Clavu, saisko siitä mun RIP-webasta tuohon alkup. varaosan?
Minä muistelin, että siinä ei tullut vesipumppua mukana. Käy kurkkaamassa, onko siinä jäännöspussukassa vesipumppua.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kokeile onko se pumppu paskana, sillä tavalla että syötät auton omaan kiertovesipumppuun virtaa ja laitat weban päälle. Jos se silloin toimii ongelmitta ni pumppu vaihtoon/kytke toi auton oma siihen. Mikäs weba sulla siinä on? Jos BBW46 ja korimalli E34 ni osaan kertoa kytkennät, muuten en.
ostin äskettäin tuollaisen bmw 525i touring E34 vm.1992 bemarin ja siinä on webasto mutta se oli edellisellä omistajalla saanut vesi vahingon takakontissa olevaan webastin ohjaus yksikköön joku 1560 siin päällä lukee,ja edellinen omistaja oli ostanut purkaamolta uuden boksin mutta sen jälkeen webasto ei ole käynnistynyt joten osaisisko joku auttaa mua ja kertoo mistä vikaa kannattais alkaa etsiä ja löytyiskö tuohon sähkökytkentä kaaviota ni vian etsiminen olis helpompaa,netistä löytyy vain pelkkiä sähkökaavioita missä ei ole webastoa ollenkaa,joissain on mainittu seisonta lämmitin,mut ei webastoa,kaikki vinkit olis tervetulleita ja kytkentä kaaviot myös vaikka PDF muodossa. kiitos etukäteen jo
itellä weba ei kans käynnisty.nollattiin inpalla vikakodit mutta ei käynnisty silti,ei edes polttoainepumppu käynnisty.mutta inpalla sai pa-pumpun kyllä "naputtamaan".koetettiin sitten inpalla suoraan weban käynnistystä niin anto vaan jonku ERROR tekstin.mikämikävika?
:think
voisko vika olla esim. can väylässä?
itellä weba ei kans käynnisty.nollattiin inpalla vikakodit mutta ei käynnisty silti,ei edes polttoainepumppu käynnisty.mutta inpalla sai pa-pumpun kyllä "naputtamaan".koetettiin sitten inpalla suoraan weban käynnistystä niin anto vaan jonku ERROR tekstin.mikämikävika?
:think
voisko vika olla esim. can väylässä?
No kantsisiko se/ne vikakoodit ensin katsoa ennen nollausta?? Mikä idea tuossa muuten on?
Sitähän varten ne jää muistiin että niistä pääsisi jyvälle asiassa. Eli uudelleen lukuun ja selitykset ylös.
Ja ei, webasto ei ole kiinni CAN-väylässä vaan K-väylässä. Jos webastoon ei pääse kiinni, voi epäillä vikaa väyläpiuhassa, virransyötössä tai itse kortissa...
Webasto meni rikki. Viikko sitten vielä pelasi. Tuon jälkeen akun miinusnapa on ollut irti ratin asennuksen ajan ja tulipa ajeltua tankkikin melko tyhjiin (range n. 60 km). Tuskin vaikuttavat mihinkään? Vian kuvaus siis sellainen, että ainostaan paloilmapuhallin(?) yrittää puhallella mutta pa-pumppu ei vain ala naksuttamaan.
Ei päästy kiinni webastoon, jotta oltais saatu vikokoodeja ulos. Webasto tosin oli vikatilassa, kun yritettin lukea - liekkö vaikutusta asiaan? Ylivieskan Vieskan autosähkössä ja Immosella meinasivat, ettei koodeja pysty lukemaan autoon integroidusta webastosta. Neuvoivat ottamaan yhteyttä lähimpään bmw-huoltoon.
Kuuluisko tuohon webastoon päästä käsiksi auton järjestelmän kautta? Monenlaista tietoa tuntuu asiasta löytyvän, kuten nimim. Ramzez kirjoitti: "Omassa seiskassa on alkuperäinen webasto, mutta mitään tietoja se ei anna ulos. Toimii kuitenkin moitteetta.". Clavurion: "Vikakoodit luentaan, jos toistuvasti jättää syttymättä/pitää nollailla. Väyläohjatut pitää yleensä luetuttaa merkkiliikkeen laittein ilmastointiyksikön kautta. Webastohuollotkin nostavat noiden kanssa usein kätensä pystyyn. "
Onko näin, että merkkihuollossa saisivat luettua mahdolliset vikakoodit vai onko osien vaihto / mittominen ainoa tapa selvittää vian sijainti?
Webasto meni rikki. Viikko sitten vielä pelasi. Tuon jälkeen akun miinusnapa on ollut irti ratin asennuksen ajan ja tulipa ajeltua tankkikin melko tyhjiin (range n. 60 km). Tuskin vaikuttavat mihinkään? Vian kuvaus siis sellainen, että ainostaan paloilmapuhallin(?) yrittää puhallella mutta pa-pumppu ei vain ala naksuttamaan.
Ei päästy kiinni webastoon, jotta oltais saatu vikokoodeja ulos. Webasto tosin oli vikatilassa, kun yritettin lukea - liekkö vaikutusta asiaan? Ylivieskan Vieskan autosähkössä ja Immosella meinasivat, ettei koodeja pysty lukemaan autoon integroidusta webastosta. Neuvoivat ottamaan yhteyttä lähimpään bmw-huoltoon.
Kuuluisko tuohon webastoon päästä käsiksi auton järjestelmän kautta? Monenlaista tietoa tuntuu asiasta löytyvän, kuten nimim. Ramzez kirjoitti: "Omassa seiskassa on alkuperäinen webasto, mutta mitään tietoja se ei anna ulos. Toimii kuitenkin moitteetta.". Clavurion: "Vikakoodit luentaan, jos toistuvasti jättää syttymättä/pitää nollailla. Väyläohjatut pitää yleensä luetuttaa merkkiliikkeen laittein ilmastointiyksikön kautta. Webastohuollotkin nostavat noiden kanssa usein kätensä pystyyn. "
Onko näin, että merkkihuollossa saisivat luettua mahdolliset vikakoodit vai onko osien vaihto / mittominen ainoa tapa selvittää vian sijainti?
Kyllä se vain vaikuttaa tieto siitä että paljonko tankissa on tavaraa. Jos opiskelija valo palaa niin ei ainakaan minulla lähde webasto käyntiin. Tuskin tuossa isompaa vikaa on kun kerran palopuhallin lähte pyörimään. Ei ainakaan täysin mykkänä ole.
Näin maallikkona arvioisin että vika olisi pumpussa, kun sieltä ei kuulu ollenkaan sitä webaston pa-pumpulle tyypillistä naksuntaa? :think
Millä tavalla vika ilmenee jos ohjainkortti on rikki?
Jos omatoimisesti haluat tutkailla, niin tee ensin sulakeresetointi (auto käynnissä tai heti sammuttamisen jälkeen sulake F47 kontissa pidetään irti vähintään 10 sek. ajan). Sitten moottorin viilennyttyä kokeilet lyödä tulille ja seuraat, mitä se tekee tai jättää tekemättä. Weban PA-pumpussa äärimmäisen harvoin vikoja. Jos PA-pumppu ei aktivoidu, joku muu vika yleensä estää sen käynnistymisen. Vikakoodit näistä vehkeistä saa luettua, kuten miltä tahansa ohjainlaitteelta ja samalla voi seurata, mitä siellä Webastolla oikein tapahtuu.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuleeko Weballe jännite ja maa? Sitten sen K-väylän johdon testaus. Jos nämä on kunnossa, niin ohjainkortti lienee kaput.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuleeko Weballe jännite ja maa? Sitten sen K-väylän johdon testaus. Jos nämä on kunnossa, niin ohjainkortti lienee kaput.
Eipä oo mittailtu piuhoja, jospa ens viikolla oltais viisaampia kun saa thermotestiin sopivan adapterin Se vaan ihmetyttää et mikä sen hajotti yhtäkkiä.
Osaisiko clavurion sanoa et mikä tuossa mun omassa webastossa on kun ei pysty ajamaan manuaalisesti inpan kautta, muuten kaikki toiminnot ok?
Osaisiko clavurion sanoa et mikä tuossa mun omassa webastossa on kun ei pysty ajamaan manuaalisesti inpan kautta, muuten kaikki toiminnot ok?
Mutulla muistelen jotain höpinää, että näissä Webastoissa on eri softaversioita ja siitä riippuen suora ajo saattaa toimia eri tavalla. Suora ohjaus myös käyttää Weban softassa olevaa testiohjelmaa. Eli diagnostiikan kautta käynnistäminen ei tapahdu samalla proseduurilla, kuin käynnistys IHKA:lta. Diagnostiikan kautta käytettäessä ei pysty poissulkemaan ongelmaa Weban ja IHKA:n välisessä "keskustelussa".
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mutulla muistelen jotain höpinää, että näissä Webastoissa on eri softaversioita ja siitä riippuen suora ajo saattaa toimia eri tavalla. Suora ohjaus myös käyttää Weban softassa olevaa testiohjelmaa. Eli diagnostiikan kautta käynnistäminen ei tapahdu samalla proseduurilla, kuin käynnistys IHKA:lta. Diagnostiikan kautta käytettäessä ei pysty poissulkemaan ongelmaa Weban ja IHKA:n välisessä "keskustelussa".
Aivan, ihmettelin vain joskus kun yritin testata enkä kuitenkaan saanut webastoa käyntiin. Tuo softaversio juttuhan se vois olla, vaylänhän täytyy olla kunnossa kun livedataa yms. pystyy katteleen.
Comment