään maailman hiljaisin auto ole esim. e39 bemariin vaikka verrattaessa.

    Eihän nuo ajettavuudeltaan tietenkään vastaa kesärenkaina olevia 225/50/17 renkaita.

    Nastat on kaikki paikallaan tuon 20tkm ajosuoritteen jäljeen. Accord on ohjelmoitu uudelleen ja pitäisi olla suunnilleen 200hv/450nm joten on etupyörille myös vääntöä annettu nastoille. Ajotapa on itsellä aika rivakka joten ei noita pahemmin ole säästelty kuin sisäänajon aikana.

    Jääpito ei varmasti ole näissä testivoittajien tasolla kuten testeissä on todettu, mutta mitään ongelmaa ei kyllä minun ajoilla ole kyllä ollut. Rengas varoittelee aika hyvin kun on luiston rajalla joten käytös on aika rauhallinen ja ennakoitavissa.

    Testasin myös uusia Hankookin nastarenkaita (mikä se uusin malli nyt onkaan) tuollaisessa 2006 vuoden farkku golffissa ja nekin vaikutti melko hiljaisilta renkailta. En huomannut mitään isompaa valittamista muussakaan ajokäytöksessä. Koko oli se perinteinen 205/55/16. Ei jäänyt mieleen, että olisi olleet mitenkään löysän tuntuiset. Hyvin voisin ostaa itsellekkin, pitää seurata miten pysyy golffissa nastat kiinni.
    Last edited by Antsah; 04-12-2014, 12:58.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Silti taitaa olla aika pieni prosentti autoilijoiden määrästä loppujen lopuksi ketkä itse lukee testituloksia.
    Kyllä niitä kuitenkin aika moni lukee ja sanahan kulkee lisäksi kaverilta kaverille.
    Se suurin vaikutushan tulee sitten renkaan ostotilanteessa kun renkaan myyjät käyttävät testejä keppihevosena toista vaihtoehtoa korkeammalle hinnalle...”se onkin sitten testivoittaja”...tai ...”testeissä ollut ihan parhaiden joukossa”...

    Pitkässä juoksussa tässä on kuitenkin mielikuvamarkkinoinnista ja tuotteen brandin nostamisesta tietoiseksi.
    Eli lehtitestit ollakseen rengasvalmistajalle tehokas markkinointikanava, renkaan ei tarvitse olla edes varsinainen ”testivoittaja”, vaan se riittää että vuodesta toiseen yhtiön logo pyörii testeissä ja jää brandina kuluttajien alitajuntaan.
    Sitten kun ollaan rengasliikkeessä valintatilanteessa ja vastassa on merkki jota ei ole ikinä kuullutkaan, se alitajunnasta putkahtava merkki voittaa.

    Eli kyllä, rengastestit ovat kautta historian olleet ja ovat tänäkin päivänä yksi suurimmista ja tehokkaimmista renkaiden markkinointikanavista ja tämän siis myöntää itse valmistajat.

    Leave a comment:

Working...
X