Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
eine hakka kasit ole kyllä sen äänekkäämmät kuin kiinalaiset kesärenkaat.. emännällä on nimittäin korollan paskassa sellaset alla ja siinä kuulee kyllä jos edellä mainittua oiretta on.. tai no onhan se niinkin että tuommonen koirankoppi on melkosen äänekäs muutenkin että ei rengasmelusta ole puhettakaan..
-
-
Noniin. Eilen pääsin ekaa kertaa testaamaan Sailun ice blazer WSL2 renkaita sohjossa ja lumihangessa. Vauhti ainaki kiihtyy ja hidastuu tarvittaessa riittävästi. Hyvin tuntuu olevan sivuttais pitoakin, että pysyy hanskassa. Saapa nähä miten toimii, kunhan tuo märkä lumi jämähtää umpijäähän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuonela View PostJoko alla? Onkos tuossa kuinka paljon nastoja, onko oikaistu ja laitettu minimimäärä piikkejä vai tehty kulutusmittaukset kuten esim.
Ei tullut vielä tutkittua tarkemmin renkaita ja ovat 30km päässä varastossa niin paha sanoa nyt mitään noihin kysymyksiin, netistä varmaan löytänee vastauksia? Tuoreet ne sentään oli 36 viikolla paistettu muistaakseni
Edellisiin 8vuotta vanhoihin verrattuna jopa ihan pehmeätkin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by väiski525 View PostKumhon wi31 on nyt pyöräytettynä talvivanteille, mutta katotaan tarviiko tämän vuoden puolella laittaa vielä alle..
Miten muuten noi Hakka seiskat, niistähän vähennettiin nastoja uusien sääntöjen mukaan. Mitenhän niiden jääpito nykyään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostE39 mörkömoottorinen tourinki odottaa talvirenkaita.
Vanteiksi valittu 17 eli 235/45-17 koko, vai voiskos harkita 225/50-17 kokoa joka on lähes samassa mitassa kuin 225/55-16???
Pohdin, hyvät ( mitkä ) kitkat vai asialliset nastat.
H8 olis testivoittaja, mutta kallein vaihtoehto ( suolainen jo oikeasti ko sarjan hinta ), mutta noista näyttäs kuuluvan huonoakin, eli mm nastat irtoilee ja se melukaan ei kait oo nastarenkaiden hiljaisin?
Mitäs laitettais alle?
Itteä himoittais kitkat, mutta isolla koneella oleva automaatti ja vaimo ratissa kuulostaa huolestuttavalta, vai murehdin turhaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
Kiinalaisia en laita alle vaikka kaksi Hemiä suosittelisi
Toisaalta, jos tuntuu että pärjäät talven kitkoillakin, niin pärjäät talven kyllä parhailla kinkkinastoillakin.
Minähän en suosittele talveksi edes kitkoja.Last edited by Hemi; 01-11-2014, 17:55.
Leave a comment:
-
-
E39 mörkömoottorinen tourinki odottaa talvirenkaita.
Vanteiksi valittu 17 eli 235/45-17 koko, vai voiskos harkita 225/50-17 kokoa joka on lähes samassa mitassa kuin 225/55-16???
Pohdin, hyvät ( mitkä ) kitkat vai asialliset nastat.
H8 olis testivoittaja, mutta kallein vaihtoehto ( suolainen jo oikeasti ko sarjan hinta ), mutta noista näyttäs kuuluvan huonoakin, eli mm nastat irtoilee ja se melukaan ei kait oo nastarenkaiden hiljaisin?
Mitäs laitettais alle?
Itteä himoittais kitkat, mutta isolla koneella oleva automaatti ja vaimo ratissa kuulostaa huolestuttavalta, vai murehdin turhaan?
Kiinalaisia en laita alle vaikka kaksi Hemiä suosittelisi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostMielestäni lumella ja sulalla hyvä rengas. Jäällä sivuttaispito on huonohko. Kiva olisi kuulla sinun mielipiteesi. Mutta aina on perille päästy ilman ongelmia ja rouvakin ajaa kitkoilla mielluummin kuin nastoilla.
Päivittelen tänne kokemuksia.
Leave a comment:
-
-
Itsellä alla nuo Michelin X-Ice 2 muutaman vuoden vanhoina. Viime talven niillä päästelin menemään 15tkm, eikä ole pintaa lähtenyt kuin milli. Pitokin on hyvä, ei missään tilanteessa tullut mitään ongelmia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostHuomenna haen uudet 225/40/18 Michelin X-Ice XI3:t. Edelliset 5 vuotta menty Nokian R:llä, joten mielenkiinnolla odotellaan Misukoita.
Originally posted by bemu2000 View PostOmien kokemuksien perusteella taas kitkat 4-5mm pinnalla ei pidä jäällä enää juuri yhtään, kun taas nastat pitää, jos vaan on nastat tallessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostTodella omituinen testi, miksi ei ole käytetyissä mainittu edes rengasmerkkejä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View Posthttp://teknikensvarld.se/gamla-dubbd...arliga-126172/
Nastarengas menettää pitonsa kitkaa nopeammin.
"ABS-jarrutus jäällä, jarrutusmatka metreinä ( 20-5 km/h ):
Nokian Hakkapeliitta 7 ( nasta ) 50,5
Continental ContiVikingContact 5 ( kitka ) 68,0
Kulunut kitka 6mm 77,5
Kulunut nasta 6mm 80,3
Kulunut kitka 3mm 90,7
Kulunut nasta 3mm 97,4"
Toi riippuu todella paljon rengasmerkistä. Joissain on lamellit melkeen alas asti, kun toisissa on suurin osa lamelleista hukkunut 5mm kohdalla. Alle 6mm nastarenkaat alkaa olla kyllä jo aika paskat. Uusissa kuitenkin pintaa 10mm ja kitkoissa ehkä 8mm.
Omien kokemuksien perusteella taas kitkat 4-5mm pinnalla ei pidä jäällä enää juuri yhtään, kun taas nastat pitää, jos vaan on nastat tallessa. Todella omituinen testi, miksi ei ole käytetyissä mainittu edes rengasmerkkejä?Last edited by bemu2000; 30-10-2014, 19:30.
Leave a comment:
-
-
Onhan tuo HKPL8 nastojen irtoaminen jo todettu Tuulilasin toimesta kahden kestotestiatuon kohdalla joten ei tuo pelkän nettikirjoittelun varassa ole. Noiden kestotestiautojen kohdalla asia on helppo todeta, että jotain ongelmaa on kun autoissa joissa ei ole HKPL8 niin tuota ongelmaa ei ole raportoitu. Tuulilasilla on kuitenkin useita autoja yhtäaikaa kestotestissä.
Jos osalla pysyy ja osalla ei niin se kertonee siitä ettei laatu ole tasaista.Last edited by Antsah; 30-10-2014, 14:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostTähän kun vielä lisää sen, että nastoja voi olla irronnut jo vaihteleva määrä kuten noissa uusissa HKPL8 tuntuu nyt esim olevan ongelmana vetävillä pyörillä.Kuulemma jollotus vaimenee kun muutama tuhat km ajettu, menee siis eka talvi kuulosuojaimet päässä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: