Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MayheM View PostEnsi puraisuni Kumhoihin on, että toimivat suht mukavasti ja 205/55/16 koossa hinta alle laitettuna 499 € Vuosaaren Rengasnetissä. Palvelukokemuksena ei ehkä ihan huippua: kesärenkaat jätettiin jonkun irrotusrasvan/vaahdon kanssa lojumaan eteeni... mutta sain sentään rättiä lainata niihin. Kumit töineen kuitenkin suht halvat, eikä tarvinut aikoja varailla vaihtoon. Kyselivät ajanvarauksesta kyllä, mutta kun mainitsin soittaneeni edellisenä päivänä, niin homma sitten hoitui...
BF Goodrichin G-Force Studeja kokeilin "kesäkelillä". Äänimaailma ei ainakaan hävinnyt kesäkumeille (vs. koeajot muilla E91llä)... pidosta en tiedä.
Molemmat renkaat saaneet käyttäjiltä suitsutusta osakeen rengasvertailu-sivustolla, jonka takia niistä kiinnostuinkin. Testeissähän BF ei pärjännyt, kun taas Kumhoa ei ole niissä tainnut näkyäkään. Tässä linkit rengasvertailun arvioihin:
http://www.rengasvertailu.fi/nastare...h-g-force-stud
Autobild rengastesti 2013
Nastat
1. Continental: Conti Ice Contact 114p
2. Goodyear: Ultra Grip Ice Arctic 109p
3. Pirelli: Ice Zero 109p
4. Bridgestone: Blizzak Spike-01 103p
5. Michelin X-Ice North 3 103p
6. Nokian Hakkapeliitta 8 102p
7. Kumho iZen KW22 91p
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAutobild 20/2012 Talvirengastesti
Rengaskoko 205/55R16, testiautona Ford Focus.
Nastarenkaiden tulokset:
1. Continental ContiIceContact 107 pistettä
2. Goodyear Ultragrip ICE Arctic 106 pistettä
3. Dunlop Ice Touch 102 pistettä
4. Nokian Hakkapeliitta 7 100 pistettä
5. Gislaved Nord Frost 5 99 pistettä
6. Hankook Winter iPike RS2 86 pistettä
7. Norman 4 84 pistettä
8. AGI Sarek 2 79 pistettä
9. BF Goodrich g-Force Stud 77pistettä
Onkohan muuten enään ensi vuonna kumpaakaan rengasta saatavilla kun oletettavasti kumpikaan rengas ei taida täyttää uutta nastasäädöstä?Last edited by Antsah; 02-12-2013, 00:13.
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostJoo takana on nämä hankookit, edessä taitaa olla bridgestone noranzat jos oikein muistan. Mutta kuitenkin jotkut ihan hyvät renkaat, toki varmasti muutaman talven ajetut. Ja ei tuo rengaskoko tosiaan pitäisi olla niin pulla etteikö autolla voisi ajaa.M550d
Comment
-
-
Tuli vaan mieleen, kuinka nykyisissä nastarenkaissa, esim. HKPL7 pysyy nastat kunnossa ajellessa rivakammin? Eli miten paljon kestää antaa kaasujalkaa, ettei nastat kulu mutkalle / irtoa? Tuli edellisillä HKPL4:llä ajeltua viime kevät-talvella aikalailla kaasua säästelemättä, luistonesto tosin päällä, mutta kesärenkaita vaihtaessa huomasin, että takarenkaista oli osa nastoista lähteny kävelemään ja loput oli vääntyny aika mutkalle tai hioutunu pilalle. Tuntuu vaan liikenteessä siltä, että kaikki muut päästelee kaasu pohjassa nastat ropisten ja ite ajelen varovasti nastoja säästäen ainakin nyt, kun on uudet HKPL7 alla. Pitoa tuntuu kyllä olevan aika loistavasti näillä myös tiukoissa hitaissa ja jäisissä kurveissa, missä vanhoilla renkailla lähti aina perä irti.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTuli vaan mieleen, kuinka nykyisissä nastarenkaissa, esim. HKPL7 pysyy nastat kunnossa ajellessa rivakammin? Eli miten paljon kestää antaa kaasujalkaa, ettei nastat kulu mutkalle / irtoa? Tuli edellisillä HKPL4:llä ajeltua viime kevät-talvella aikalailla kaasua säästelemättä, luistonesto tosin päällä, mutta kesärenkaita vaihtaessa huomasin, että takarenkaista oli osa nastoista lähteny kävelemään ja loput oli vääntyny aika mutkalle tai hioutunu pilalle. Tuntuu vaan liikenteessä siltä, että kaikki muut päästelee kaasu pohjassa nastat ropisten ja ite ajelen varovasti nastoja säästäen ainakin nyt, kun on uudet HKPL7 alla. Pitoa tuntuu kyllä olevan aika loistavasti näillä myös tiukoissa hitaissa ja jäisissä kurveissa, missä vanhoilla renkailla lähti aina perä irti.
Comment
-
-
Hakkis seiskaan tuli uutuutena "ankkurinasta" eli nastan pohjalaippa on paljon leveämpi kuin nastan näkyvissä oleva osa. Pitäisi siis pysyä pirun kovin kiinni.
Käsittääkseni uudessa kasissa on myös samantyyyppinen nasta.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Ei ole Conteistakaan nastoja lähtenyt enää vuosiin. Tosin aika nätisti yritän ajella enkä sudittele kaasupohjassa kuivalla tai jäätyneelläkään asfaltilla. Välillä sopivissa olosuhteissa kun on lunta tai loskaa niin perä lipsuu vähän tahallaankin, mutta tuo tuskin nastoja irrottaakaan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi ole Conteistakaan nastoja lähtenyt enää vuosiin. Tosin aika nätisti yritän ajella enkä sudittele kaasupohjassa kuivalla tai jäätyneelläkään asfaltilla. Välillä sopivissa olosuhteissa kun on lunta tai loskaa niin perä lipsuu vähän tahallaankin, mutta tuo tuskin nastoja irrottaakaan.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSe nastojen kiinni pysyminen riippuu paljon nastarenkaiden hyvästä sisäänajosta.Siis ihan yleisesti kaikilla merkeillä.
Eli kun ei ekalla 500km:lla kääntele paikallaan, jarruta ja kiihdytä asfaltilla kovaa, niin aika hyvin ne alkaa sen jälkeen pysymään kun tuo nastan pohjalaippa syö itselleen poteron tarpeeksi tiukkaan ja syvälle.
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostOnko muuten pyöreällä vai kulmikkaalla nastalla ne Vuosaaren Kumhot?
Näin siis Kumhon KW22:t E91:n alla...Last edited by MayheM; 06-12-2013, 13:10.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Asia ei liity bmw:n renkaisiin, mutta ajelin eilen lumi/jää kelissä siskoni corollalla -06 vuosimallilla ja siinä alla Bridgestone / Blizzak Nordic 185/65/15 kitkat ja oli sitte kova puskemaan risteyksissä? Aina puski vaikka kuinka tarkasti ajoi risteyksiin ja paikaltaan lähtö oli pelkkää sutimista:think Johtuuko sitten auton keveästä painosta vai mistä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAsia ei liity bmw:n renkaisiin, mutta ajelin eilen lumi/jää kelissä siskoni corollalla -06 vuosimallilla ja siinä alla Bridgestone / Blizzak Nordic 185/65/15 kitkat ja oli sitte kova puskemaan risteyksissä? Aina puski vaikka kuinka tarkasti ajoi risteyksiin ja paikaltaan lähtö oli pelkkää sutimista:think Johtuuko sitten auton keveästä painosta vai mistä?_________________________
BMW 328 xDrive (US) vm2009
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAsia ei liity bmw:n renkaisiin, mutta ajelin eilen lumi/jää kelissä siskoni corollalla -06 vuosimallilla ja siinä alla Bridgestone / Blizzak Nordic 185/65/15 kitkat ja oli sitte kova puskemaan risteyksissä? Aina puski vaikka kuinka tarkasti ajoi risteyksiin ja paikaltaan lähtö oli pelkkää sutimista:think Johtuuko sitten auton keveästä painosta vai mistä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment