Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by expertti View Post
    Hmm, ahaa. Itsellä tuo ovaalimalli sinisellä valolla... Voisinko sitten niin väärin muistaa että tehdasasetus olisi 20min. Noo, yritän selvittää sen vielä. Voin olla toki väärässäkin.

    Tuosta virrankulutuksesta ja tarpeesta. Onko kenellä tietoa kokemusta miten paljon tuo webasto itse kuluttaa akkua? Entä auton puhallin webaston käytön yhteydessä? Toki puhaltimen nopeus lienee se määräävä tekijä tässä? Oliko nopeussuositus millainen tuolle puhallukselle?
    Kellolla oletusasetusta voi muuttaa 10-60 min välillä, t100 10-120min välillä.
    Käyntiaikaa voi toki myös muuttaa "lennosta".

    Itse webasto voisi virrankulutuksen puolesta olla parikin tuntia päällä auton käynnistymisen siitä vaarantumatta, puhallin se sähköä syö. Puhaltimen nopeus olisi hyvä olla niin pieni kuin mahdollista mutta tietenkin kuitenkin sellainen jotta siitä on jotakin hyötyä sisätilan lämmittämiseksi, joten kompromisseja joutuu aina tekemään.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Ovaalikellon tehdasasetus on 30min.
      Jos sulla on sininen valo siinä kellossa niin se on volkkarin kello...

      hmmm, minkä värinen sen bimmeriin tarkoitettu olis, oranssi vai? Ja onko noissa muuta eroa kuin tuo taustavalo....

      Comment

      • e39530da
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 19
        • Helsinki

        [QUOTE=WSE1;2166190]
        Originally posted by e39530da View Post

        BMWn tehdasohjelmointi, pitää webastoa käynnissä 30 min.
        Kiitos tiedosta. Hieno juttu, että löytyy kaltaisiasi näihin paremmin perehtyneitä (jotka vieläpä voivat jakaa tietopankkiaan)

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          Outoja ongelmia..

          Eli e39 ja webasto.. kortti kävi tälläkin palstalla vaikuttavalla henkilöllä korjauksessa, ja nyt tekee sellaista että lähtee aamulla käymään, ja käy noin 4min.. sen jälkeen sammuu ja impalla vikakoodi combustion airfan.. puhallin kuitenkin tuntuisi toimivan koska savua tulee paljon putkesta, ehkä pikkuisen liikaakin.. Eli mahtaako olla edelleen korttivika, vai onko puhaltimessa jotain kipua.. tekee saman joka aamu eli yrittää kyllä.. ja lämmintä tulee putkesta.
          tässä tapauksessa näyttää sammuessaan veden lämpötilaksi noin 40 astetta.


          Tilanne 2.

          Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?


          Ei varmaan enää iso vika ole, mutta olisi kiva tietää lähteäkö hakemaan vikaa itse webastosta, kortista vai muualta...
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            Originally posted by Tontsa80 View Post
            Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?
            Tarkasta ettei ole ilmaa järjestelmässä, tai vesipumppu sökö?
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              jep

              Originally posted by jsr85 View Post
              Tarkasta ettei ole ilmaa järjestelmässä, tai vesipumppu sökö?
              Koitin jo ilmata.. paha sanoa onnistuiko.. mutta eikös pitäis toimia auton käydessä, vaikka pumppu olis sökö? näin ainakin lueskellu täältä..:think

              Mutta mikähän sen sammumisen sitte aiheuttaa niin nopeasti silloin kun itse lähtee käymään? joo ja kyllä se savuttaa liikaa.. mamma juuri soitti ja kysyi että miksi auto käryttää niin pirusti
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by Tontsa80 View Post
                Eli e39 ja webasto.. kortti kävi tälläkin palstalla vaikuttavalla henkilöllä korjauksessa, ja nyt tekee sellaista että lähtee aamulla käymään, ja käy noin 4min.. sen jälkeen sammuu ja impalla vikakoodi combustion airfan.. puhallin kuitenkin tuntuisi toimivan koska savua tulee paljon putkesta, ehkä pikkuisen liikaakin.. Eli mahtaako olla edelleen korttivika, vai onko puhaltimessa jotain kipua.. tekee saman joka aamu eli yrittää kyllä.. ja lämmintä tulee putkesta.
                tässä tapauksessa näyttää sammuessaan veden lämpötilaksi noin 40 astetta.


                Tilanne 2.

                Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?


                Ei varmaan enää iso vika ole, mutta olisi kiva tietää lähteäkö hakemaan vikaa itse webastosta, kortista vai muualta...
                Paloilmapuhallin ilmeisesti ottaa liikaa virtaa siinä vaiheessa kun palotapahtuma on edennyt niin että ohjainlaite alkaa ohjata puhallinta täydelle nopeudelle. Tätä tukee myös savutus eli ilmeisesti puhallin ei jaksa pyöriä riittävällä nopeudella, laakerivika? Toki puhallin pitää yleensä tällöin myös kitisevää ääntä. On mahdollista että vika olisi myös ohjainkortilla vaikka pääsääntöisesti ohjainkortin paloimapuhaltimen ohjaukseen liittyvät viat ovat on -off tyyppisiä eli ei puhallin pyöri lainkaan tai pyörii itsekseenkin.

                Tilanne 2 johtuu siitä kun auton sisätiloissa on jo lämmin tai sen verran lämpöä että vesiventtiilit sulkeutuvat ihkan ohjaamina jolloin vesi ei pääse kiertämään, kyseessä lienee jälkiasennusweba tai alkuperäinen joka on jälkeenpäin ohjelmoitu tai jälkeenpäin muutettu sarjakierrolle (myös moottori lämpenee esilämmityksellä).

                Comment

                • jp_olli
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 101
                  • Kalajoki

                  Originally posted by Tontsa80 View Post
                  Eli e39 ja webasto.. kortti kävi tälläkin palstalla vaikuttavalla henkilöllä korjauksessa, ja nyt tekee sellaista että lähtee aamulla käymään, ja käy noin 4min.. sen jälkeen sammuu ja impalla vikakoodi combustion airfan.. puhallin kuitenkin tuntuisi toimivan koska savua tulee paljon putkesta, ehkä pikkuisen liikaakin.. Eli mahtaako olla edelleen korttivika, vai onko puhaltimessa jotain kipua.. tekee saman joka aamu eli yrittää kyllä.. ja lämmintä tulee putkesta.
                  tässä tapauksessa näyttää sammuessaan veden lämpötilaksi noin 40 astetta.


                  Tilanne 2.

                  Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?


                  Ei varmaan enää iso vika ole, mutta olisi kiva tietää lähteäkö hakemaan vikaa itse webastosta, kortista vai muualta...
                  Olisikohan ollut minulla korjattavana?

                  Kortissa, joka ilmeisesti nyt on kyseessä oli paloilmapuhaltimen ohjainaste palanut ja käynyt kuumana aiheuttaen pientä hiiltymistä piirikortille, joka kuitenkin saatiin toimimaan uudella osalla ja piirikortin "puhdistuksella", sekä perusosien vaihdolla.

                  Koepoltto ja osatestit olivat ok, joten kortin pitäisi olla kunnossa.

                  Toivotaan, että homma saadaan porukalla selvitettyä.
                  Autoelektroniikan huoltoa
                  Teho-optimointeja
                  Varaosia pikselikorjauksiin
                  www.sercap.fi
                  044-0760422

                  Comment

                  • Tontsa80
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 271
                    • pori

                    jeps

                    Originally posted by jp_olli View Post
                    Olisikohan ollut minulla korjattavana?

                    Kortissa, joka ilmeisesti nyt on kyseessä oli paloilmapuhaltimen ohjainaste palanut ja käynyt kuumana aiheuttaen pientä hiiltymistä piirikortille, joka kuitenkin saatiin toimimaan uudella osalla ja piirikortin "puhdistuksella", sekä perusosien vaihdolla.

                    Koepoltto ja osatestit olivat ok, joten kortin pitäisi olla kunnossa.

                    Toivotaan, että homma saadaan porukalla selvitettyä.
                    Juu sulla oli fiksauksessa

                    Se paloilmapuhallin ei tosiaan kitise ym pidä erikoisia ääniä.. mitäs tolle nyt sit oikein vois tehä, tai tutkia asiaa enempi?? mikään iso vika ei vissiin ole koska ei webasto mene "lukkoon" kyseisen vikakoodin takia... jotenkin tosiaan tuntuisi että ei kuitenkaan paloilmapuhallin puhku niin innokkaasti kuin pitäisi..
                    Vikakoodien lukua porin suunnalla

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      Voiko se paloilmapuhallin kuormittua imupuolen ahdistuksen takia niin paljon, että antaa vikakoodin, imuletku lintassa?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Tontsa80
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 271
                        • pori

                        paha sanoa

                        mielestäni viimeksi kurkkiessani putki oli ihan ok, eikä lintassa.. voisin koittaa vaikka huomenna ottaa videon missä näkyisi impalla kuinka käynnistyy ja mitä vaiheita weba yleensä tekeekään ennen sammumista.. josko joku siitä sitten ymmärtäisi mistä kiikastaa.. muutkin ideat/kokeilut edelleen tervetulleita
                        Vikakoodien lukua porin suunnalla

                        Comment

                        • jp_olli
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 101
                          • Kalajoki

                          Yleensä noita ohjainasteita ei juuri tarvitse vaihdella, ellei syystä tai toisesta ole tullut "tunnit" täyteen.

                          Jäi tuossa edellisessä vastauksessa juuri tämä seikka mainitsematta. Ehkä kuormitusta on ollut jossain vaiheessa liikaa paloilmapuhaltimen puolella.

                          Kortti on testattu (osatestit ja koepoltto) eri rungossa, kuin jossa se nyt on paikoillaan. Voisin mitata puhallinmoottorin ottaman virran tuosta omasta testirungosta, jos siitä saisi jotain vertailuarvoja.
                          Autoelektroniikan huoltoa
                          Teho-optimointeja
                          Varaosia pikselikorjauksiin
                          www.sercap.fi
                          044-0760422

                          Comment

                          • Tontsa80
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 271
                            • pori

                            video lisätty

                            Eli juutuuppi video, pareempaa laatua saa kun hiukan säätää siitä alareunasta..

                            Eli näkyy inpalta miten käynnistyy, ja kuinka savuttaa ja miten sammuu+muutama vikakoodi..

                            Jos joku jaksaa kokonaan kattoa.. jos sais sen pelittämäänkin joskus..


                            eli http://www.youtube.com/watch?v=GI8S1c10oxk
                            Vikakoodien lukua porin suunnalla

                            Comment

                            • Tontsa80
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 271
                              • pori

                              ei oo

                              Kellään mitään ideoita??
                              Vikakoodien lukua porin suunnalla

                              Comment

                              • Enska2
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 113
                                • Känkkylä

                                Olisko tuo savu enemmänkin vesihöyryä? Sauhua tulee vaikka pa-pumppu on ollut pois päältä toista minuuttia. Lämmönvaihdin puhki?

                                Ja on tuossa puhurissakin vikaa (error frequency 162 !). Tuossa vikalistassa herjaa kylläkin katkosta (open circuit). Liittimessä hapettumaa/johto katki?

                                Tuo GP vika on varmaan tullut aikaisemmin (74 degrees) eikä liittyne tähän ongelmaan.

                                Eikö tuolla INPA:lla saa nollattua noita vikakoodeja?
                                Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎