Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by rle View Post
    Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?
    Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.
    Oot kuitenkin saanut auton käyntiin? Jos sen saa vielä startattua, niin kyllä Webastokin sillä pitäisi toimia. Minä joudun sammuttamaan sen ensin että saan yhden startin vielä tuosta akusta.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • rle
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 112
      • tampere

      Originally posted by Esal View Post
      Oot kuitenkin saanut auton käyntiin? Jos sen saa vielä startattua, niin kyllä Webastokin sillä pitäisi toimia. Minä joudun sammuttamaan sen ensin että saan yhden startin vielä tuosta akusta.
      Kyllä auto on lähtenyt hyvin käyntiin. Voiko jännite laske sisäpuhaltimen käynnistyessä niin alas, että se sammuttaa webaston?

      Comment

      • anttiboy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 258
        • Alajärvi

        Originally posted by anttiboy View Post
        Mikähän tuossa webastossa voi olla vikana, auton lykkäsin käyntiin ja hyrrös varmaan pari min ja sammui.. Eilen teki samoin mutta toissapäivänä suhis iloisesti varmaan 25min.. Ei oo koodattu vaan toimii nimenomaan lisälämittimenä tällä hetkellä. Sori hakua ei pysty hyvin käyttämään kun kännykällä kirjoittelen... PA-pumppu naputtaa tai ainakin naputusta olen kuulevani auton ulkopuolelle


        Edit: webasto lähtee kerran aamulla eli ensimmäisellä käynnistyksellä hyrräämään, mutta ei sitten toista kertaa jos auto ei jäähdy esim jotain 4.

        Muutaman päivän lueskellut juttuja tästä ja pikkuhiljaa omia johtopäätöksiä..
        ->
        Voisiko vika viitata ohjainkorttiin?



        Tänään taas aamulla hyrräsi iloisesti kun ajamaan lähdin ja sammui kun auton sammutin... toista kertaa tänä päivänä ei sitten herännytkään, ei tajua ei
        Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
        Ex: Porsche 911 "GT3RS"
        Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
        Ex: E71 X6 40d Titangrau
        EX: F07 530d Carbonschwarz
        Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
        Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
        Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
        Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
        Ex: E38 730d Biarritzblau
        Ex: E65 730d White
        Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
        Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
        Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
        Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Originally posted by rle View Post
          Kyllä auto on lähtenyt hyvin käyntiin. Voiko jännite laske sisäpuhaltimen käynnistyessä niin alas, että se sammuttaa webaston?
          Pidän tätä kyllä ihan mahdollisena. Itellä ollu samanlaisia ongelmia muutamaan otteeseen. Eikä näköjään ylläpitolaturilla saa akkua täyteen, ainakaan kovalla pakkasella. Niin kuin aiemmin totesin, niin itellä näytti akun napajaännite 12v suoraan ajon jälkeen ja tuolla vielä lähti hyvin käyntiin, tosin hieman laiskan puoleisesti. Mitähän se weba vaatikaan toimintajännitteeksi?
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Torsti
            Newbiemmer
            • Mar 2006
            • 28

            Originally posted by rle View Post
            Oletko Torsti saanut ratkaisua ongelmaasi? Minulla on samanlainen ongelma ettei webasto pysy käynnissä esilämmittimenä. Navissa vilahtaa käynnistettäessä valo ja webasto sammuu samantien. Joskus satunnaisesti pysyy päällä. Käynnistän gsm käynnistimellä.
            Ctekki näyttää että akku olisi täynnä. On ollut latauksessa joka yö. Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?

            Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.

            Jotenkin luulen ongelmien johtuneen ala-ja ylävesiletkujen vaihdon jälkeen tehdystä ilmaamisesta joka saattoi eka kerralla mennä vähän reisille.
            e36 kyseessä ollen koitettiin uudelleen yli tunti Hemin pullopatentilla.Sen jälkeen löin lämmittimen tulille ja sisäpuhallinkin toimi hetken ennen sammumistaan.Tämä oli viimeinen kerta kun se on ryppyillyt ja on nyt kohta sen 3 viikkoa toiminut moitteetta.Vikakoodeja ei luettu kun se jannu sanoi että tuo heti jos ongelmia tulee uudestaan.
            Silloin kun weba häröili oli kyllä aika rapeet kelit mutta auto starttasi kylmänä samantein käyntiin joten kai sisäpuhaltimenkin olisi weban yhteydessä pitänyt jaksaa rallattaa.
            Varmuuden vuoksi leikkasin 10mm routamatosta 2kertaiset lämmöneristeet akun ympärille plus 2kertaisena takatilan kaukalon muotoisena sinne takahutlarin pohjalle.On koirallakin mukavampi könytä sinne nyt vilttiensä päälle.Ongelma on siis mystisesti korjaantunut mutta katellaan taas kun kelit kylmenee....

            jaa,toimihan toi jo joulunpyhien -28 pakkasessa.
            Last edited by Torsti; 05-01-2011, 17:42.

            Comment

            • erkkap
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 43
              • Suomenniemi

              Hieman asian vierestä; onko Elektromeka hengissä, nettisivut ei toimi, posti ei toimi ja puhelimeenkaan ei saa ketään, tietääkö kukaan?

              Yllättäen weba-ongelma, tuli viime keväänä korjattu weba em. paikasta, toimi jonkin aikaa mutta kesän jälkeen ollut täysin mykkä. Oli muuten toista vuotta korjattavana ja laitekin ehti vaihtua tänä aikana.

              Ei sano mitään manuaalikaapelillakaan, jolla yritin sitä tutkia. Täytynee kaivaa pois paikaltaan ja tutkia pöydällä.

              Ei WSE1:lle mene privakaan, ***kele:think

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                Originally posted by Thuppu View Post
                Pidän tätä kyllä ihan mahdollisena. Itellä ollu samanlaisia ongelmia muutamaan otteeseen. Eikä näköjään ylläpitolaturilla saa akkua täyteen, ainakaan kovalla pakkasella. Niin kuin aiemmin totesin, niin itellä näytti akun napajaännite 12v suoraan ajon jälkeen ja tuolla vielä lähti hyvin käyntiin, tosin hieman laiskan puoleisesti. Mitähän se weba vaatikaan toimintajännitteeksi?
                Itsekkin tämän asian kanssa tapellut viime talvesta lähtien, kun pakkanen menee yli -20 niin turha webastoa yrittää käynnistellä. Sen verran olen mittaillut jännitteitä että yksi aamu akussa oli 11,9V ja laitoin weban päälle --> kävi päällä jännite tippui 11,3V ja weba sammui.

                Noh, asiasta riemastuneena kävin kaverilta 350A buusterin joka antaa pelkässä lataus asennossa maksimissaan 40A. Ei muuta kun laturi autoon kiinni, siinä viisaria seurasin niin sellaista 4-7 A jaksoi akku ottaa virtaa vastaan. Seuraavaksi kokeilin että jaksaisiko laturi työntää virtaa jos laitan weban samalla päälle, kyllä se pysyi mutta aika raakasti weba virtaa imaisee kun viisari laturissa pomppasi 25:een ampeeriin.

                En nyt tiedä onko minulla tossa akussa vikaa mutta nyt en ole saanut sitä latautumaan yli 12V, yhden vuorokauden oli lämpimässä tallissakin, tosin silloin ei ladattu akkua mutta sen jälkeen auto pyöri about 5h ja jännite ei silti ollut kuin 11,9 - 12,1 V, akkukaan ei ole kuin vuoden vanha 100Ah Exide (aijemmin jossakin ketjussa muistelin sen olleen Varta mutta muistin väärin, taidan ostaakkin Vartan ton akun tilalle :think)
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Päässyt tyhjentymään liian monta kertaa tai muuten vain kuollut akku.. Pitäis olla sellainen 12.8v yön yli ladattuna yli 10a laturilla. Sen kai tiesitkin. Sulla ilmeisesti jumittaa joku puhallin tai pumppu webassa kun vie noin paljon virtaa. Vai hehkuttiko silloin kun virrankulutus oli suuri tai oliko sisäpuhallin päällä?

                  Comment

                  • OneAndOnly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 441
                    • Nurmes

                    Originally posted by Perlenbacher View Post
                    Sulla ilmeisesti jumittaa joku puhallin tai pumppu webassa kun vie noin paljon virtaa. Vai hehkuttiko silloin kun virrankulutus oli suuri tai oliko sisäpuhallin päällä?
                    Eikös weba normaalisti ottaisikaan niin paljoa virtaa, ei ollut hehkutusta, pelkästään weba ja auton puhallin päällä ja koko ajan otti sen 22-25 A, Sitä en nyt tiedä että pitäisikö tohon ajatella se akun lataus samalla kun akulle työsi ennen webaa 4-7 A eli sellaista 17A olisi weba ottanut.
                    Juu, sen tiesinkin että jännitteen pitäisi lähennellä 13V kun on täysi akku.
                    näillä mennään:
                    Bmw e46 320d
                    Suzuki Hayabusa 1300R

                    Ex:
                    Volvo XC70 D5 AWD -10
                    Volvo V70 D5 -02
                    Volvo V70 T5 -98
                    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                    -----------------------------

                    Comment

                    • Torsti
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 28

                      Netin syövereistä lainattua

                      Arctic Battery Heater (ABH)
                      "Toinen ongelma, akun riittävyys jäi vielä olemaan. Ongelmahan akuilla on lämpötilan laskiessa kaksitahoinen: se sekä antaa että ottaa sähköä huonommin kuin lämpimänä. Optimilämpötila on noin 20 plusastetta, sen lämpöinen akku ottaa vastaan sen mitä laturi syöttää. Nollassa akun virran vastaanottokyky on noin 15 ampeeria, -25:ssä 2 ampeeria. Viimeksi mainitussa lämpötilassa akku siis latautuu tunnin ajomatkalla 2 ampeerituntia, saman määrän kuin auton käynnistys ottaa energiaa. Noin puolen tunnin esilämmitys lisälämmittimellä on kuluttanut akusta viitisen ampeerituntia, joka siis jää vajeeksi. Akun varaus ei kestä tällaista tilannetta kovin pitkään", selvittää Siekkinen

                      Vaikka weba mulla on toiminut nyt hyvin niin joko kikkailen noitten omavalmiste eristeiden kanssa tai ostan ton ABH lämppärin.

                      Comment

                      • caltsu
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 81
                        • orimattila

                        Originally posted by erkkap View Post
                        Hieman asian vierestä; onko Elektromeka hengissä, nettisivut ei toimi, posti ei toimi ja puhelimeenkaan ei saa ketään, tietääkö kukaan?

                        Yllättäen weba-ongelma, tuli viime keväänä korjattu weba em. paikasta, toimi jonkin aikaa mutta kesän jälkeen ollut täysin mykkä. Oli muuten toista vuotta korjattavana ja laitekin ehti vaihtua tänä aikana.

                        Ei sano mitään manuaalikaapelillakaan, jolla yritin sitä tutkia. Täytynee kaivaa pois paikaltaan ja tutkia pöydällä.

                        Ei WSE1:lle mene privakaan, ***kele:think
                        On elektromeka hengissä, oma laite oli siellä 4kk korjattavana.
                        No ei se kuntoon tullut kun uusi korttipohja olisi pitänyt löytää joten ostin uuden weban ja pyysin lähettämään vanhan takaisin.
                        Yhteydenpito tosiaan onnistui vaihtelevalla menestyksellä

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Originally posted by OneAndOnly View Post
                          Eikös weba normaalisti ottaisikaan niin paljoa virtaa, ei ollut hehkutusta, pelkästään weba ja auton puhallin päällä ja koko ajan otti sen 22-25 A, Sitä en nyt tiedä että pitäisikö tohon ajatella se akun lataus samalla kun akulle työsi ennen webaa 4-7 A eli sellaista 17A olisi weba ottanut.
                          Ilman auton puhallinta pitäisi viedä n. 2-4 ampeeria kun pöhisee normaalisti webasto. Pitää ottaa huomioon akun lataus.. Koita laittaa sisäpuhallin pois kun seuraat laturin virtamittaria.

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            ......
                            Last edited by JP-76; 07-01-2011, 21:44.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • anttiboy
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 258
                              • Alajärvi

                              Puuh tänä aamuna lähti käyntiin kun auton käynnistin ja sammui 2minuutissa..
                              Sitten ajelin päivällä eikä webasto lähtenyt päälle ajaessa, salilla kävin ja tulin pois ja käynnistin auton niin se rupes pöhisemään.. Kävin tankkailemassa ja käynnistin taas rupes pöhisemään niin kuin kuuluukin... Normaalisti aamulla vaan on pöhissyt startatessa, mutta ei toista kertaa samanpäivän aikana.
                              Tietäis vähän, mistä vikaa voisi hakea?

                              Ei perkele tuosta ota selvää, vähän samanlainen kun nainen
                              Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                              Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                              Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                              Ex: E71 X6 40d Titangrau
                              EX: F07 530d Carbonschwarz
                              Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                              Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                              Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                              Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                              Ex: E38 730d Biarritzblau
                              Ex: E65 730d White
                              Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                              Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                              Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                              Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                              Comment

                              • Jusu^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1440
                                • Seinäjoki

                                Webaston kanssa tässä tullut kanssa hetki kamppailtua kun ei tahdo kylmänä käynnistyä. mutta heti lähtee kyllä kun laitan auton käyntiin niin myös webastokin käyntiin ja kun auton sammuttaa ja paikat lämpöisenä niin johan toimii weba hienosti! Usein auttaa tähän ongelmaan kun webasto on ajastettuna (auto kylmänä) ja valot vilkkuu ajotietokoneessa mutta webasto ei puhu mitään ja tässä vaiheessa käyttää virrat pariin kertaan päällä niin sitten alkaa taas pöhistä!? :think

                                akku on uusi ja laturillakin koitettu että ei ainakaan jännitteestä johdu ja kahteen kertaan on ollut myös huollosta (Autokaari, Seinäjoki) ekalla kertaa vikakoodit täynnä ja toisella kertaa ei löytynyt mitään vikaa ja olivat vain putsanneet webaston liittimen. ja koska auto on ollut huollossa lämmin niin vika ei ole ollut esillä. (e39 530d -02)

                                F11 M550d -13
                                F15 X5 30d -14 M-Sport
                                E46 M3 Cabrio -03
                                E92 Drifter
                                ex: E91 ///M3D -07
                                ex: E90 M335D -08
                                ex: E46 M3 Cabrio -01
                                ex: E38 L7 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎