memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antti O
    replied
    Kumpaa kokoa raati suosittelee E46 alle kitkarenkaana:
    225/45/17 vai 205/50/17.
    Vanteet ovat mielestäni 17x8 ET34.
    Kapeampi rengas pitänee paremmin, tuo 225 on vakio pyöräkoko, mitenhän tuo 205/50 istuu.

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    R2 225/40-18 pelaa ainakin todella hienosti. Vanhojen Nokialaisten velttoudesta tietoakaan. Jämäkän oloiset ja menee kuin sukkasillaan

    Leave a comment:


  • Squamish
    replied
    Onko kenelläkään kokemuksia Kumho/Marshal KW27 kitkoista, miten noilla pärjää Etelä-Suomen pääosin sulissa tai loskaisissa mutta toisinaan myös jäisissä talvikeleissä?

    Myös kokemukset muista "Keski-Euroopan" kitkarenkaista kiinnostaa, erityisesti koossa 225/45R17.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Aah joo, samoin! Muistin mallin väärin, eli icecontactia tarkoitin
    Ei ne kyllä mitkään lullat ole, ainakaan nokialaisiin verrattuna.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tarkoitin nastarenkaita.
    Aah joo, samoin! Muistin mallin väärin, eli icecontactia tarkoitin

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Saattaa conti jäykempi olla, mutta kamalat lullat ne winterwiking5:set(?)
    Tarkoitin nastarenkaita.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Saattaa conti jäykempi olla, mutta kamalat lullat ne winterwiking5:set(?) oli kuuskmpin alla 245/40 koossa, vertaa nykyisiin. Perä seuraa tunnin jäljessä sitä mitä etupää on puolituntia sitten toivonut.

    Tietty makuasioita omalla tavallaa, tykkään ja olen tottunut ettei rengas jousta hirveästi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by bimmerE34 View Post
    Ei voi kovin lötköiks sanoo R2 kitkoja, kun vannekoolla pelaa profiilia pienemmäksi. 19" R2 alla, eikä tunnu kovin lötköltä. Tottakai on löysempi mitä kesäiset, siihenhän se pohjoismaisen ja etenkin kitkarenkaatn pito perustuu..

    Sama oli HKPL 5 kanssa, kun koko oli 295/30R22, niin ei paljoa ollut mistä antaa periksi

    Mutta perus 15" ja 16" renkaissa kaikki pohjoismaihin olosuhteisiin tehdyt matalamman nopeusluokan rungot ovat aika veteliä kun aletaan autoa heijailemaan eestaas.
    Ei tarvitse hommata 22" kun ostaa jotain muuta kuin Nokian. Eikä se vanne koko auta kun kumiseos on kuin sulaa suklaata. Contit selvästi kovempaa seosta ja testien mukaan hyvä pito jäällä.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Itellä on molemmissa 35 profiililla hakka7 ja aivan unelmat talvirenkaat. Ei tarvi ekaa kuukautta kiertää kokeilemassa pultteja, että nyt täytyy jonkun olla löyhällä.

    Nastat ja renkaat muutenkaan ole menneet miksikään (1&2talvea), vaikka ei mitenkään säästelijäästi ole ajettu, kuin sisäänajo.
    Last edited by Matson^; 06-12-2014, 12:07.

    Leave a comment:


  • bimmerE34
    replied
    Ei voi kovin lötköiks sanoo R2 kitkoja, kun vannekoolla pelaa profiilia pienemmäksi. 19" R2 alla, eikä tunnu kovin lötköltä. Tottakai on löysempi mitä kesäiset, siihenhän se pohjoismaisen ja etenkin kitkarenkaatn pito perustuu..

    Sama oli HKPL 5 kanssa, kun koko oli 295/30R22, niin ei paljoa ollut mistä antaa periksi

    Mutta perus 15" ja 16" renkaissa kaikki pohjoismaihin olosuhteisiin tehdyt matalamman nopeusluokan rungot ovat aika veteliä kun aletaan autoa heijailemaan eestaas.

    F30 kanssa meinasi olla ongelmia kitkoilla, kun pehmeä runko periksiantavan lamellin kanssa alkoi nopeasti herjaamaan luistonestoa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Michelinin kitkaa sanotaan että ois vähemmän lötköt kun hakkapelitta R2.. joten taitaa siihen taittua.

    Michelin on nopeusluokkaa H joten tukevampi runko. Uutena pintaa ~0,5mm vähemmän kuin muissa joka lisää tukevuutta.

    Suoraan sanottuna vituttaa kun en itsekkin ostanut Michelin kitkoja.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Contikat on kyllä hyvät. Harmittaa kun ei tullu tähänkin ostettua. Hetken tosiaan ajelin E39:llä noilla 245/40R18 ContiIceContacteilla ja toimi. Hakka kasitki ihan jees, mutta harmittaa tuo nastojen kestämättömyys.
    Jep, ois muuten varma valinta pito-ominaisuuksiltaan. Nuo nastat on yks juttu ja runkojen pystyheitot toinen; 8 ja R2 kitkaa tulee yllättävän paljon takas tuon pystyheiton takia...

    Originally posted by LasseE View Post
    Eikös kannattaisi laittaa Kumhon Wi31:set..Olisi aika paljon edullisemmatkin ja yhtä hiljaiset kuin nuo kitkat.
    Peukku tälle..!

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Oliko se nyt niin että sitä paremmin bmw kulkee suoraan mitä löysempi renkaan runko on? Muistelen Hemin näin joskus linjanneen.
    Hylkäsin tuon 16" kitkarengassarjan, nyt harkinnassa 17" kitkat e46 alle. Nastat on melkein saman hintasia, ehkä hieman kalliimpia.
    Michelin XI3 kitkat olisi n. 780€ sarja + rengastyöt
    Muitakin suosituksia voi pistää, 225/45/17
    Eikös kannattaisi laittaa Kumhon Wi31:set..Olisi aika paljon edullisemmatkin ja yhtä hiljaiset kuin nuo kitkat.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Contikat on kyllä hyvät. Harmittaa kun ei tullu tähänkin ostettua. Hetken tosiaan ajelin E39:llä noilla 245/40R18 ContiIceContacteilla ja toimi. Hakka kasitki ihan jees, mutta harmittaa tuo nastojen kestämättömyys.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Michelinin kitkaa sanotaan että ois vähemmän lötköt kun hakkapelitta R2.. joten taitaa siihen taittua. Paikallinen rengasliike teki melko hyvän tarjouksen pelkistä renkaista. Noh, katsellaan vielä vaihtoehtoja viikonlopun yli.

    Tossa olisi kitkoja vaihtoehdoiksi:

    Last edited by Antti O; 05-12-2014, 17:34.

    Leave a comment:

Working...
X