Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Nuo blizzak nordicit on jo hieman vanhemmat bridgestonen kitkat. Eikä ne silloin uusinakaan oikein kaksisesti testeissä pärjänneet. Minulla kyllä e39 m-sport alustalla myös yleensä lähti puskemaan kun pitoa ei ollut eli aika aliohjaava sekin oli käytökseltään.

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      Originally posted by Antsah View Post
      Kolmionastalla ne Suomessa myytävät pitäisi ollakkin.
      Ach.. Ok. Hyvin kyllä pärjäsi niillä aikoinaan Norden renkaasta tilatuilla pyöreänastaisillakin e39:ssä, joten nuo kolmio mallit varmaan ajaa asiansa erittäin jees.
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • MayheM
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 521
        • Oulu

        Originally posted by deemu79 View Post
        Ach.. Ok. Hyvin kyllä pärjäsi niillä aikoinaan Norden renkaasta tilatuilla pyöreänastaisillakin e39:ssä, joten nuo kolmio mallit varmaan ajaa asiansa erittäin jees.
        Juu, itse asiassa tässä olen muutaman kerran viime päivinä ottanut luistonestoa pois päältä omassa E91:ssä ja saa kyllä tehdä töitä ennen kuin perä lähtee alta, varsinkin lumella. Kyllä noi ihan kelpo peleiltä vaikuttaa.
        BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
        BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
        BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
        BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
        VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
        BMW E46 323i -98 (2008-2011)
        Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
        Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
        Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by Antsah View Post
          http://www.safewintertyre.eu/fi

          Tuollainenkin testi tehty missä vain mitattu jarrutusta jäällä.

          Ihmetytti vähän kun oli saatu ihan eri tulos Marshallin kw22 ja Kumho Kw22 vaikka on sama rengas

          Muutenhan tuo testi on vähän turha kun renkaissa on muitakin ominaisuuksia kuin jarrutus jäällä 20km/h vauhdista.
          Selvisipä tuokin asia kun tajusi klikata noita eri renkaiden kuvia tuolta testisivulta. Marshalin DOT on 2913 ja Kumhon niinkin vanha kuin 3408. Eli taitaa tuossa Kumhossa olla vielä vanha pyöreä nasta ja Marshalissa se uusi kolmionasta. Mitähän järkeä on testata noin vanhalla päiväyksellä olevaa Kumhoa kun uudempiakin on tarjolla?

          Melko suuri vaikutus näkyy olevan tuolla nastan muodolla pitoon.
          Last edited by Antsah; 10-12-2013, 22:46.

          Comment

          • JermuS
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 4213
            • Kaustinen

            Originally posted by Antsah View Post
            Selvisipä tuokin asia kun tajusi klikata noita eri renkaiden kuvia tuolta testisivulta. Marshalin DOT on 2913 ja Kumhon niinkin vanha kuin 3408. Eli taitaa tuossa Kumhossa olla vielä vanha pyöreä nasta ja Marshalissa se uusi kolmionasta. Mitähän järkeä on testata noin vanhalla päiväyksellä olevaa Kumhoa kun uudempiakin on tarjolla?

            Melko suuri vaikutus näkyy olevan tuolla nastan muodolla pitoon.
            Kumhossa on kolmio nasta jos se on scasonin maahantuoma (suomen virallinen maahantuoja). Ja on ollu siitä asti ku kw22 on tullut markkinoille.

            Marshallissa taas on pyöreä nasta, kuten myös niissä kumhoissa jotka tulevat muualta (esim. Ruotsista). Ja scason valmistaa itse tuon nastan ja se on kehitetty juurikin kumhon kw22, niin ei ne sitä myy muihin nastotettavaks...
            -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
            -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
            -Volvo S60 2.4i -04
            -LMC Munsterland LUX 495 -98

            https://www.instagram.com/jermus_h/

            Pohjanmaa - Connection

            Kaustinen connection

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14457
              • Oulu

              Kivastihan nuo 205/60R16 talvet antaa anteeksi reaktiotankojen helojen väljyyden. Kulkee vielä mukavasti suoraan. Edessä on GY UG Extremet ja takana HKPL7.

              E39 Touring tutina vaan alkaa 100km/h jälkeen. Toivottavasti kelkan puslat korjaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by HTK12 View Post
                Toyotat, ainakin 90-luvun tekeleet on ihan hirveitä vetelemään/puskemaan jo ihan kesälläkin kun vähän kaasua tarjoaa. Kuinka vanhat/paljon ajetut renkaat oli alla? En tiedä minkälaiset ajokelit on seinäjoella olleet, mutta täällä on ainakin olleet todella liukkaat. DSC vilkuttelee kokoajan omassa e39:ssä jäisissä risteyksissä.
                Taisi noi renkaat olla tämän syksyn tuotosta muistaakseni mutta ei varmaan hirveesti ole niillä ajettu. Kyllä täälä oli juuri silloin pirun liukasta, mutta lumessakin sitä puskemista kyllä oli normaalia enempi.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by JermuS View Post
                  Kumhossa on kolmio nasta jos se on scasonin maahantuoma (suomen virallinen maahantuoja). Ja on ollu siitä asti ku kw22 on tullut markkinoille.

                  Marshallissa taas on pyöreä nasta, kuten myös niissä kumhoissa jotka tulevat muualta (esim. Ruotsista). Ja scason valmistaa itse tuon nastan ja se on kehitetty juurikin kumhon kw22, niin ei ne sitä myy muihin nastotettavaks...
                  Kolmionastalla tuota Marshaliakin on näkynyt myynnissä. Joillakin on tuota Kumhoa pyöreällä nastalla joten päättelin, että -08 paistetussa olisi pyöreä nasta. Ei oikein muuten selity tuo testitulos, että pyöreänastainen marshall olisi tuota komionastaista kumhoa parempi noin selvästi, tietenkin onhan tuo kumikin ikääntynyt, mutta selittyykö pelkästään sillä?
                  Tiedä sitten mistä nuo renkaat on hankittu.
                  Last edited by Antsah; 11-12-2013, 00:56.

                  Comment

                  • Tuoppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 558
                    • Joensuu

                    Originally posted by Antsah View Post
                    Kolmionastalla tuota Marshaliakin on näkynyt myynnissä. Joillakin on tuota Kumhoa pyöreällä nastalla joten päättelin, että -08 paistetussa olisi pyöreä nasta. Ei oikein muuten selity tuo testitulos, että pyöreänastainen marshall olisi tuota komionastaista kumhoa parempi noin selvästi, tietenkin onhan tuo kumikin ikääntynyt, mutta selittyykö pelkästään sillä?
                    Tiedä sitten mistä nuo renkaat on hankittu.
                    Ainakin Haaparannassa sijaitseva postimyyntiä harjoittava rengasliike mainostaa omia Kumhojaan näin.

                    "KW22 on Kumhon uusin talvirengas, jossa kolmikulmainen nasta sekä uusi kuvio parantavat ajo-ominaisuuksia ja antavat paremman pidon."
                    G30 530e xDrive iPerformance -20
                    E70 X5 xDrive40d -10

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Tuoppo View Post
                      Ainakin Haaparannassa sijaitseva postimyyntiä harjoittava rengasliike mainostaa omia Kumhojaan näin.

                      "KW22 on Kumhon uusin talvirengas, jossa kolmikulmainen nasta sekä uusi kuvio parantavat ajo-ominaisuuksia ja antavat paremman pidon."
                      Jep, eli vaikutaisi Suomen maahantuojalta tulevan heidänkin renkaat tai sitten Ruotsissakin isketään kolmionastaa noihin.
                      Last edited by Antsah; 11-12-2013, 01:23.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by janke View Post
                        Taisi noi renkaat olla tämän syksyn tuotosta muistaakseni mutta ei varmaan hirveesti ole niillä ajettu. Kyllä täälä oli juuri silloin pirun liukasta, mutta lumessakin sitä puskemista kyllä oli normaalia enempi.
                        Blizzak Nordicit on tulleet myyntiin joskus 08/09 tienoilla ja poistuneet jo mallistosta. Blizzak WS70 on nykyinen malli mitä on myynnissä.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Selvisipä tuokin asia kun tajusi klikata noita eri renkaiden kuvia tuolta testisivulta. Marshalin DOT on 2913 ja Kumhon niinkin vanha kuin 3408. Eli taitaa tuossa Kumhossa olla vielä vanha pyöreä nasta ja Marshalissa se uusi kolmionasta. Mitähän järkeä on testata noin vanhalla päiväyksellä olevaa Kumhoa kun uudempiakin on tarjolla?

                          Melko suuri vaikutus näkyy olevan tuolla nastan muodolla pitoon.
                          Tuota testiä ei tehty yhdella kerralla eikä renkaita verrattu toisiinsa. Renkaat on testattu vuosien kuluessa ja tulosta verrataan referenssi renkaaseen. Tuloset on prosenttia referenssi renkaan tuloksesta.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10060
                            • KVLA

                            Melkoisen arveluttava tapa renkaiden testaukseen.Kun ajatellaan,että vuosia tuotannossa olevan renkaan kumiseostakin voidaan muuttaa valmistuskaarensa aikana.(=tuotekehitystä).Joten tämän päivän Kumho voisi antaa erillaisen vertailutuloksen kun joku DOT-08 rengas jo pelkän kumiseoksensa takia.Nastamuutoksista puhumattakaan.
                            Last edited by Heguli 31; 11-12-2013, 15:06.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Tuota testiä ei tehty yhdella kerralla eikä renkaita verrattu toisiinsa. Renkaat on testattu vuosien kuluessa ja tulosta verrataan referenssi renkaaseen. Tuloset on prosenttia referenssi renkaan tuloksesta.
                              Kysyitkö asian tuolta test worldista? Itse samaa mietiskelin, mutta ei ainakaan tuolla sivustolta sattunut silmään, että olisi asiasta mainittu.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by janke View Post
                                Taisi noi renkaat olla tämän syksyn tuotosta muistaakseni mutta ei varmaan hirveesti ole niillä ajettu. Kyllä täälä oli juuri silloin pirun liukasta, mutta lumessakin sitä puskemista kyllä oli normaalia enempi.
                                Normaalia enemmän verrattuna e39:siin vai toiseen toyotaan? Puskeminen vaan on vakiovaruste noissa riisikipoissa. Liukkaalla talvikelillä on kyllä ajamisen nautinto kaukana.. Melkoinen järkytys aina hypätä e39:stä riisikipon puikkoihin, jos viime kerrasta on mennyt pidempi aika.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎