Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostTarinat kertoo jopa 100-120tkm Nokian R kitkoilla.
Mahdollista, mutta tuossa taksissa jossa euromaster maksaa renkaat, vaihdetaan ne talvirenkaat noin 4mm urasyvyydessä pois..
Michelin primacy3 pääsi myös noin 70tkm muistaakseni kyseisen volvon alla. Renkaat vaihdetaan edestä taakse pari kertaa per kesä/talviDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostHKPL 8 on testejenkin mukaan markkinoiden hiljaisin nastarengas ja kaiken lisäksi siinä on eniten nastoja. Niin tyhmältä kun se tuntuukin..
Comment
-
-
Goodyear ultragrip ice arctic -kokemuksia
Originally posted by Jarno View PostTuli ostettua Good year ultragrip ice arctic 225/45/17. Onko kellään kokemusta kyseisestä renkaasta? 700e joutui köyhtymään mokomista.
Hyvää: Pitkittäispito lumella ja jäällä. Kaikki nastat tallella (nyt uudestaan alla).
Ei niin hyvää: Rengasmelu asfaltilla, häiritsee ainakin mua pitkillä (>100 km) matkoilla, tosin vertailukohtaa ei juurikaan ole, kun auto seisonut yleensä talvet tallissa.
Taka- eli vetävien renkaiden sivuttaispito (kaupunkinopeuksilla) jäällä / kovalla lumella eli kaasun kanssa saa olla varovainen, luistonesto (ASC) oikeastaan vain pahentaa tilannetta.
- Jore_________________________
BMW 328 xDrive (US) vm2009
Comment
-
-
Originally posted by JJSorsa View PostEi tuosta koosta, mutta viime talvena BMW 328 (e46) vm 2000 alla uudet Goodyear ultragrip ice arctic 205/55/16. Ajokilometrejä kertyi n. 6000 km, pääasiassa sulalla asfaltilla.
Hyvää: Pitkittäispito lumella ja jäällä. Kaikki nastat tallella (nyt uudestaan alla).
Ei niin hyvää: Rengasmelu asfaltilla, häiritsee ainakin mua pitkillä (>100 km) matkoilla, tosin vertailukohtaa ei juurikaan ole, kun auto seisonut yleensä talvet tallissa.
Taka- eli vetävien renkaiden sivuttaispito (kaupunkinopeuksilla) jäällä / kovalla lumella eli kaasun kanssa saa olla varovainen, luistonesto (ASC) oikeastaan vain pahentaa tilannetta.
- Jore
Ja sitten itse asiaan.Minkälaiset on rengaspaineet?Oletko kokeillut eri paineita?Ja onko tuo melu sellaista itse renkaista johtuvaa vai ihan selvää nastojen rohinaa?Näissähän on aika massiiviset kuitenkin nastat.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMinkälaiset on rengaspaineet? Oletko kokeillut eri paineita?Ja onko tuo melu sellaista itse renkaista johtuvaa vai ihan selvää nastojen rohinaa?Näissähän on aika massiiviset kuitenkin nastat.
- Jore_________________________
BMW 328 xDrive (US) vm2009
Comment
-
-
Itsellä ollut nyt parina talvena contin 225/40-18" kitkat E46 touringin alla. Eturenkaat kesti noin 60tkm ja takaset vain puolet siitä. Paineita tarkistellut säännöllisesti, auraskulmat säädetty aina keväällä&syksyllä ja alusta muutoinkin "ehjä", tosin madallettu sopivasti. Lisäksi ei ole kierretty korttelirallia kuten takseilla vaan ajettu rauhallisesti pitkää matkaa.
Renkaat kuluivat ihan yhtä nopeasti koko ajan, jollei nopeammin kun pinta väheni. Pidon kanssa ei ollut missään vaiheessa ongelmia.
Kyllä tuntuu aika hurjalle, että joku ajais jopa +100tkm kitkoilla.
Nyt laitoin alle uudet Misukat, katsotaan mitenkä ne kestää.Last edited by jani; 27-10-2013, 20:50.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
-
Originally posted by LAtee_ View PostNoniin, 225/40 R18 Kumhon KW22:et tilattu.
Yritän muistaa tulla kertomaan, että miltä tuntuu ysikympin alla!
Kun lähin Autotekin pihasta ajamaan, järkytyin kuinka löysät renkaat olivat. Pari kertaa kun käänsi puolelta toiselle niin auto heitteli iha miten sattuTosin kun oli ajanut sen 20-30km niin tuntu että muuttuivat hieman tiukemmiksi tai sitten vaan tottui jo niihin.
Mitä nyt melutasosta voi sanoa niin kyllähän nuo tietenkin enemmän meteliä pitää kun kesänakit, jotka mulla oli noi Goodyearin Effecient gripit eli varmaan markkinoiden hiljaisempia kesärenkaita. Mutta ei se meteli mun mielestä mitenkään käsistä lähde.
Nyt vaan odotellaan, että ekat lumet saapuu maahan asti tänne etelään niin voidaan niistä pito-ominaisuuksista alkaa puhumaanF31 320iA M-sport LCI '17
Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99
Comment
-
-
Originally posted by JJSorsa View PostTänä syksynä oli ensin suosituspaineiden alapäässä (pieni kuorma+0,3) ja sen jälkeen yläpäässä (suuri kuorma) äänimaailma ei havaittavasti muuttunut, mutta ajomukavuus/ajettavuus parani. Ei ole suoranaista nastojen rohinaa/jollotusta tyyliin esim jotkut Nokialaiset. Luulen, että jonkinlainen kombinaatio rengas- ja nastaäänistä, nastakuviohan poikkeaa ns. perinteisestä, joka vaikuttanee myös äänimaailmaan. Ko. nastakuviolla lienee haettu ja saavutettukin hyvää pitkittäispitoa.
- Jore
ajaa. Nokialaiset olut paremman tuntuiset kuivalla, tosin olleet aina eriautossa.e30 325i cabrio
Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
Comment
-
-
Originally posted by Jarno View PostOmat kokemukset Goodyear:sta vasta sulalta asfaltilta. Ei mielestäni kova ääninen rengas, mutta tuntuu todella löysä runkoiselta ja siten aika epävakaalta
ajaa. Nokialaiset olut paremman tuntuiset kuivalla, tosin olleet aina eriautossa.
Samoin esim.koko 225/55R16 GY:n kantavuusluokka 95 (690kg/rengas) vs.Nokialainen 99 (775kg/rengas).
Ehkä siitäkin voi jotain päätellä.Last edited by Heguli 31; 30-10-2013, 14:32.
Comment
-
Comment