memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pexodus
    replied
    Originally posted by bimmerE34 View Post
    Joo kyllä täytyi aamulla hämmästellä, että 7cm lunta alla ja R2 renkaalla tuntui siltä että asfalttikin on vain valkea väriltään. Käsittämätön jarrutuspito. Nauroin aamulla että nyt on +1200hp keli, mutta rengas vain pudotti tehot 666 hevoseen

    Meillä on muuten Pexodus täysin identtinen rengastus vanteineen seiskojen alla...
    Jos en ihan hakoteillä ole niin minun renkaat ovat vielä samalta mieheltä ostetukin

    Toimii kyllä R2:n todella hyvin seiskan alla, jopa jäällä joutuu aina hämmästelemään että onko tässä oikeasti kitkat alla!

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Master nortti 3:set alla koossa 225/45/17"
    Ajeleeko mies,jolla on ollut turbiiniongelmia autossaan siitäkin huolimatta alikokoisilla renkailla?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Master nortti 3:set alla koossa 225/45/17" aivan kässittämättömän hiljaiset ja mukavat ajaa! Mutta sitten kuuluisan kolikon kääntöpuoli... ei sitten minkaanlaista pitoa, ei sitten yhtään mitään:think Renkaissa on hyvin pintaa ja nastojakaan ei paljoa puutu. Olisiko vika siinä, kun ovat 2010 leivotut?
    Helvetti kun noi contin kitkat olivatkin sitten hyvät renkaat pidoltaan, mutta muuten aku ankka renkaat.

    Leave a comment:


  • _artsi_
    replied
    Originally posted by bimmerE34 View Post
    Joo kyllä täytyi aamulla hämmästellä, että 7cm lunta alla ja R2 renkaalla tuntui siltä että asfalttikin on vain valkea väriltään. Käsittämätön jarrutuspito. Nauroin aamulla että nyt on +1200hp keli, mutta rengas vain pudotti tehot 666 hevoseen

    Meillä on muuten Pexodus täysin identtinen rengastus vanteineen seiskojen alla...
    Hyvä rengas, mutta tehot vähän hakusessa. Tuli kyllä vähän yllätyksenä, kun ohitin rekkaa. Taitaa olla uutena vähän liiankin pehmeä seos.

    Leave a comment:


  • bimmerE34
    replied
    Joo kyllä täytyi aamulla hämmästellä, että 7cm lunta alla ja R2 renkaalla tuntui siltä että asfalttikin on vain valkea väriltään. Käsittämätön jarrutuspito. Nauroin aamulla että nyt on +1200hp keli, mutta rengas vain pudotti tehot 666 hevoseen

    Meillä on muuten Pexodus täysin identtinen rengastus vanteineen seiskojen alla...

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Eipä ole valittamista ainakaan lumimyräkässä, polanteiden ja sohjokeskiviivojen ylittämisissä yms. noiden 8 vuotta vanhojen RSI kitkojen suhteen. Hyvä on pito ja selkeästi kertoo rengas missä mennään.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by _Pietu_ View Post
    Omasta mielestäni parani pito R2:lla koossa 225/40/18 entisiin R:iin verrattuna. Etenkin jarrutuspito noissa on mielestäni huomattavasti parempi. Testejä R vs R2 vois löytyä nokian sivuilta, jotka ei tosin ole aivan vertailukelpoisia..:think
    Toki, 8:ssa on vielä parempi pito joka suhteessa varmaankin?

    Kasit on kyllä niin hyvät kuin vain voi olla, mulla on Volvo V70 AWD:ssä kasit koossa 225/50-17
    Ja tuota pikku tuplaturboa ei saa jäällä edes sutimaan noilla
    Mielestäni nuo 8:t ei ole edes kovin meluisat verrattuna R2:iin.

    seiskassa on R2:t, jotka nekin vallan mainiot renkaat, varsinkin kun 90% ajoista on 1-hoitoluokan tiestöä, toisin kuin Volvolla.

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kokemuksia tai testejä kuinka paljon on eroa Nokian R ja R2 välillä? Nyt alla hyvä pintaiset R:t, paraneeko pito jos vaihtaa uudet R2:set alle vai ostanko samantien 8:sit?
    Omasta mielestäni parani pito R2:lla koossa 225/40/18 entisiin R:iin verrattuna. Etenkin jarrutuspito noissa on mielestäni huomattavasti parempi. Testejä R vs R2 vois löytyä nokian sivuilta, jotka ei tosin ole aivan vertailukelpoisia..:think
    Toki, 8:ssa on vielä parempi pito joka suhteessa varmaankin?

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Silti yhden talven ajetut Hakkapeliitta 5:t oli hiljasemmat Omega B:n alla koossa 205/60/15 verrattuna kaks kesää ajettuihin 225/45/17 Hakka Z kesärenkaisiin.
    Last edited by sLedge; 06-11-2014, 16:15.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Lanttu View Post
    Minun näkemykseni mukaan ja joidenkin Hakkapelitta-sarjojen kokemuksella tuo jollotus johtuu pikemminkin renkaan pinnasta eikä nastoista. Hakka 5:ssa oli aivan järjetön jollotus millä vain nopeudella, ehkä nykyiset mallit ovat parempia.
    Myös leveydestä ja nopeusluokasta. hakka5:nen on yllättävänkin hiljainen mm.245/40-18" kokoluokassa, kun taas esim.205/55-16" aivan toivoton.

    Leave a comment:


  • Lanttu
    replied
    Minun näkemykseni mukaan ja joidenkin Hakkapelitta-sarjojen kokemuksella tuo jollotus johtuu pikemminkin renkaan pinnasta eikä nastoista. Hakka 5:ssa oli aivan järjetön jollotus millä vain nopeudella, ehkä nykyiset mallit ovat parempia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post

    Ääni ei siis tosiaankaan ole mikään huuto joka syö järjen, vaan karkeasti 70km/h nopeudessa kuuluva ääni.
    Just tuollainen 60-80 vauhdissa kuuluva jollotus niissä kuulemma on. Pitäisi kilometrien myötä vaimentua. Eli nastat irtoaa tai painuvat sisään, jollotus vaimenee

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Oma kokemus Hakka8, kostealla asfaltilla olen saanut kuulostella onko auton takapäässä laakerivikaa. Jospa se aiemminkin mainittu vollotus vielä hiljenee kunhan renkaille tulee kilometrejä.

    Ääni ei siis tosiaankaan ole mikään huuto joka syö järjen, vaan karkeasti 70km/h nopeudessa kuuluva ääni. Moottoritienopeuksissa sitä ei taida juuri kuulua, tai peittyy johonkin muuhun ääneen.

    Viimetalviset renkaani olivat Michelinin X-Ice joku, vuodelta 06-08 muistaakseni. Niistä puuttui yli puolet nastoista.
    Kyllähän nämä Hakka8 nyt niihin verrattuna puree, mutta ei ne nyt niin erikoiset renkaat ole hypetyksestään huolimatta.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by sLedge View Post
    Nyt on testattu sitte jäälläkin/kovalla lumella. Onhan tuo pito pirun hyvä siihen verrattuna, mitkä oli odotukset. Liikenneympyrässä oli kiillotettu kohta ja siinä oli monella muullaki hankaluuksia päästä liikkeelle. Monesti jäisissä kohdissa painelin kaasua ja tuntui, että tosiaan saa tehä töitä, jotta saa pidon irtoomaan ja höllätessä palauttaa terävästi auton suoraan. Kyllä noilla uskaltas pidemmänki reissun tehä, kunhan ei oo ihan sileää (vesi)jäätä.
    Se vain on niin että usein näissä rengasasioissakin jutellaan superlaitiivein, kun kysymys loppujen lopuksi on nyansseista(..."pysyykö niillä tiellä ollenkaan"...).

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Nyt on testattu sitte jäälläkin/kovalla lumella. Onhan tuo pito pirun hyvä siihen verrattuna, mitkä oli odotukset. Liikenneympyrässä oli kiillotettu kohta ja siinä oli monella muullaki hankaluuksia päästä liikkeelle. Monesti jäisissä kohdissa painelin kaasua ja tuntui, että tosiaan saa tehä töitä, jotta saa pidon irtoomaan ja höllätessä palauttaa terävästi auton suoraan. Kyllä noilla uskaltas pidemmänki reissun tehä, kunhan ei oo ihan sileää (vesi)jäätä.

    Leave a comment:

Working...
X