Originally posted by rle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
webasto temppuilee
Collapse
X
-
Originally posted by Esal View PostOot kuitenkin saanut auton käyntiin? Jos sen saa vielä startattua, niin kyllä Webastokin sillä pitäisi toimia. Minä joudun sammuttamaan sen ensin että saan yhden startin vielä tuosta akusta.
Comment
-
-
Originally posted by anttiboy View PostMikähän tuossa webastossa voi olla vikana, auton lykkäsin käyntiin ja hyrrös varmaan pari min ja sammui.. Eilen teki samoin mutta toissapäivänä suhis iloisesti varmaan 25min.. Ei oo koodattu vaan toimii nimenomaan lisälämittimenä tällä hetkellä. Sori hakua ei pysty hyvin käyttämään kun kännykällä kirjoittelen... PA-pumppu naputtaa tai ainakin naputusta olen kuulevani auton ulkopuolelle
Edit: webasto lähtee kerran aamulla eli ensimmäisellä käynnistyksellä hyrräämään, mutta ei sitten toista kertaa jos auto ei jäähdy esim jotain 4.
Muutaman päivän lueskellut juttuja tästä ja pikkuhiljaa omia johtopäätöksiä..
->
Voisiko vika viitata ohjainkorttiin?
Tänään taas aamulla hyrräsi iloisesti kun ajamaan lähdin ja sammui kun auton sammutin... toista kertaa tänä päivänä ei sitten herännytkään, ei tajua eiNyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by rle View PostKyllä auto on lähtenyt hyvin käyntiin. Voiko jännite laske sisäpuhaltimen käynnistyessä niin alas, että se sammuttaa webaston?
Comment
-
-
Originally posted by rle View PostOletko Torsti saanut ratkaisua ongelmaasi? Minulla on samanlainen ongelma ettei webasto pysy käynnissä esilämmittimenä. Navissa vilahtaa käynnistettäessä valo ja webasto sammuu samantien. Joskus satunnaisesti pysyy päällä. Käynnistän gsm käynnistimellä.
Ctekki näyttää että akku olisi täynnä. On ollut latauksessa joka yö. Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?
Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.
Jotenkin luulen ongelmien johtuneen ala-ja ylävesiletkujen vaihdon jälkeen tehdystä ilmaamisesta joka saattoi eka kerralla mennä vähän reisille.
e36 kyseessä ollen koitettiin uudelleen yli tunti Hemin pullopatentilla.Sen jälkeen löin lämmittimen tulille ja sisäpuhallinkin toimi hetken ennen sammumistaan.Tämä oli viimeinen kerta kun se on ryppyillyt ja on nyt kohta sen 3 viikkoa toiminut moitteetta.Vikakoodeja ei luettu kun se jannu sanoi että tuo heti jos ongelmia tulee uudestaan.
Silloin kun weba häröili oli kyllä aika rapeet kelit mutta auto starttasi kylmänä samantein käyntiin joten kai sisäpuhaltimenkin olisi weban yhteydessä pitänyt jaksaa rallattaa.
Varmuuden vuoksi leikkasin 10mm routamatosta 2kertaiset lämmöneristeet akun ympärille plus 2kertaisena takatilan kaukalon muotoisena sinne takahutlarin pohjalle.On koirallakin mukavampi könytä sinne nyt vilttiensä päälle.Ongelma on siis mystisesti korjaantunut mutta katellaan taas kun kelit kylmenee....
jaa,toimihan toi jo joulunpyhien -28 pakkasessa.Last edited by Torsti; 05-01-2011, 17:42.
Comment
-
-
Hieman asian vierestä; onko Elektromeka hengissä, nettisivut ei toimi, posti ei toimi ja puhelimeenkaan ei saa ketään, tietääkö kukaan?
Yllättäen weba-ongelma, tuli viime keväänä korjattu weba em. paikasta, toimi jonkin aikaa mutta kesän jälkeen ollut täysin mykkä. Oli muuten toista vuotta korjattavana ja laitekin ehti vaihtua tänä aikana.
Ei sano mitään manuaalikaapelillakaan, jolla yritin sitä tutkia. Täytynee kaivaa pois paikaltaan ja tutkia pöydällä.
Ei WSE1:lle mene privakaan, ***kele:think
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPidän tätä kyllä ihan mahdollisena. Itellä ollu samanlaisia ongelmia muutamaan otteeseen. Eikä näköjään ylläpitolaturilla saa akkua täyteen, ainakaan kovalla pakkasella. Niin kuin aiemmin totesin, niin itellä näytti akun napajaännite 12v suoraan ajon jälkeen ja tuolla vielä lähti hyvin käyntiin, tosin hieman laiskan puoleisesti. Mitähän se weba vaatikaan toimintajännitteeksi?
Noh, asiasta riemastuneena kävin kaverilta 350A buusterin joka antaa pelkässä lataus asennossa maksimissaan 40A. Ei muuta kun laturi autoon kiinni, siinä viisaria seurasin niin sellaista 4-7 A jaksoi akku ottaa virtaa vastaan. Seuraavaksi kokeilin että jaksaisiko laturi työntää virtaa jos laitan weban samalla päälle, kyllä se pysyi mutta aika raakasti weba virtaa imaisee kun viisari laturissa pomppasi 25:een ampeeriin.
En nyt tiedä onko minulla tossa akussa vikaa mutta nyt en ole saanut sitä latautumaan yli 12V, yhden vuorokauden oli lämpimässä tallissakin, tosin silloin ei ladattu akkua mutta sen jälkeen auto pyöri about 5h ja jännite ei silti ollut kuin 11,9 - 12,1 V, akkukaan ei ole kuin vuoden vanha 100Ah Exide (aijemmin jossakin ketjussa muistelin sen olleen Varta mutta muistin väärin, taidan ostaakkin Vartan ton akun tilalle :think)näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Päässyt tyhjentymään liian monta kertaa tai muuten vain kuollut akku.. Pitäis olla sellainen 12.8v yön yli ladattuna yli 10a laturilla. Sen kai tiesitkin. Sulla ilmeisesti jumittaa joku puhallin tai pumppu webassa kun vie noin paljon virtaa. Vai hehkuttiko silloin kun virrankulutus oli suuri tai oliko sisäpuhallin päällä?
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostSulla ilmeisesti jumittaa joku puhallin tai pumppu webassa kun vie noin paljon virtaa. Vai hehkuttiko silloin kun virrankulutus oli suuri tai oliko sisäpuhallin päällä?
Juu, sen tiesinkin että jännitteen pitäisi lähennellä 13V kun on täysi akku.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Netin syövereistä lainattua
Arctic Battery Heater (ABH)
"Toinen ongelma, akun riittävyys jäi vielä olemaan. Ongelmahan akuilla on lämpötilan laskiessa kaksitahoinen: se sekä antaa että ottaa sähköä huonommin kuin lämpimänä. Optimilämpötila on noin 20 plusastetta, sen lämpöinen akku ottaa vastaan sen mitä laturi syöttää. Nollassa akun virran vastaanottokyky on noin 15 ampeeria, -25:ssä 2 ampeeria. Viimeksi mainitussa lämpötilassa akku siis latautuu tunnin ajomatkalla 2 ampeerituntia, saman määrän kuin auton käynnistys ottaa energiaa. Noin puolen tunnin esilämmitys lisälämmittimellä on kuluttanut akusta viitisen ampeerituntia, joka siis jää vajeeksi. Akun varaus ei kestä tällaista tilannetta kovin pitkään", selvittää Siekkinen
Vaikka weba mulla on toiminut nyt hyvin niin joko kikkailen noitten omavalmiste eristeiden kanssa tai ostan ton ABH lämppärin.
Comment
-
-
Originally posted by erkkap View PostHieman asian vierestä; onko Elektromeka hengissä, nettisivut ei toimi, posti ei toimi ja puhelimeenkaan ei saa ketään, tietääkö kukaan?
Yllättäen weba-ongelma, tuli viime keväänä korjattu weba em. paikasta, toimi jonkin aikaa mutta kesän jälkeen ollut täysin mykkä. Oli muuten toista vuotta korjattavana ja laitekin ehti vaihtua tänä aikana.
Ei sano mitään manuaalikaapelillakaan, jolla yritin sitä tutkia. Täytynee kaivaa pois paikaltaan ja tutkia pöydällä.
Ei WSE1:lle mene privakaan, ***kele:think
No ei se kuntoon tullut kun uusi korttipohja olisi pitänyt löytää joten ostin uuden weban ja pyysin lähettämään vanhan takaisin.
Yhteydenpito tosiaan onnistui vaihtelevalla menestyksellä
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostEikös weba normaalisti ottaisikaan niin paljoa virtaa, ei ollut hehkutusta, pelkästään weba ja auton puhallin päällä ja koko ajan otti sen 22-25 A, Sitä en nyt tiedä että pitäisikö tohon ajatella se akun lataus samalla kun akulle työsi ennen webaa 4-7 A eli sellaista 17A olisi weba ottanut.
Comment
-
-
Puuh tänä aamuna lähti käyntiin kun auton käynnistin ja sammui 2minuutissa..
Sitten ajelin päivällä eikä webasto lähtenyt päälle ajaessa, salilla kävin ja tulin pois ja käynnistin auton niin se rupes pöhisemään.. Kävin tankkailemassa ja käynnistin taas rupes pöhisemään niin kuin kuuluukin... Normaalisti aamulla vaan on pöhissyt startatessa, mutta ei toista kertaa samanpäivän aikana.
Tietäis vähän, mistä vikaa voisi hakea?
Ei perkele tuosta ota selvää, vähän samanlainen kun nainenNyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
Webaston kanssa tässä tullut kanssa hetki kamppailtua kun ei tahdo kylmänä käynnistyä. mutta heti lähtee kyllä kun laitan auton käyntiin niin myös webastokin käyntiin ja kun auton sammuttaa ja paikat lämpöisenä niin johan toimii weba hienosti! Usein auttaa tähän ongelmaan kun webasto on ajastettuna (auto kylmänä) ja valot vilkkuu ajotietokoneessa mutta webasto ei puhu mitään ja tässä vaiheessa käyttää virrat pariin kertaan päällä niin sitten alkaa taas pöhistä!? :think
akku on uusi ja laturillakin koitettu että ei ainakaan jännitteestä johdu ja kahteen kertaan on ollut myös huollosta (Autokaari, Seinäjoki) ekalla kertaa vikakoodit täynnä ja toisella kertaa ei löytynyt mitään vikaa ja olivat vain putsanneet webaston liittimen. ja koska auto on ollut huollossa lämmin niin vika ei ole ollut esillä. (e39 530d -02)
Comment
-
Comment